پنج سرباز هندی در حمله مشکوک شورشیان در کشمیر کشته شدند | اخبار نظامی

[ad_1]

شورشیان مظنونی که علیه حکومت هند در منطقه مورد مناقشه می جنگند به یک خودروی نظامی در بخش جنوبی راجوری کمین کردند.

ارتش هند اعلام کرد که شورشیان مظنون پنج سرباز را در کشمیر مورد مناقشه تحت کنترل هند هنگامی که آنها تیراندازی کردند و مواد منفجره را به سمت یک کامیون نظامی پرتاب کردند، کشتند.

ارتش گفت این خودرو “به دلیل استفاده احتمالی از نارنجک” آتش گرفت، که توسط مهاجمان ناشناس روز پنجشنبه در بخش جنوبی راجوری، نزدیک خط کنترل به شدت نظامی شده که قلمرو هیمالیا را بین هند و پاکستان تقسیم می کند، پرتاب شد.

فرماندهی شمال ارتش در بیانیه‌ای اعلام کرد: متأسفانه 5 نفر از نیروهای تفنگ رشتیا که برای عملیات ضد تروریستی در این منطقه مستقر شده بودند در این حادثه جان خود را از دست دادند.

در این بیانیه آمده است که یک سرباز دیگر به شدت مجروح شده و برای مداوا به بیمارستان نظامی منتقل شده است.

تصاویر ویدئویی از محل حادثه نشان می دهد که یک خودروی نظامی در بزرگراهی در منطقه کوهستانی در آتش سوخت.

نیروهای امنیتی منطقه را برای یافتن مهاجمان جستجو کردند. ارتش اعلام کرد: عملیات برای شناسایی عاملان این حادثه ادامه دارد.

یک منبع وزارت دفاع گفت که ژنرال مانوج پاندی، فرمانده ارتش هند، راجنات سینگ وزیر دفاع هند را در جریان این حمله قرار داده است.

کشمیر به طور کامل ادعا می شود اما بخشی از آن توسط هند و پاکستان دارای سلاح هسته ای اداره می شود.

از سال 1989، شورشیان در منطقه تحت کنترل هند با حدود 500000 سرباز هندی مستقر در کشمیر تحت کنترل هند مبارزه کرده اند و خواستار استقلال یا ادغام با پاکستان شده اند.

خشم علیه حاکمیت دهلی نو از سال 2019 تشدید شده است، زمانی که دولت ناسیونالیست هندو، نخست وزیر نارندرا مودی، خودمختاری جزئی تنها منطقه با اکثریت مسلمان هند را لغو کرد.

در ماه اوت سال گذشته، شورشیان مظنون به یک پست ارتش هند در راجوری حمله کردند و سه سرباز را کشتند. دو نفر از مهاجمان نیز در این تیراندازی جان باختند.

دهلی نو مدتهاست پاکستان را به دامن زدن به شورش در کشمیر تحت کنترل هند متهم کرده است. اسلام آباد این اتهام را رد می کند و می گوید که این فقط از کشمیری هایی که به دنبال تعیین سرنوشت هستند، حمایت دیپلماتیک و اخلاقی می کند.

تاکنون ده ها هزار غیرنظامی، سرباز و شورشیان در این درگیری کشته شده اند.

[ad_2]