پاپ فرانسیس اولین کاردینال آمریکایی آفریقایی را منصوب کرد آمریکا و کانادا

[ad_1]

ویلتون گرگوری ، اسقف اعظم واشنگتن ، امسال علیه سفر دونالد ترامپ به یک کلیسای کاتولیک خبرساز شد.

پاپ فرانسیس 13 کاردینال جدید را برای بالاترین درجه در سلسله مراتب کلیسای کاتولیک تأیید کرده است ، از جمله اولین آفریقایی-آمریکایی که این پست را به عهده دارد.

روز شنبه در مراسمی در کلیسای سنت پیتر در واتیکان ، که به دلیل همه گیری COVID-19 کاهش یافت ، پاپ انگشتر و کلاه قرمزی سنتی معروف به آبجو را به 13 مرد هدیه داد.

ویلتون گرگوری ، که از مه 2019 به عنوان اسقف اعظم اسقف اعظم واشنگتن خدمت می کرد ، اولین آفریقایی-آمریکایی بود که به کالج کاردینال ها منصوب شد.

گریگوری ماه گذشته در بیانیه ای گفت: “من از پاپ فرانسیس با قلبی بسیار سپاسگزار و فروتنانه برای این انتصاب تشکر می کنم ، که به من اجازه می دهد در مراقبت از کلیسای مسیح با او همکاری نزدیکتر داشته باشم.”

وی پیش از مراسم روز شنبه به آسوشیتدپرس گفت که انتصاب خود را “تأیید کاتولیک های سیاه پوست در ایالات متحده ، میراث ایمان و وفاداری ما نمایندگی” می داند.

یک فعال صریح حقوق مدنی ، گرگوری ، 72 ساله ، در ماه ژوئن هنگامی که از رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ برای بازدید برنامه ریزی شده از یک حرم به افتخار پاپ جان پل دوم در پایتخت آمریکا انتقاد کرد ، خبرهای اصلی خود را منتشر کرد.

این دیدار یک روز پس از آن صورت گرفت که پلیس با استفاده از گاز اشک آور معترضین ضد نژادی را که پس از ترور جورج فلوید تظاهرات کردند و به ترامپ اجازه داد از کاخ سفید خارج شود و در مقابل کلیسای نزدیک عکس بگیرد ، تظاهرات کرد.

این وقایع جنجالی در میان جنبشی پان آمریكایی برای پایان دادن به خشونت پلیس و تبعیض علیه سیاه پوستان رخ داد.

در بیانیه ای در تاریخ 2 ژوئن ، گریگوری گفت که دیدن “تاسیسات کاتولیک” اجازه می دهد خود را با سوoss استفاده و دستکاری شدید توسط سفر برنامه ریزی شده ترامپ “گیج کننده و مذموم” است.

“پاپ ژان پل دوم یک مدافع سرسخت حقوق و کرامت انسانها بود … او قطعاً استفاده از گاز اشک آور و سایر عوامل بازدارنده را برای سکوت ، پراکنده یا ترساندن آنها برای عکس گرفتن در مقابل یک مکان عبادی تایید نمی کند. گریگوری گفت و صلح.

پاپ فرانسیس مراسم ثابت روز شنبه را در کلیسای سنت پیتر در واتیکان رهبری می کند [Fabio Frustaci/Pool via Reuters]

با کاردینال های جدید روز شنبه ، پاپ فرانسیس 73 نفر از 128 کاردینال دارای حق رأی را نام برد ، در حالی که برای پاپ بندیکت شانزدهم 39 مورد و سنت جان پل دوم 16 نفر بود.

این مراسم که به عنوان منسجم شناخته می شود ، هفتمین جشن پدر مقدس فرانسیس است.

از 13 کاردینالی که روز شنبه منصوب شده اند ، 9 نفر زیر 80 سال سن ندارند و طبق قوانین کلیسا حق دارند در یک کنفرانس مخفی برای انتخاب پاپ بعدی از میان خود پس از مرگ یا استعفا فرانسیس وارد شوند.

این نه نفر از ایتالیا ، مالت ، رواندا ، ایالات متحده ، فیلیپین ، شیلی ، برونئی و مکزیک آمده اند. برونئی و رواندا اولین کاردینال های خود را روز شنبه دریافت کردند.



[ad_2]