دونالد ترامپ رئیس سایبری را که گفت انتخابات ایالات متحده پاک است ، اخراج کرد آمریکا و کانادا

[ad_1]

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا ، رئیس یك آژانس فدرال را كه وظیفه محافظت از انتخابات 2020 آمریكا را در برابر حملات سایبری بركنار كرده است ، بركنار كرد.

در چند توییت ، ترامپ کریستوفر کربس ، مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت را به صدور بیانیه ای “فوق العاده نادرست” متهم کرد که وی گفت انتخابات آمریکا بدون خطا انجام شده است.

كربس پس از مداخله روسیه در انتخابات 2016 تا انتخابات نوامبر ، آژانس معروف به CISA را اداره كرد.

او از دموکراتها و جمهوریخواهان بخاطر برگزاری انتخابات استقبال کرد ، که علیرغم ترس مداوم مبنی بر تلاش هکرهای خارجی برای تضعیف آرا ، انتخابات معمولاً بدون مشکل پیش می رفت.

در روزهای اخیر ، كربس بارها ادعاهای دروغین مبنی بر آلوده بودن انتخابات را رد كرده است. اوایل روز سه شنبه وی با انتشار توئیتی گزارشی را به استناد 59 کارشناس امنیت انتخابات اعلام کرد که هیچ مدرک موثقی از تقلب رایانه ای در نتایج انتخابات سال 2020 وجود ندارد.

ترامپ در اواخر روز توییتر خود را شلیک کرد. وی ادعاهای بی اساس در مورد رای گیری را تکرار کرد و نوشت: “در واقع ، کریس کربس بلافاصله به عنوان مدیر آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت منصوب شد.”

كربس از حساب شخصی خود در توئیتر پاسخ داد: “خدمت شما ارجمند است. ما درست کار کردیم امروز دفاع کن ، مطمئناً فردا “او با عبارت Protect 2020 که شعار آژانس وی قبل از انتخابات بود پایان یافت.

ترامپ ، بدون مدرک ، هنگامی که گفت انتخابات آمریکا بدون خطا انجام شد ، كربس را به بیانیه ای “بسیار نادرست” متهم كرد [File: Carlos Barria/Reuters]

برکناری بخشی از آشفتگی دولت است ، زیرا رئیس جمهور جمهوری خواه در انتخابات 3 نوامبر توسط جو بایدن رئیس جمهور منتخب دموکرات شکست خورد.

برایان وار ، دستیار مدیر امنیت سایبری در CISA ، در 12 نوامبر استعفا داد. ور جزئیات را ارائه نداد ، اما یک مقام آمریکایی آشنا به این موضوع به رویترز گفت که کاخ سفید خواستار استعفای وار شده است.

ترامپ که هنوز تسلیم بایدن نشده است ، بارها ادعاهای بی اساس در مورد تقلب در انتخابات را مطرح کرده است.

رئیس جمهور ، که امروز از خروج نیروها از افغانستان و عراق خبر داد ، در 9 نوامبر وزیر دفاع مارک اسپر را اخراج کرد و وفاداران خود را در سمت های ارشد پنتاگون قرار داد.

کریستوفر میلر ، مدیر مرکز ملی مبارزه با تروریسم ، جایگزین اسپر شد.

پنتاگون از كاش پاتل كه بهترین مشاور ضد تروریسم شورای امنیت ملی كاخ سفید بود ، به عنوان رئیس ستاد میلر نام برد.

پاتل به عنوان دستیار ارشد نماینده دوین نونس نماینده جمهوری خواه طرفدار ترامپ که ریاست کمیته اطلاعاتی مجلس عوام را برعهده داشت و اکنون عضو اقلیت است.

پاتل در حالی که برای نونز کار می کرد ، به تهیه یادداشتی متهم شد که FBI و وزارت دادگستری را به تعصب نسبت به ترامپ متهم کرد.

مشاور عالی سیاست پنتاگون نیز استعفا داد. این پست توسط آنتونی تاتا ، سرتیپ بازنشسته ارتش که قبلاً باراک اوباما رئیس جمهور پیشین را “رهبر تروریست” خوانده بود ، بر عهده داشت.

تاتا در ماه اوت نتوانست جلسه دادرسی تأیید سنا را تأمین کند ، اما به عنوان معاون سیاسی وزیر دفاع وزیر خدمت کرد.



[ad_2]