“پیچیدگی بیشتر ، ستون فقرات بیشتر”: رویکرد بایدن نسبت به چین چین

[ad_1]

هنگ کنگ ، چین – همانطور که دونالد ترامپ در توییت خود ، طرفداران وی گریه کردند و نیویورک خوشحال شد که جو بایدن برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام شد ، در آن طرف جهان ، مردم در هنگ کنگ بحث کردند که آیا باخت ترامپ شکست اعتراضات این شهر است یا خیر. پیروزی روند دموکراتیک.

ترامپ که با اعتراضات در خود ایالات متحده مخالف بود ، گاهی اوقات به عنوان پوستری برای تظاهرات دموکراسی خواهی در سال گذشته در هنگ کنگ ظاهر می شد و راهپیمایان هنگام پرسه زدن در خیابان ها ، پرچم های آمریکا را به اهتزاز درآورند.

بسیاری امیدوار بودند که مبارزات پشتیبانی ایالات متحده منجر به واکنش ترامپ در برابر سرکوب فزاینده شدید شود ، اما اکنون که او کاخ سفید را از دست داده است – اگرچه سخنان او اغلب می تواند چیزی بیش از لفاظی باشد – برخی نگران رئیس جمهور منتخب هستند بایدن کمتر تمایل به رویارویی با پکن دارد.

یون جیانگ ، رئیس مرکز سیاسی چینی مستقر در کانبرا و سردبیر وبلاگ China Story در دانشگاه ملی استرالیا ، اظهار داشت که چنین نگرانی هایی اشتباه است.

تحت رهبری بایدن ، ممکن است سخنان زیادی که در دولت ترامپ به آن عادت کرده اند ، نرم شود ، “و این ممکن است چند نفر را ناامید کند” ، اما او گفت که این بدان معنا نیست که بایدن برای چین سازگارتر خواهد بود.

“طرفداران ترامپ در هنگ کنگ و همچنین در جوامع مخالف چینی در خارج از کشور وجود دارد ، [who] وی به الجزیره گفت: “به ترامپ به عنوان سخنان بسیار تند نگاه کنید ، حتی وقتی ترامپ کاری نمی کند.”

“با بایدن ، لفاظی ها ممکن است تغییر کند و به نظر برخوردهایی نرسد – گرچه هنوز هم احتمالاً رویکرد دشواری است.”

انتخابات ایالات متحده در زمان بسیار مهمی در روابط بین دو قدرت بزرگ جهان پس از تسلط پکن بر هنگ کنگ – سرزمینی که برخی از آزادی های سیاسی و مدنی تا سال 2047 تضمین شده بود – در هر دو طرف درگیر است. تجارت حقوق بشر ، ویروس کرونا و تایوان.

اتصال سنگین

در حالی که ترامپ مقامات اصلی در هنگ کنگ و این قاره را تحریم کرد و قانون حقوق بشر و دموکراسی هنگ کنگ را در نوامبر 2019 امضا کرد ، سه ماه قبل او اعتراضات را “آشوب” توصیف کرد – پژواکی از توصیف اعتراضات استفاده شده از پکن و دولت هنگ کنگ – و نشان داد که ایالات متحده درگیر نخواهد شد وقتی وی اضافه کرد: “هنگ کنگ بخشی از چین است ، آنها خودشان مجبور به مقابله با آن خواهند شد.”

در حالی که مواضع تهاجمی ترامپ در قبال تایوان با تعمیق روابط و افزایش فروش تسلیحات در جزیره خودگردان حمایت وی را جلب کرد ، اما ضبط های وی در جاهای دیگر ناهموار بود.

در ماه ژوئیه ، دولت وی تحریم های دولتی را علیه شرکت تولیدی و ساخت شین جیانگ و افرادی که احتمال می رود در نقض حقوق بشر در منطقه غربی غربی سین کیانگ دست داشته باشند ، اعمال کرد. اما وی قبلاً به سایت خبری آمریکایی Axios گفته بود که برای رسیدن به یک معامله “بزرگ” تجاری با چین تحریم های سین کیانگ را به حالت تعلیق درآورده است.

