چرا ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا با دیزنی درگیر است؟ | اخبار سیاسی

[ad_1]

رهبر جمهوری خواهان به مواضع ستیزه جویانه خود علیه شرکتی که از قانون ضد دگرباشان جنسی در فلوریدا انتقاد می کرد، ادامه می دهد.

ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا درگیر نبردی تلخ با شرکت والت دیزنی شده است که سال گذشته زمانی آغاز شد که این شرکت رسانه ای از لایحه ایالتی در مورد هویت جنسی انتقاد کرد و به نظارت بر خدمات شهری در پارک ها سرایت کرد.

دیسانتیس روز چهارشنبه در جریان گفتگوی توییتر اسپیس با میلیاردر ایلان ماسک، نامزدی ریاست جمهوری خود را اعلام خواهد کرد.

در اینجا چیزی است که باید در مورد نبرد فرماندار با دیزنی بدانید.

این وضعیت چگونه شروع شد؟

سال گذشته، باب چاپک، مدیرعامل وقت دیزنی، از تلاش قانونی به رهبری دیسانتیس در فلوریدا برای محدود کردن بحث در مورد مسائل جنسی و جنسی برای دانش‌آموزان جوان انتقاد کرد، لایحه‌ای که منتقدان آن را اقدامی «نگو» همجنس‌گرایان نامیدند.

دیسانتیس در پاسخ از مجلس قانونگذار خواست تا منطقه خاصی را حذف کند که به دیزنی در زمینه توسعه پارک های موضوعی خود در مرکز فلوریدا استقلال مجازی می دهد.

این منطقه مالیاتی ویژه چه بود و چرا ایجاد شد؟

قانونگذار فلوریدا منطقه بهبود Reedy Creek را در سال 1967 برای ترویج توسعه دنیای والت دیزنی در زمینی به وسعت 100 کیلومتر مربع (38.5 مایل مربع) ایجاد کرد. دیزنی به این منطقه مالیات می پردازد که خدمات شهری را ارائه می دهد و آن را از برخی مقررات معاف می کند.

قانون امضای فلوریدا چه بود؟

در آوریل 2022، دیسانتیس از مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان خواست که منطقه بهبود Reedy Creek را حذف کند، که او در یک جلسه ویژه این کار را انجام داد. قانونگذاران فلوریدا در فوریه 2023 مجدداً این موضوع را مورد بررسی قرار دادند و دیزنی را از وضعیت خانه ویژه محروم کردند و به DeSantis این اختیار را دادند که هیئت گردشگری جدیدی را برای نظارت بر منطقه منصوب کند.

دیزنی چگونه پاسخ داد؟

قبل از تصاحب منصوبان DeSantis در فوریه 2023، دیزنی تغییراتی را در توافقنامه مناطق مالیاتی ویژه اعمال کرد که اقدامات هیئت مدیره را برای چندین دهه محدود کرد. دیسانتیس متعهد شد که این تلاش ها را باطل کند.

در ماه آوریل، این شرکت از DeSantis شکایت کرد و از یک دادگاه فدرال خواست تا تلاش های ایالت برای اعمال کنترل بیشتر بر پارک های تفریحی دنیای والت دیزنی را لغو کند و DeSantis را متهم به “کمپین مسلح کردن قدرت دولت” کرد.

دسانتیس گفت چه خواهد کرد؟

در اواسط آوریل، DeSantis پیشنهاد کرد که هیئت گردشگری تازه تاسیس می‌تواند بازرسی از جاذبه‌های دیزنی را افزایش دهد، جاده‌های عوارض اضافی یا توسعه‌های دیگری را به منطقه اضافه کند، حتی ایده ایجاد یک زندان دولتی در منطقه را پیشنهاد کرد. باب ایگر، مدیر عامل دیزنی، این اقدام فرماندار را “ضد کسب و کار” و “ضد فلوریدا” خواند.

دیسانتیس همچنین اقدام قانونی انجام شده توسط دیزنی را رد کرد. شورای منطقه ای که او منصوب کرد نیز در اوایل این ماه از شرکت شکایت کرد.

دیزنی در شکایت خود چه کرد؟

دیزنی از دسانتیس و اعضای هیئت نظارت منطقه ای منطقه ای فلوریدا مرکزی فلوریدا در دادگاه فدرال در تالاهاسی شکایت کرد و گفت که اقدامات ایالت حقوق قراردادی دیزنی را نقض می کند و استدلال می کند که تلاش های دیسانتیس تلاشی برای محدود کردن حقوق شرکت تحت اصلاحیه اول است. این شرکت از دادگاه می خواهد که اقدام قانونی فلوریدا را غیرقانونی اعلام کند.

اخیراً دیزنی چه اقداماتی انجام داده است؟

رویترز در 18 مه گزارش داد که دیزنی برنامه های خود را برای ساختن یک پردیس شرکتی نزدیک به 1 میلیارد دلاری در مرکز فلوریدا که 2000 کارمند را در خود جای دهد، کنار گذاشته است، در حالی که درگیری حقوقی با DeSantis ادامه دارد.

نظر رأی دهندگان در مورد نبرد DeSantis و Disney چیست؟

چهل و چهار درصد از جمهوری‌خواهان در نظرسنجی آوریل رویترز/ایپسوس گفتند که به دلیل درگیری با دیسنی، نظر مساعدتری نسبت به دیسانتیس دارند. با این حال، 73 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی – از جمله 82 درصد از دموکرات ها و 63 درصد از جمهوری خواهان – گفتند که احتمال کمتری دارد از نامزدی سیاسی حمایت کنند که از قوانینی که برای مجازات یک شرکت به دلیل موقعیت های سیاسی یا فرهنگی آن حمایت می کند، حمایت می کند.

[ad_2]