پنتاگون می گوید کشتی جنگی آمریکا در آزمایش هاوایی هدف ICBM را نابود کرد | روسیه

[ad_1]

این آزمایش می تواند تنش های کنترل تسلیحات با چین و روسیه را افزایش دهد ، زیرا آنها نگران هستند که این می تواند بازدارنده های هسته ای آنها را تضعیف کند.

آژانس دفاع موشکی ایالات متحده (MDA) ، اولین بار برای سامانه های دفاع موشکی ایالات متحده ، روز سه شنبه گفت ، یک ناو جنگی ایالات متحده هدف آزمایشی موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) را در آزمایشی در شمال شرقی هاوایی رهگیری و منهدم کرده است.

این آزمایش که در 16 نوامبر انجام شد ، شامل یک ناوشکن مجهز به موشک بالستیک Aegis بود که MDA آن را شناسایی نکرد.

معاون دریاسالار و مدیر MDA جان هیل در بیانیه ای گفت: “ما نشان داده ایم كه كشتی مجهز به Aegis BMD مجهز به موشك SM-3 Block IIA می تواند هدف كلاس ICBM را شکست دهد.”

موشک استاندارد 3 بلوک IIA (SM-3 IIA) در یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت ریتون و صنایع سنگین میتسوبیشی ژاپن تولید شد.

هدف از این آزمایش یک ICBM اختراع شده بود که از یک سایت آزمایشی آمریکا در Atoll Kujalein در جزایر مارشال راه اندازی شد. موشک مورد نظر مجهز به نیرنگ یا سیستم پیچیده دیگری از نوعی نیست که رهگیر موشک آمریکایی در حمله واقعی به ایالات متحده می تواند با آن روبرو شود.

آزمایشات قبلی علیه اهداف ICBM از رهگیرهای شلیک شده از سیلوهای زیرزمینی در ایالات متحده استفاده کرده است.

تاسیسات آزمایش دفاع موشکی Aegis Ashore در کاوای هاوایی در این عکس در ژانویه 2019 گرفته شده است [Handout: Kyodo via Reuters]

موفقیت در این آزمایش احتمالاً مورد توجه خاص کره شمالی قرار خواهد گرفت ، که توسعه موشکهای بالستیک قاره پیما دلیل اصلی پنتاگون برای تسریع در توسعه سیستمهای دفاع موشکی طی دهه گذشته است.

کره شمالی اخیراً از آزمایشهای پرتاب موشکهای بالستیک با برد قاره ای خودداری کرده و آزمایشهای هسته ای خود را ادامه نمی دهد. اما در حالی که جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریكا ، و جانشین دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا ، رئیس كره شمالی ، كیم جونگ اون ، اهداف وی نامشخص است.

اگرچه رویکرد فعلی ایالات متحده در دفاع موشکی با هدف محافظت از ایالات متحده در برابر ICBM های شلیک شده توسط کره شمالی است ، هر دو روسیه و چین ابراز نگرانی کرده اند که ایالات متحده می تواند از دفاع موشکی خود برای تضعیف ارزش بازدارندگی نیروهای هسته ای خود استفاده کند. که بزرگتر از کره شمالی هستند.

لورا گرگو ، فیزیکدان و کارشناس دفاع موشکی در اتحادیه دانشمندان نگران ، اظهار داشت: احتمال گسترش گسترده دفاع موشکی ایالات متحده با تجهیز بالقوه شناورهای نیروی دریایی در سراسر جهان به قابلیت های مبارزه با ICBM نگران کننده است.

وی در توئیتر نوشت: “این احتمالاً تأثیر مهمی در چشم انداز توافق نامه های جدید کنترل تسلیحات خواهد داشت و همچنین روسیه و چین را برای ایجاد تنوع و توسعه زرادخانه های تسلیحاتی هسته ای خود انگیزه (یا توجیه می کند)”.

این آزمایش قرار بود بهار گذشته انجام شود ، اما به دلیل محدودیت های مربوط به بیماری همه گیر ویروس کرونا به تعویق افتاد.



[ad_2]