در خانه ، وقتی شیوع COVID-19 در ایالات متحده ایجاد شد ، ترامپ از ویروس کرونا به عنوان “ویروس چینی” و “آنفولانزای کونگ” یاد کرد.

ترامپ برخی از افراد و شرکت ها را بر اثر سین کیانگ ، جایی که اویغورهای قومی به مراکز آموزش حرفه ای اعزام شده اند ، تحریم کرده است. [File: Ben Blanchard/Reuters]

ترامپ در مورد COVID-19 در ماه اکتبر مثبت بود ، و همچنین اعضای تیمش. بر اساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز ، در ایالات متحده حداقل 10.5 میلیون نفر مبتلا به ویروس تشخیص داده شده و 242،621 نفر فوت کرده اند.

“منافع ملی”

اگرچه بایدن هنوز یک استراتژی دقیق چینی را منتشر نکرده است ، اما همه گیری را اولویت قرار داده و انتظار می رود در رویکرد خود به چین ، حقوق بشر را مورد توجه قرار دهد. اظهار نظرهای او در آنجا چیزی غیر از نرم بود.

وی رئیس جمهور چین شی جین پینگ را “دزد” خواند در حالی که مبارزات انتخاباتی وی رفتار چین با مسلمانان در سین کیانگ را “نسل کشی” توصیف کرد.

جیانگ گفت برخلاف ترامپ ، “به نظر نمی رسید که در مورد مسائل حقوق بشر در چین چندان نگران باشد” ، در مورد دولت بایدن ، “حقوق بشر از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد شد.”

دانیل بائر ، یکی از اعضای ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی ، موافقت می کند که بایدن به صراحت گفته است که “دموکراسی و حقوق بشر را در سیاست خارجی ایالات متحده” قرار خواهد داد.

به همین ترتیب ، جفری ویلسون ، مدیر علمی اتاق فکر ، مرکز پرت ایالات متحده آمریکا ، معتقد بود که بایدن بیش از “علاقه” ترامپ در رویکرد خود به چین “منافع ملی ایالات متحده” را دنبال می کند و نه “منافع” ترامپ و این شامل سوالات است. حقوق بشر

در نتیجه ، ویلسون انتظار دارد تمرکز سیاسی از تجارت به حوزه های دیگر تغییر کند ، از جمله “نگرانی در مورد حقوق سیاسی در داخل حزب کمونیست چین (ح.ک.چ) ، مانند سین کیانگ و هنگ کنگ ، و مسائل اقتصادی ، مانند جاسوسی تجاری و امنیت اکوسیستم فناوری. “

برخلاف ترامپ ، انتظار می رود که بایدن نیز از مدیریت گسترده تر متحدان سنتی آمریکا برای مدیریت روابط با چین استفاده کند.

جیانگ ، که همچنین مشاور سابق است ، گفت: “به عنوان مثال ، بایدن بیشتر در تلاش های چند جانبه متمرکز است ، بنابراین آنها می توانند بیشتر تلاش کنند تا متحدان و شرکا را در مورد مشکلات و مقابله یا رقابت با چین جذب کنند.” سیاست در دولت استرالیا.

جو بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور چندین بار با شی جین پینگ ملاقات کرد. انتظار می رود او رویکرد سنجیده تری در روابط چین داشته باشد [File: Lintao Zhang/Pool via EPA]

وندی کاتلر ، معاون رئیس جمهور و مدیر عامل در انستیتوی سیاست های عمومی آسیا در واشنگتن دی سی ، موافقت کرد.

چشمگیرترین تفاوتی که انتظار داریم در دولت بایدن از نظر روابط ایالات متحده و چین ببینیم ، اهمیتی است که به کار با متحدان و شرکا برای نمایندگی از جبهه متحد چین داده می شود ، برخلاف رویکرد “به تنهایی برو”. به دنبال رئیس جمهور ترامپ ، “او گفت.

“همه ما باید آماده باشیم تا روابط ایالات متحده و چین در آینده قابل پیش بینی همچنان متشنج شود.”

