پارک ژوراسیک اندونزی: ساخت و ساز علیرغم نگرانی آغاز می شود اندونزی

[ad_1]

جاکارتا، اندونزی – در مرکز مجمع الجزایر وسیع اندونزی – صدها مارمولک غول پیکر جزیره Rinka را می چرخانند.

اژدهای کومودو – یا مانیتور کومودو – بزرگترین و سنگین ترین مارمولک در جهان است. فسیل ها نشان می دهد که ریشه ای کهن دارند که قدمت آنها به میلیون ها سال پیش باز می گردد.

یک مطالعه اخیر نشان داد که مارمولک در استرالیا تکامل یافته است ، اما امروز این حیوان آسیب پذیر را فقط می توان در طبیعت در اندونزی یافت – این باعث افتخار مردم محلی است که در کنار آنها زندگی می کنند.

بیشتر اژدها در پارک ملی کومودو ، یک میراث جهانی یونسکو ، واقع در سه جزیره اندونزی ، که برای اولین بار در سال 1980 تاسیس شد ، زندگی می کنند.

این جزایر عمدتاً توسعه نیافته اند ، اما دولت اندونزی طرحی جاه طلبانه برای تبدیل این منطقه به یک مقصد توریستی دارد.

در حال حاضر ، پارک در جزیره Rinka بسته است ، اما الجزیره موفق شده است به منطقه دسترسی پیدا کند و فیلم بسازد.

مراحل اولیه ساخت در حال انجام است و راهنمایان پارک محلی فراخوانده شده اند تا اژدهایان کنجکاو را از سازندگان دور نگه دارند.

ساخت و ساز در حال انجام است

حدود 1300 اژدهای کومودو در جزیره رینکا زندگی می کنند.

آنها می توانند تا سه متر (10 فوت) و وزن تا 166 کیلوگرم (366 پوند) رشد کنند و تقریباً با یک رژیم غذایی از جوندگان کوچک گرفته تا گاومیش های آب زندگی کنند. بهترین شکارچی در جزایر ، اژدها دارای دندانهای خمیده ، دندانه دار – مانند کوسه – و زهر است که هر طعمه ای را که می تواند از فک آنها فرار کند ضعیف می کند.

ساخت این پروژه در حال انجام است [Eliazar Ballo/Al Jazeera]

سوباردجا ، که در پارک به عنوان راهنما کار می کند ، گفت که به نظر می رسد برخی از مارمولک ها از سر و صدای ساخت و ساز نگران هستند.

“برخی تغییرات در اینجا ایجاد شد ، بنابراین ما به عنوان رهبرانی برای محافظت از کارگران منصوب شدیم. وی گفت: “كامدوها می توانند احساس كنند كه فضای آنها كمی محدود است.”

“آنها به تجهیزات سنگین عادت ندارند ، بنابراین وقتی خیلی نزدیک می شوند ، سعی می کنیم آنها را دور نگه داریم.”

ویدئوی تأثیرگذار یک هنرمند – بر اساس موسیقی از مجموعه فیلم های علمی تخیلی هالیوود Jurassic Park – نشان می دهد که پروژه نهایی باید چگونه باشد.

دولت در نظر دارد اسکله جدیدی به شکل “Y” برای قایق های توریستی – اشاره به زبان شکاف دار اژدها – و یک سازه بزرگ بتونی ساخته شود که به بازدیدکنندگان اجازه می دهد در اطراف پارک قدم بزنند و از یک اسکله مرتفع اژدها را مشاهده کنند.

این چیزی که اکنون پارک به نظر می رسد فاصله زیادی دارد و مقامات دولتی که این پروژه را رهبری می کنند به الجزیره گفتند که آنها معتقدند این امر باعث تغییر نحوه مشاهده پارک ملی در سراسر جهان خواهد شد.

“ما می خواهیم به گروه جهانگردی کلاس جهانی برویم. اینونگ ویراتنو از وزارت محیط زیست و جنگلداری گفت: “اژدهای کومودو مانند یک پاندا است – بسیار مورد احترام است – و تنها مکان در جهان است که آنها را دارد.”

“ما هیچ آسیبی نمی رسانیم ، ما امکانات و مدیریت بازدیدکنندگان را بهبود می بخشیم.”

اندونزی “یک اسکله Y شکل” (برای تقلید از زبان مشخص اژدها) و سایر زیرساخت های توریستی در زیستگاه اژدها ایجاد می کند ، و موارد حفاظت را ایجاد می کند [Eliazar Ballo/Al Jazeera]

رئیس پارک ملی کومودو ، کیتا آوانگ نیستیانتارا ، گفت که مقامات محلی رفتار اژدهای کومودو را برای سالها مطالعه کرده اند و اطمینان دارند که این پیشرفت به حیوانات یا زیستگاه آنها آسیب نمی رساند.

