پلیس نیوزیلند به آتش سوزی مرگبار در خوابگاه مشکوک شد | اخبار

[ad_1]

آتش سوزی در خانه چهار طبقه Loafers Lodge در ولینگتون بامداد روز سه شنبه حداقل شش کشته بر جای گذاشت.

پلیس نیوزیلند می‌گوید بر این باور است که آتش‌سوزی مرگبار در خوابگاهی در ولینگتون، پایتخت این کشور احتمالاً نتیجه آتش‌سوزی است و آن را به عنوان تحقیقات قتل تلقی می‌کند.

دود و شعله های آتش بامداد روز سه شنبه خانه چهار طبقه لوفرز را فرا گرفت و دست کم شش نفر را کشت.

دیون بنت، بازرس پلیس و سرپرست فرماندهی منطقه، روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «من می‌توانم تأیید کنم که ما آتش‌سوزی را آتش‌سوزی می‌دانیم.»

وی گفت: این به عنوان یک تحقیق قتل در حال رسیدگی است.

آتش نشانان در نزدیکی یک خوابگاه در مرکز شهر ولینگتون، نیوزیلند کار می کنند
حداقل شش نفر در آتش سوزی در خوابگاه چهار طبقه جان خود را از دست دادند [Ben McKay/AAP Image via AP]

پلیس گفت حدود دو ساعت قبل از آتش سوزی مرگبار بزرگ روز سه شنبه در خوابگاه آتش سوزی رخ داده است. آنها گفتند که آتش سوزی مبل در آن زمان به اورژانس گزارش نشده است و آنها در حال بررسی هستند که آیا این دو آتش سوزی با هم مرتبط هستند یا خیر.

یک تیم اطلاعاتی پلیس روز چهارشنبه برای اولین بار از زمانی که ساختمان امن اعلام شد برای جستجوی شواهد و یافتن محل کشته شدگان وارد ساختمان شدند.

بنت گفت: «بررسی صحنه گسترده و روشمند خواهد بود و انتظار داریم با توجه به اندازه بزرگ ساختمان، مدتی طول بکشد، احتمالاً چندین روز.

او گفت: “ما می دانیم که افراد زیادی منتظر اخباری در مورد خانواده و دوستان خود هستند، از جمله ساکنانی که از آتش فرار کردند و مشتاقانه منتظر اخباری در مورد سایر مستاجران خود هستند.”

تحقیقات قتل نشان‌دهنده تغییر دیدگاه پلیس است که روز سه‌شنبه گفت باور نمی‌کند آتش سوزی عمدی بوده است.

بنت گفت که پلیس 92 نفر را که در زمان آتش سوزی در خوابگاه بودند شناسایی کرده است و لیستی از کمتر از 20 نفر دیگر که هنوز ناشناس مانده اند، دارند، اگرچه لزوما مفقود نیستند. پلیس پیشتر گفته بود که انتظار می رود تعداد نهایی کشته ها کمتر از 10 نفر باشد.

آتش برخی از مردم را مجبور کرد با لباس خواب فرار کنند، در حالی که برخی دیگر توسط آتش نشانان از پشت بام نجات یافتند یا از پنجره شیرجه زدند.

Loafers Lodge 92 اتاق اصلی مقرون به صرفه با سالن های مشترک، آشپزخانه و امکانات خشکشویی ارائه می دهد.

برخی از افراد توسط سازمان‌های دولتی در آنجا مستقر شدند و به دلیل داشتن منابع یا شبکه‌های پشتیبانی کمی آسیب‌پذیر در نظر گرفته شدند. دیگران در یک بیمارستان نزدیک کار می کردند.

مقامات اورژانس گفتند که هیچ اسپرینکلر آتش نشانی در ساختمان وجود ندارد. کریس هیپکینز، نخست وزیر، گفت که قوانین ملی ساختمان نیازی به آبپاش در ساختمان های قدیمی که نیاز به مقاوم سازی دارند ندارند.

هیپکینز روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: «من از وزیر مسکن خواسته‌ام که به‌ویژه مسائل مربوط به مقررات ساختمان را بررسی کند تا ببیند آیا در حال حاضر کار بیشتری وجود دارد که باید انجام دهیم یا خیر».

[ad_2]