پاکستان پلتفرم های رسانه های اجتماعی را مسدود می کند، اینترنت را محدود می کند | اخبار

[ad_1]

این اقدام در بحبوحه شیوع خشونت در چندین شهر پس از دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق صورت گرفت.

مقامات پاکستانی دسترسی به توییتر، فیس بوک و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی را در بحبوحه افزایش خشونت ها در این کشور که با دستگیری عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان آغاز شد، محدود کرده اند.

NetBlocks، ناظر جهانی اینترنت روز سه شنبه گفت: «علاوه بر این، برخی از مناطق دچار قطعی کامل اینترنت هستند.

عفو بین‌الملل گفت که مقامات اداره مخابرات پاکستان به این گروه حقوقی مستقر در بریتانیا گفته‌اند که تنظیم‌کننده‌ها رسانه‌های اجتماعی را مسدود کرده‌اند و خدمات اینترنتی در اسلام‌آباد و دیگر شهرها به حالت تعلیق درآمده است.

عفو بین الملل گفت: «این دسترسی مردم به اطلاعات و آزادی بیان را محدود می کند. ما از اداره مخابرات پاکستان و وزارت کشور می خواهیم که فورا این ممنوعیت را لغو کنند.»

دستگیری خان باعث تظاهرات خشونت آمیز طرفداران خشمگین وی شد که در چندین شهر بزرگ با پلیس درگیر شدند.

ماه های بحران

نخست‌وزیر سابق روز سه‌شنبه پس از حضور در دادگاه برای مواجهه با اتهامات متعدد در پرونده‌های فساد به خارج از دادگاه هدایت شد.

دستگیری او پس از ماه‌ها بحران سیاسی و ساعاتی پس از آن صورت گرفت که ارتش قدرتمند این بازیکن سابق کریکت بین‌المللی را به دلیل ادعای دست داشتن یک افسر ارشد در توطئه قتل او توبیخ کرد.

برخی از معترضان با یورش به محل اقامت فرمانده سپاه در لاهور و محاصره دروازه مقر ارتش در شهر پادگان راولپندی، خشم خود را بر ارتش فرو بردند.

پلیس برای متفرق کردن هواداران خان در کراچی و لاهور از گاز اشک‌آور و ماشین آب‌پاش استفاده کرد، در حالی که معترضان راه‌ها را در اسلام‌آباد پایتخت، پیشاور و دیگر شهرها مسدود کردند.

تاکتیکی که به گفته تحلیلگران، خان از زمان برکناری خود با ده‌ها اتهام مواجه شده است.

در صورت محکومیت او ممکن است از مشاغل دولتی منع شود و این امر او را از حضور در انتخاباتی که قرار است در اواخر امسال برگزار شود منع می کند.

[ad_2]