چرا شهر خواب آلود هیروشیما ژاپن به عنوان میزبان G7 انتخاب شد | اخبار مربوط به سلاح هسته ای

[ad_1]

نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا می خواهد “پیامی قوی” درباره نیاز به جهانی بدون سلاح هسته ای ارسال کند.

هیروشیما، ژاپن – در نگاه اول، هیروشیما، شهر ژاپنی میزبان اجلاس سران G7 امسال، بدیهی ترین انتخاب برای نشست پرمخاطره رهبران جهان نیست.

در مقایسه با شلوغی دیوانه وار توکیو، مرکز زندگی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ژاپن، این شهر ساحلی جنوب غربی عملاً در خواب است.

از نظر جمعیت حتی وارد 10 کلانشهر برتر ژاپن نمی شود.

اما آنچه هیروشیما از نظر اندازه یا اهمیت اقتصادی فاقد آن است، آن را در نمادگرایی و ارتباط تاریخی خود با موضوعی نزدیک به قلب نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا جبران می کند.

در 6 آگوست 1945، ایالات متحده بمب اتمی “پسر کوچولو” را بر روی هیروشیما انداخت و حدود 140000 نفر را کشت و تئوری جنگ هسته ای را به واقعیتی هولناک تبدیل کرد.

نشانه‌های انفجار هسته‌ای هنوز در هیروشیما، جایی که نشست رهبران G-7 از جمعه تا یکشنبه برگزار شد، قابل مشاهده است.

در قلب شهر، گنبد بمب اتمی – پوسته تالار هیروشیما تحت انفجار برای ارتقای صنعت – به عنوان یک یادآور دائمی از قدرت مخرب سلاح های هسته ای است.

کیشیدا، مدافع قدیمی و پرشور تسلیحات هسته‌ای، از تمایل خود برای استفاده از نشست G7 برای ارسال پیامی قوی درباره نیاز به تحقق جهانی بدون آنها صحبت کرد.

کیشیدا که حوزه سیاسی اش در هیروشیما است، در زمانی که به نظر می رسد گسترش تسلیحات هسته ای و تهدید جنگ هسته ای در حال افزایش است، با یک نبرد سخت برای تحقق بخشیدن به دیدگاه خود مواجه است.

روسیه از زمان آغاز جنگ خود در اوکراین بارها تهدید به استفاده از سلاح هسته ای کرده است. برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی با وجود تحریم ها و محکومیت های بین المللی قوی تر می شود.

و هیچ نشانه ای وجود ندارد که دیگر قدرت های هسته ای تایید شده یا مشکوک جهان – ایالات متحده، روسیه، بریتانیا، فرانسه، چین، هند، پاکستان، و اسرائیل- از زرادخانه های هسته ای خود در آینده قابل پیش بینی دست بکشند.

“انتقال واقعیت”

با توجه به اینکه قرار است جنگ روسیه در اوکراین و نگرانی‌ها در مورد قاطعیت فزاینده چین در اجلاس سران G7 برگزار شود، انتظارات برای هر گونه پیشرفت قابل توجهی در محدود کردن سلاح‌های هسته‌ای، مانند تعهدات کشورها برای کاهش ذخایر هسته‌ای خود یا بهبود شفافیت در مورد زرادخانه‌های خود، پایین است.

با این وجود، کیشیدا یک صحنه نمادین قدرتمند برای پیام ضد هسته ای خود در هیروشیما خواهد داشت.

کیشیدا قرار است از رهبران گروه هفت، از جمله جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، رهبر تنها کشوری که تا کنون از سلاح هسته ای در جنگ استفاده کرده است، در پارک یادبود صلح که به یاد قربانیان این حمله ساخته شده است، استقبال کند.

انتظار می رود در آخر هفته، رهبران گروه 7 از موزه یادبود صلح هیروشیما، که حاوی تصاویر گرافیکی از کشته شدگان و مجروحان انفجار است، بازدید کنند و با بازماندگان بمب اتمی که در ژاپن به نام هیباکوشا شناخته می شود، دیدار کنند.

کیشیدا در اوایل این هفته در مصاحبه ای با رسانه های محلی گفت: «ارتباط با واقعیت یک حمله هسته ای به عنوان نقطه شروعی برای همه تلاش های خلع سلاح هسته ای مهم است.

[ad_2]