پاکستان پرونده هند را به سازمان ملل متحد می دهد و دهلی نو آن را “دروغ” می نامد هند

[ad_1]

پاکستان یک روز پس از ارسال پرونده دهلی نو به برخی اعضای شورای امنیت علیه اسلام آباد ، پرونده ای را به رئیس سازمان ملل متهم می کند که هند را به “تحریک تروریسم” متهم می کند.

روز سه شنبه ، پاکستان پرونده ای را به آنتونیو گوترش ، دبیرکل سازمان ملل متحد ، هند متهم به تحریک “تروریسم” در پاکستان داد ، یک روز پس از آنکه هند پرونده ای را به برخی اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرد که جنگجویان پاکستانی را متهم می کند. در تلاش برای حمله به منطقه مورد مناقشه کشمیر.

حرکات “tit for tat” قبل از پیوستن هند به شورای 15 عضو برای یک دوره دو ساله از اول ژانویه 2021 انجام می شود.

منیر اکرم سفیر سازمان ملل در پاکستان هند را به نقض قوانین بین المللی ، منشور ملل متحد و قطعنامه های شورای امنیت با حمایت مالی از “تروریسم” متهم کرد.

وی گفت پاکستان از گوترش و جامعه جهانی می خواهد “تا تروریسم و ​​خرابکاری هند علیه پاکستان را در نظر بگیرند و بر کنار گذاشتن هند از این اقدامات غیرقانونی و تجاوزگرانه پیروز شوند”.

دروغ های آنها هیچ شرکت کننده ای ندارد.

مأموریت هند در سازمان ملل

در اوایل این ماه ، وزیر امور خارجه و سخنگوی ارتش پاکستان جزئیاتی را از آنچه “حامیان دولت تروریسم توسط هند” خوانده اند منتشر کرد و ادعا کرد که دولت هند و سازمان های اطلاعاتی بودجه گروه های مسلح جدایی طلب و گروه های قومی تحریک طالبان را تأمین مالی می کنند. خاک بالاهی پاکستانی.

تبادل چنین ادعاهایی بین دو کشور جنوب آسیا امری عادی است ، اما ویژگی این دور از اتهامات پاکستان ، که شامل اسامی جاسوسی هند ، تاریخ جلسات ادعایی ، کلیپ های صوتی ادعای مکالمات تلفنی شنود شده و اسناد انتقال بانکی است ، بی سابقه است. -داستان جدید.

اعتماد صفر

سخنگوی مأموریت سازمان ملل در هند در نیویورک این ادعا را رد کرد.

“پاکستان ممکن است از پشت بام ها به سختی گریه کند. اما آنها نمی توانند این واقعیت را تغییر دهند که آنها کانون تروریسم هستند “. “دروغ آنها افرادی نیست که آنها را بگیرند.

نماینده دائمی هند در سازمان ملل ، TS Tirumurti ، آن را “پرونده دروغ” خواند که از “قابلیت اطمینان صفر” برخوردار است.

توئیتر گفت: “ساخت اسناد و انتشار داستان های دروغین در پاکستان ، که بیشترین تعداد تروریست ها و نهادهای ممنوعه سازمان ملل متحد را میزبانی می کند ، چیز جدیدی نیست.”

روز سه شنبه ، وزارت خارجه پاکستان ارسال پرونده توسط هند به برخی از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد را متهم کرد و اسلام آباد را به حمایت از “تروریسم” متهم کرد.

“انحراف توجه بین المللی”

منطقه هیمالیای کاشمر مدتهاست که محل زندگی همسایگان مسلح هسته ای هند و پاکستان است و هر دو ادعای کشمیر را به طور کامل اما تا حدی انجام می دهند. نیروهای حافظ صلح سازمان ملل از سال 1949 برای نظارت بر آتش بس بین هند و پاکستان در منطقه با اکثریت مسلمان مستقر شده اند.

ادعاهای کاملاً بی اساس و بی اساس هند چیزی بیش از بازتاب تلاش های ناامیدانه هند برای نجات داستان تروریسم جعلی علیه پاکستان نیست …

زاهد حافظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان

هند روز دوشنبه گفت چهار شورشی متعلق به جیش محمد در پاکستان هفته گذشته از کشمیر از طریق یک تونل عبور کردند و هنگامی که کامیون آنها برای یک بررسی معمول متوقف شد ، آتش گشودند.

پاکستان اتهامات مربوط به دست داشتن در حمله ادعایی را رد کرد و گفت که هدف آن هدف منحرف کردن توجه از سرکوب هند علیه مردم کشمیر است.

“ادعاهای کاملاً بی اساس و بی اساس هند چیزی بیش از بازتاب تلاش های ناامیدانه هند برای نجات داستان تروریسم تقلبی علیه پاکستان و انحراف توجه بین المللی از تروریسم دولتی خود در IIOJK نیست. [Indian Illegally Occupied Jammu and Kashmir] و حمایت مالی دولت از تروریسم علیه پاکستان ، “زاهد حافظ چودری سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای گفت.

در ماه اوت گذشته ، دولت هندو هند استقلال محدود کاشمر را سلب کرد و منطقه را تحت حاکمیت مرکزی قرار داد. کشمیری ها دهلی نو را متهم کرده اند که با اصلاح قوانینی که به افراد خارجی اجازه خرید زمین در منطقه هیمالیا را می دهد ، می تواند تغییرات جمعیتی ایجاد کند.

شورای امنیت سازمان ملل در ماه مه سال گذشته پس از رد اعتراض چین به این اقدام ، رئیس جیش ، محمد رئیس جیش را در لیست سیاه قرار داد و به یک دهه بن بست دیپلماتیک پایان داد.



[ad_2]