پاپ فرانسیس پیروزی در انتخابات جو بایدن را تبریک می گوید آمریکا و کانادا

[ad_1]

رئیس جمهور منتخب جو بایدن ، یک کاتولیک رومی مادام العمر ، با پاپ فرانسیس صحبت کرد ، اگرچه دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا از کناره گیری خودداری کرد.

تیم انتقالی بایدن در بیانیه ای گفت كه رئیس جمهور منتخب روز پنجشنبه در یك تماس تلفنی از فرانسیس برای “نعمت ها و تبریک ها تشكر كرد و قدردانی كرد.” وی همچنین “رهبری پاپی را در ارتقا promoting صلح ، آشتی و روابط مشترک بشریت در سراسر جهان” ستود.

بایدن اظهار امیدواری کرد که در مورد مسائلی مانند تغییر اقلیم ، فقر و مهاجرت با فرانسیس همکاری کند.

رئیس جمهور منتخب جو بایدن ، کاتولیک رومی مادام العمر ، با پاپ فرانسیس صحبت می کند ، هرچند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حاضر به عقب نشینی نیست. [Vatican Media/Handout via Reuters]

ترامپ بدون مدرک ادعا می کند که انتخابات با اقدامات کلاهبرداری گسترده اما نامشخصی از او به سرقت رفته است.

خبر این تماس حتی در شرایطی صادر شد که برخی اسقف های کاتولیک در ایالات متحده از پذیرفتن پیروزی بایدن خودداری کردند و گفتند م believeمنان نباید از او حمایت کنند زیرا او از حقوق سقط جنین حمایت کرده است.

به عنوان مثال ، روز سه شنبه ، اسقف جوزف استریکلند از تایلر ، تگزاس ، در توئیتی نوشت که بایدن و معاون تازه انتخاب شده کامالا هریس از “کشتار بی گناهان” در هر زمان از بارداری حمایت می کنند.

بایدن گفت که وی آموزه سقط جنین در کلیسا را ​​شخصاً پذیرفته است ، اما نمی خواهد این عقیده را بر همه تحمیل کند.

این هفته بایدن چندین مکالمه تلفنی با رهبران خارجی از جمله بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس ، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه و آنگلا مرکل صدراعظم آلمان انجام داد. آنها پیروزی او را تبریک گفتند و انتخابات را منحل دانستند.

حضور پاپ در کشتی نیز احتمالاً برای بایدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی تنها دومین کاتولیک است که به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده انتخاب شده و اولین شخص توسط جان اف کندی است. بایدن مرتباً و علناً درباره اهمیت ایمان در زندگی اش صحبت می كرد و تقریباً هر هفته در نزدیكی منزل خود در ویلمینگتون ، دلاور در مراسم مشایعت شرکت می كرد.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، از پذیرفتن و ادعای بدون دلیل اثبات دزدیده شدن انتخاب وی با اقدامات گسترده اما نا مشخص كلاهبرداری امتناع ورزید. [Alex Brandon/AP Photo]

سیاستمداران آمریکایی علیرغم ایمانشان ، هنگام مسافرت در نزدیکی رم ، اغلب مشتاق دیدار با پاپ هستند ، هرچند فرانسیس در ماه سپتامبر از دیدار با وزیر خارجه ترامپ ، مایک پمپئو ، خودداری کرد و دلیل آن را مقرراتی علیه چنین صندلی هایی در زمان انتخابات اعلام کرد. دوره ها فرانسیس آخرین بار در سال 2015 به ایالات متحده سفر کرده است.

فرانسیس که به حمایت از صراحت در مواردی مانند حقوق همجنسگرایان ، محیط زیست و تحمل مذهبی شهرت دارد ، توسط برخی از لیبرال ها به عنوان مروج علل آنها پذیرفته شده است.

در بیانیه ای ، تیم انتقالی بایدن گفت که رئیس جمهور منتخب به پاپی مقام گفت که دوست دارد با هم همکاری کنیم تا “ایمان مشترک به عزت و برابری تمام بشریت در مورد مسائلی از جمله مراقبت از حاشیه نشینان و فقرا ، رسیدگی به بحران” داشته باشد. تغییر اقلیم و استقبال و ادغام مهاجران ».

واتیکان این تماس را تأیید کرد ، اما در مورد محتوا توضیحی نداد. در تأیید این تماس ، پرتال رسانه ای داخلی واتیکان به نقل از سخنان رئیس کنفرانس اسقفی آمریکا ، اسقف اعظم خوزه گومز از لس آنجلس ، در تبریک به بایدن.

“مردم آمریکا در مورد این انتخابات صحبت می کنند. به نقل از واتیکان نیوز ، گومز گفت: “اکنون زمان آن فرا رسیده است که رهبران ما با روح وحدت ملی گرد هم آیند و برای منافع مشترک گفتگو و مصالحه کنند.”

سفیر آمریکا در بارگاه مقدس کالیستا گینگریچ است که شوهرش ، نیوت گینگریچ ، رئیس مجلس سابق ، از طرفداران سرسخت ترامپ است زیرا وی از تصدیق پیروزی بایدن خودداری می کند.

روالی که بایدن در حالی که ترامپ در حال بازی گلف بازی بود ، کالینستا گینگریچ در توییت سلفی این زوجین در باشگاه گلف ترامپ در شمال ویرجینیا توئیت کرد.



[ad_2]