ویلسون گفت که برنامه مشارکت بایدن توسط متحدان ، از جمله استرالیا ، ژاپن و کره جنوبی و همچنین “شرکای غیرمتعهد مانند هند و کشورهای جنوب شرقی آسیا” مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

در طی سالهای اوباما ، بایدن چندین بار با با ملاقات کرد و بایر انتظار داشت رئیس جمهور منتخب از تجربیات خود در “سیاست خارجی به طور کلی و شی جین پینگ به طور خاص” با پشتیبانی متخصصان از شکاف سیاسی ایالات متحده استفاده کند.

اما کاتلر افزود که در زمینه برخی از مسائل جهانی امکان همکاری با چین وجود خواهد داشت – “به عنوان مثال آب و هوا و بهداشت ، زیرا این مسائل جهانی به راه حل های جهانی نیاز دارند.”

افسون در قاره

در سرزمین اصلی چین ، این انتخابات مورد علاقه گسترده قرار گرفته است ، به خصوص ، همانطور که جیانگ می گوید ، “تمام هرج و مرج ناشی از انتخابات و پیامدهای آن” ، زیرا ترامپ تلاش می کند نتیجه را با ادعاهای بی اساس تقلب تخریب کند و از پذیرش آن خودداری کند.

Yaoji Chaogan ، رستورانی در پکن که بایدن در سال 2011 ناهار خورد ، پس از پیروزی محبوبیت خود را افزایش داد ، در حالی که به نقل از South China Morning Post مستقر در هنگ کنگ ، پست های مربوط به بایدن در سایت شبکه اجتماعی Weibo بیش از 730 میلیون بازدید داشته است. .

ذخایر موجود در چین و هنگ کنگ نیز از زمان پیروزی بایدن افزایش یافته است ، اگرچه شی هنوز به دنبال رهبران سایر رهبران جهان نرفته و رئیس جمهور آینده 77 ساله را تبریک گفته است.

رستوران ها و بارهای چین ، مانند رستوران شانگهای ، رویدادهای ویژه شب انتخابات را برگزار می کنند ، اگرچه بیشتر خارجی ها در آنها شرکت می کنند. [Alex Plavevski/EPA]

هو شیژین ، سردبیر روزنامه گلوبال تایمز ، روزنامه خبری تحت کنترل کمونیست ها ، در توئیتر خود نوشت: “چین پیروزی بایدن را به سرعت کشورهای غربی تبریک نگفته است. من فکر می کنم این به این دلیل است که چین باید فاصله بیشتری با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا داشته باشد تا درگیر تناقضات خود نشود. این در واقع نشان می دهد که چین به کل ایالات متحده احترام می گذارد. “

ساتر سكوت رسمی ، به گفته كاتلر ، این بود كه چین “در حال تلاش برای پایین آوردن سطح خود و جلب توجه و اتهام دخالت در امور داخلی ما است”.

همانطور که بایدن با انتقال به سمت جلو حرکت می کند – انتصابات کلیدی برای دولت خود و تعیین اولویت های سیاسی قبل از شروع کار در ژانویه – رویکرد سختگیرانه به چین منطقه ای است که در آن اجماع سیاسی گسترده ای در ایالات متحده وجود دارد.

به همین دلیل ، احتمالاً سیاست باقی خواهد ماند ، البته با ویژگی های ترامپ کمتر.

بعر کارنگی گفت که نگرش دولت ترامپ نسبت به هنگ کنگ به عنوان یک شکست یاد می شود – به دلیل ناتوانی در “پاسخ به یک واکنش جدی ، معتبر و هماهنگ بین المللی به سرکوب فزاینده چین در هنگ کنگ و نقض توافق نامه های بین المللی”.

بایدن مشتاق ایجاد سیاست موثرتری در قبال کشوری خواهد بود که طی چهار سالی که ترامپ کاخ سفید را اشغال کرده است ، به طور فزاینده ای قاطع شده است.

“[Biden] او با چین نرم نخواهد بود ، با چین باهوش خواهد بود – ممکن است یک باره از ظرافت و ستون فقرات بیشتری برخوردار باشید “.



[ad_2]