پارلمان لبنان از ممیزی کلیه ارگان های عمومی پشتیبانی می کند خاورمیانه

[ad_1]

بیروت، لبنان – پارلمان لبنان به اتفاق آرا از ممیزی همزمان همه ارگان های دولتی از جمله م institutionsسسات مالی ، وزارتخانه ها و صندوق های مستقل حمایت کرد و اظهار داشت که رازداری بانکی نباید دخالت کند.

روز جمعه پس از آنكه بانك مركزي لبنان قوانين رازداري بانكي را به عنوان دليل امتناع از ارائه اطلاعات حسابرس بين المللي Alvarez & Marsal (A&M) در مورد حسابرسي كه در سپتامبر آغاز شد ، نقل مکان كرد.

A&M اوایل این ماه با استناد به اینكه اطلاعات درخواستی در اختیار آن قرار نگرفته بود ، از حسابرسی كناره گرفت.

اهداكنندگان و صندوق بین المللی پول گفته اند كه لبنان برای باز كردن میلیاردها دلار كمك كه كشور برای كمك به حل بحران اقتصادی و مالی بی سابقه به شدت نیاز دارد ، باید به حسابرسی از بانك مركزی خود بپردازد.

در نتیجه این بحران ، ارز محلی در سال گذشته حدود 80٪ ارزش خود را در برابر دلار از دست داد که منجر به جهش فقر شد.

رئیس جمهور میشل عون گفت که تصمیم پارلمان “یک دستاورد برای مردم لبنان است ، که می خواهند بدانند چه کسی پول خود را هدر داده است” و یک شاخص مثبت برای جامعه جهانی است.

با این حال ، برخی از تحلیلگران می گویند این تصمیم از نظر حقوقی مشکوک است و روش انجام ممیزی ها در چنین مقیاس وسیعی مشخص نیست.

“معاونین هستند [enlarging the scope] حسابرسی پزشکی قانونی آنقدر زیاد است که اجرای آن غیرممکن می شود ، “نزار صاقیه ، مدیر گروه نظارت بر دستور کار قانونی ، در توییتی نوشت.

مایک هازارد ، تحلیلگر ارشد مالی و کارشناس سقوط مالی لبنان ، گفت که این تصمیم “موضع سیاسی بیش نیست”.

این “تصمیم” بی معنی است. وی در توئیتر خود نوشت: “تا زمانی که ببینیم یک گردش کار مناسب توسط یک ارگان قانونی مجاز و قابل اطمینان * انجام می شود ، این بی معنی است.”

در همین حال ابراهیم کنعان ، رئیس کمیته مالی و بودجه مجلس ، پس از رای گیری به الجزیره گفت که تصمیم پارلمان “لازم الاجرا” است و “فقط یک موقعیت” نیست.

وی گفت: حسابرسی باید با بانک مرکزی آغاز شود ، زیرا هیئت دولت حسابرسی بانک را تأیید کرده است و سپس از طریق سایر نهادهای دولتی کار خواهد کرد.

وی گفت: “دولت باید ببیند که آنها چگونه می خواهند این کار را انجام دهند … آنها باید موسسات مستقلی را برای انجام حسابرسی به دست آورند.”

جورج آدوان ، رئیس دولت پارلمان و کمیته دادگستری نیز اقدام پارلمان را تصمیمی توصیف کرد که پوشش قانونی هرگونه حسابرسی از هر ارگان دولتی را فراهم می کند.

وی گفت: “رازداری بانک دیگر بهانه ای نیست.”

اما هادی هوبیش ، عضو پارلمان جنبش انتخاب شده سعد حریری ، نخست وزیر ، به الجزیره گفت که این تصمیم محرمانه بانکی را برطرف نمی کند و نسبت به پارلمان به “موقعیت” نزدیکتر است.

وی گفت که وزارتخانه ها و ارگان های دولتی مجبورند حسابرسی های فردی را تصویب کنند.

“آنها چاره ای ندارند”

پارلمان بین احزاب تقسیم شد که می گفتند حسابرسی باید از بانک مرکزی آغاز شود و از آنجا گسترش یابد – یعنی حزب الله ، جنبش میهن پرست آزاد و نیروهای لبنانی – و احزابی که گفتند این حسابرسی باید تمام ارگان های دولتی را تحت پوشش قرار دهد – جنبش. آینده ، جنبش امل و حزب سوسیالیست پیشرو.

سه حزب گذشته از زمان جنگ داخلی لبنان ، که در سال 1990 پایان یافت ، برای مدت طولانی وزارتخانه های لبنان را در اختیار داشتند و بسیاری از منتقدان آن را یکی از مسئولترین سطوح جذاب فساد در این کشور می دانند.

با این حال ، دن عزی ، مدیر اجرایی سابق یک بانک لبنان و یک کارشناس امور مالی لبنان ، به الجزیره گفت که او معتقد است طبقه سیاسی این کشور در گوشه و کنار انجام حسابرسی احساس می کند.

وی گفت: “آنها چاره ای ندارند ، زیرا جامعه بین المللی به صراحت اعلام كرده است كه اگر پول می خواهند باید اصلاح شوند.”

“این طور نیست که آنها لزوما بچه های خوبی هستند. اما دیر یا زود آنها مجبور به انجام این کار هستند. آنها می توانند اکنون این کار را انجام دهند یا منتظر بمانند تا منابع بانک مرکزی ما تمام شود و طلاهای خود را بفروشیم و سقوط کشور به پایان برسد. “



[ad_2]