لاچلان مرداک شکایت افترا علیه استرالیایی کریکی را پس گرفت | رسانه ها

[ad_1]

این اقدام چند روز پس از آن صورت گرفت که فاکس نیوز با پرداخت 787.5 میلیون دلار به دلیل ادعاهای نادرست مبنی بر سرقت انتخابات 2020 توسط دونالد ترامپ موافقت کرد.

چند روز پس از آن که فاکس نیوز با پرداخت 787.5 میلیون دلار به دلیل ادعاهای نادرست مبنی بر تقلب در انتخابات 2020 توسط رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ، لاچلان مرداک، از شکایت خود علیه ناشر سایت خبری استرالیایی کریکی انصراف داد.

مرداک، مدیر اجرایی فاکس کورپوریشن، سال گذشته به دلیل نشریه کریکی شکایت کرد که به گفته او حاوی “اتهامات ظالمانه” در مورد همدستی ادعایی او در شورش های 6 ژانویه در ساختمان کنگره ایالات متحده بود، از جمله اینکه خانواده او یک “همدست توطئه بدون مجرمیت” بودند. . در تلاش ترامپ برای براندازی نتایج انتخابات.

وکیل مرداک در استرالیا روز جمعه گفت که موکلش معتقد است که او در این پرونده پیروز خواهد شد، اما مایل نیست به این رسانه اجازه دهد تا به پخش اتهامات مربوط به پرونده افترا که اخیراً علیه فاکس نیوز به پایان رسیده است، ادامه دهد تا “مشتریان را جذب کند و سود آنها را افزایش دهد”.

روز سه‌شنبه، فاکس نیوز با پرداخت ۷۸۷.۵ میلیون دلار غرامت به شرکت ماشین‌های رای‌دهی Dominion Voting Systems به دلیل ادعای دروغین این شرکت مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ به نفع جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا موافقت کرد.

جان چرچیل، وکیل مرداک، گفت: «این موضوعی است که کریکی اعتراف می‌کند که ادعاهای مطرح شده در مورد آقای مرداک در مقاله، صحت ندارد.»

کریکی در آخرین تلاش خود برای تغییر استراتژی دفاعی خود، تلاش کرده است هزاران صفحه سند از یک پرونده افترا در حوزه قضایی دیگری که قبلا حل و فصل شده است، تهیه کند.

Private Media، ناشر Cricey مستقر در ملبورن، تصمیم مرداک برای پس گرفتن پرونده را به عنوان “پیروزی قابل توجهی برای روزنامه نگاری با منافع عمومی مشروع” توصیف کرد.

این شرکت در بیانیه ای گفت: «ما بر آنچه در ژوئن گذشته منتشر کردیم، ایستاده ایم.

واقعیت این است که مرداک از ما شکایت کرد و سپس پرونده خود را رها کرد. ما مفتخریم که ریاکاری و سوء استفاده از قدرت یک میلیاردر رسانه ای را افشا کرده ایم. این یک پیروزی برای آزادی بیان است. ما بردیم.”

یک قاضی دادگاه فدرال در اوایل این ماه به طرفین دستور داد تا پیش از محاکمه اکتبر وارد دور دوم میانجیگری شوند و گفت که این پرونده بیش از هر چیز ناشی از “خودخواهی، غرور و ایدئولوژی” است.

[ad_2]