پنج نفر در حمله به مسجدی در شمال غربی نیجریه توسط افراد مسلح کشته شدند: پلیس | نیجریه

[ad_1]

حمله به مسجدی در نماز جمعه در زمفره باعث کشته شدن 5 نمازگزار شد ، در حالی که بسیاری دیگر ربوده شدند.

پلیس گفت که افراد مسلح در حمله به مسجدی در شمال غربی نیجریه ، زامفرا ، پنج نمازگزار را کشته و حداقل 18 نفر را ربودند.

محمد شاهو سخنگوی پلیس ایالت روز یکشنبه در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: “راهزنان 5 نمازگزار را کشتند و 18 نفر دیگر از جمله امام را نیز ربودند.”

گفته می شود حدود 100 سارق گاو موتورسیکلت در حالی كه ساكنان جمعه نمازهای هفتگی را تماشا می كردند ، به یك شهرداری مسلمان در روستای دور افتاده دوسن گاری در منطقه مارو تیراندازی كردند.

ساکنان و رسانه های محلی گزارش دادند که بیش از 30 نمازگزار ربوده شده است.

ابراهیم آلتین ، یکی از ساکنان این منطقه گفت: “افراد مسلح در حالی که امام در حال ایراد خطبه بود به مسجد حمله کردند و پس از تیراندازی به 5 نمازگزار بیش از 30 نفر از جمله امام را با خود بردند.”

شمال غربی نیجریه کانونی از باند های جنایتکار است که متهم به حمله به روستاها ، سرقت احشام ، آدم ربایی برای باج و آتش زدن خانه ها پس از غارت منابع غذایی هستند.

در قسمت شمال غربی کشور ، گاهاً درگیری هایی بین چوپانان فولانی ، یکی از بزرگترین گروه های قومی در غرب آفریقا ، و قبایل همسایه رخ داده است.

فولانی ها که برای چرای دام خود به جنوب مهاجرت کرده اند ، می گویند که کشاورزان تلاش کرده اند حیوانات خود را بدزدند و به مردم آنها حمله کنند.

این باند ها اردوگاه هایی را در جنگل روگو که از ایالت های کاتسینا ، زامفرا ، کادونا و نیجر عبور می کند ، جایی که حملات آغاز می شود ، حفظ می کنند.

اعزام نیروها و مذاکرات صلح با مقامات محلی نتوانست جلوی حملات را بگیرد.

برخلاف جنگجویان وابسته به گروه مسلح بوکوحرام ، این باندهای تبهکار هیچ گرایش عقیدتی ندارند ، اما ترس از جنگنده ها به تدریج در باند نفوذ می کند.

در اوایل سال جاری ، گروه بحران بین المللی هشدار داد که باندهای مسلح می توانند با گروههایی مانند داعش در آفریقای غربی (ISWAP) ارتباط برقرار کنند.

تخمین زده می شود که گروه های جنایتکار از سال 2011 تاکنون حدود 8000 نفر را کشته و بیش از 200000 نفر را مجبور به ترک خانه های خود کرده اند.



[ad_2]