وی گفت: “ساخت و ساز با دقت زیادی انجام می شود – ما حتی یک درخت را هم قطع نکرده ایم.”

“ما همیشه با کارگران می رویم تا حیوانات وحشی مختل نشوند.”

“نابودی طبیعت”

پارک ملی کومودو در سال 1991 به عنوان میراث جهانی یونسکو اعلام شد.

این سازمان فرهنگی مستقر در پاریس به الجزیره گفت که با توجه به تحولات در پارک ملی ، تعهدات خود را به دولت اندونزی یادآوری کرده است.

در این گزارش آمده است که یونسکو “اطلاعاتی را از دولت اندونزی در مورد این برنامه های جدید توسعه درخواست کرده است” و “نیاز به ارائه ارزیابی ارزیابی تأثیرات قبل از حرکت برنامه ها را به آنها یادآوری کرده است”

این اظهارات در پایان ماه اکتبر انجام شد ، اما در این مرحله ساخت و ساز در حال انجام بود.

دولت عدم اطلاع آن قبل از ساخت را انکار کرد.

“ما قبلا نامه ای به یونسکو ارسال کرده ایم. ما به آنها گفتیم که خواهیم ساخت اسناد نظارت بر محیط زیست قبلاً اجرا شده است و ما حساسیت منطقه را در نظر گرفته ایم. “” ویرانتو از وزارت محیط زیست و جنگلداری گفت.

“یونسکو در پاریس هنوز پاسخی نداده است – اما ما به آنها گفتیم.”

مردم از رینکا به الجزیره گفتند که آنها می ترسند دولت پارک ملی را خراب کند.

ونانیوس هاریانتو ، که در یکی از شهرهای اطراف زندگی می کند ، گفت: “این یک منطقه حفاظت شده است – این اساس اعتراض ما است … شما می توانید ماشین آلات و وسایل نقلیه سنگینی را ببینید که در حال از بین بردن مکان هستند و طبیعت را خراب می کنند.”

اژدهای کومودو بزرگترین مارمولک و شکارچیان ترسناک است ، اما به چند جزیره اندونزی محدود می شود ، آنها آسیب پذیر شناخته می شوند. [Eliazar Ballo/Al Jazeera]

او از تأثیرات توسعه جزیره در شرق اندونزی می ترسد.

“ما می خواهیم دولت چشم و گوش آنها را نبندد. بدیهی است که ساخت و ساز تأثیرات بد محیطی خواهد داشت. “

اما برخی امیدوارند که این پروژه موجب رونق اقتصادی – و ایجاد فرصت هایی برای جامعه شود.

“مدتها قبل از شروع ساخت و ساز ، آنها به ما گفتند که این کار چه فایده ای برای ما خواهد داشت. ما امیدواریم که از این طریق افراد بیشتری را استخدام کنیم “، ساریفودین ، ​​محلی که در نزدیکی پارک زندگی می کند ، گفت.

“بسیاری از فرزندان ما مدرسه خود را به پایان رسانده اند و هنوز شغلی ندارند. شاید بعد از پروژه آنها در آنجا شغلی پیدا کنند. “

“New Balis”

جزیره رینکا بخشی از برنامه دولت برای ایجاد 10 مقصد گردشگری “جدید” در سراسر کشور است. مکانهایی در سراسر مجمع الجزایر که می تواند در محبوبیت و جذابیت گسترده بالی رقابت کند.

دولت جزیره رینکا را به عنوان یک مکان بوم گردی می داند ، اما گروه های زیست محیطی این انگیزه را زیر سوال می برند.

“ما پارک های ملی دیگر را در سراسر جهان می بینیم – آنها چشم انداز را تغییر نمی دهند. واهو پردانا از انجمن محیط زیست اندونزی (WALHI) گفت: “افرادی كه واقعاً برای بوم گردی می آیند انتظار دارند به جایی بیایند كه اكوسیستم تغییر نكرده باشد.”

“ما نمی توانیم با همه مکانها مانند بالی رفتار کنیم.”

“متاسف.” ساخت این پارک قبلاً آغاز شده است اما تا سال آینده در یونسکو بحث نمی شود [Eliazar Ballo/Al Jazeera]

تحولات در پارک ملی در نشست بعدی میراث جهانی یونسکو در ژوئن سال آینده مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

در این زمان ، ساخت و ساز به احتمال زیاد به پایان رسیده است ، و برخی از آنچه می تواند برای آینده جزیره – و اژدهایان آن باشد ، ترس دارند.



[ad_2]