پلیس مکزیک حداقل 45 کیسه پر از بقایای انسان پیدا کرد اخبار جنایی

[ad_1]

هنگامی که مقامات در جستجوی هفت جوان ناپدید شده در ایالت جالیسکو بودند، یک کشف وحشتناک انجام شد.

دست کم 45 کیسه بقایای انسان در دره ای در ایالت جالیسکو در غرب مکزیک در جریان جستجوی هفت جوانی که هفته گذشته ناپدید شده بودند، پیدا شد.

این کشف وحشتناک در پایین یک دره 40 متری در شهرداری Zapopan، حومه گوادالاخارا، یک مرکز صنعتی بزرگ انجام شد.

دفتر دادستانی کل ایالت روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: “45 کیسه بقایای انسانی متعلق به مردان و زنان کشف شد.”

مقامات بقایای دو زن و پنج مرد را که همگی حدوداً 30 ساله بودند، پیدا کردند که از 20 ماه مه در منطقه ناپدید شده بودند.

گزارش مفقودان برای هر یک از این هفت نفر به طور جداگانه در روزهای مختلف تهیه شد، اما بازرسان متوجه شدند که همه آنها در یک مرکز تماس کار می کردند، که در همان منطقه ای بود که بقایای انسان در آنجا پیدا شد.

بازرسان پزشکی قانونی هنوز تعداد قربانیان موجود در کیسه ها و هویت آنها را مشخص نکرده اند.

بررسی‌های اولیه نشان داد که مرکز تماس احتمالاً در فعالیت‌های غیرقانونی شرکت داشته است و رسانه‌های محلی گزارش دادند که مقامات ماری جوانا، یک پارچه و یک پارچه تمیزکننده با لکه‌های خون قابل مشاهده و همچنین اسنادی برای فعالیت‌های تجاری احتمالی پیدا کردند.

مقامات گفتند که در میان بقایای انسانی یافت شده در گونی ها، برخی از آنها با ویژگی های برخی از جوانان ناپدید شده مطابقت دارد.

آتش نشانان و پدافند غیرنظامی با بالگرد در حال خروج لاشه هواپیما از تنگه هستند و برنامه ریزی برای ادامه این کار در روزهای آینده دارند.

بر اساس آمارهای دولت فدرال، بیش از 110000 نفر در مکزیک مفقود شده اند و جالیسکو با 15000 نفر بیشترین تعداد را دارد. همچنین هزاران بقایای ناشناس در سردخانه ها و گورستان ها در سراسر کشور وجود دارد.

مانوئل راپالو، خبرنگار الجزیره، که از مکزیکو سیتی گزارش می دهد، گفت که این کشور در دوران ریاست جمهوری آندرس مانوئل لوپز اوبرادور بیش از هر دولت دیگری شاهد خشونت بوده است. راپالو گفت که در طول چهار سال و نیم ریاست جمهوری او، بیش از 40000 نفر مفقود شده و حدود 156000 نفر کشته شدند.

راپالو افزود، لوپز اوبرادور این هفته گفت که از توافق صلح با کارتل ها برای توقف خونریزی که کشور را فرا گرفته است، حمایت خواهد کرد.

اظهارات رئیس جمهور پس از آن بیان شد که یک فعال در جستجوی برادر مفقودش نامه ای سرگشاده منتشر کرد که 10 گروه جنایتکار سازمان یافته را هدف قرار داد و از آنها خواست که به ناپدید شدن اجباری پایان دهند.

راپالو می‌گوید: «بحران افراد ناپدید شده در مکزیک بدترین نوع خود در آمریکای لاتین است، و با ادامه بدتر شدن مارپیچ خشونت‌ها، بسیاری تعجب می‌کنند که آیا توافق صلح بین کارتل‌های مواد مخدر و دولت واقعاً چنین ایده‌ای رادیکال است یا خیر.

او گفت: «اگرچه مکزیک منابع را برای جستجوی افراد ناپدید افزایش داده است، اما تعداد ناپدیدشدگان بسیار زیاد است و تضمین می کند که بدون حل بحران، جستجو برای عزیزان بی پایان ادامه خواهد یافت.»

خوان سالگادو، محقق پروژه عدالت جهانی، به الجزیره گفت که مذاکره با کارتل های مواد مخدر، مذاکره با یک گروه مسلح است و مذاکره با این گروه ها را باید در قالب یک “استراتژی پیچیده صلح سازی” دید.

کارتل نسل جدید Jalisco در این ایالت فعالیت می کند و یکی از قدرتمندترین گروه های جنایت سازمان یافته در مکزیک است و درگیر اختلافات با سایر سندیکاهای مواد مخدر است.

[ad_2]