چرا کومینتانگ تایوانی روی طناب ها است؟ | اخبار چین

[ad_1]

تایپه ، تایوان – Kuomintang (KMT) در سال 1912 در طی یک دوره بسیار آشفته در تاریخ چین پس از سرنگونی سلسله چینگ تاسیس شد ، یکی از قدیمی ترین احزاب سیاسی در آسیا است و پس از بازنشستگی در مستعمره ژاپن سابق به عنوان سالها بر تایوان سلطه دارد. کمونیست ها در جنگ داخلی چین پیروز شدند.

اما این حزب که از دو جنگ جهانی ، جنگ داخلی ، تبعید ، گذار دموکراتیک و یک مبارزه عدالت جویانه برای قربانیان جنایات تحت رهبری KMT جان سالم بدر برده است ، اکنون یک مبارزه حتی بزرگتر – چگونه می توان قلب و ذهن نسل جدید رای دهندگان را به دست آورد تایوان

بر اساس نظرسنجی آکادمیا سینیکا ، معتبرترین موسسه تحقیقاتی تایوان ، در آخرین انتخابات ریاست جمهوری تایوان در ژانویه ، حزب فعلی پیشرو دموکرات (DNP) تسای یینگ ون 72 درصد آرا را در میان افراد زیر 40 سال به دست آورد.

“مشکل بزرگ این است که تعداد بسیار کمی از افراد زیر 40 سال رأی مثبت داده اند [the KMT] در انتخابات گذشته مدتی طول خواهد کشید ، اما آنها باید به نوعی دوباره کشف شوند تا آینده ای پایدار و درازمدت داشته باشند “. هریس تمپلمان ، مشاور پروژه تایوان در اقیانوس هند و اقیانوس آرام در م Hoسسه هوور دانشگاه استنفورد گفت.

وی گفت: “بارزترین روش برای این کار تولید مثل میراث تایوانی است.” “آنها 70 سال در تایوان بوده اند. آنها می توانند نام این حزب را حزب ناسیونالیست تایوان بگذارند یا کارهای نمادین دیگری انجام دهند تا نشان دهند که آنها واقعاً در درجه اول برای تایوانی ها هستند. “

KMT همچنان در میان تایوانی های پیر ، رأی دهندگان محلی ، خانواده هایی که پس از سال 1949 مهاجرت کرده اند و تایوانی های خارج از کشور که در چین زندگی می کنند محبوب است ، اما مسلما کمتر از 9000 عضو حزب زیر 40 سال دارد.

تغییر نگرش

هر دو تایپه و پکن ادعا می کنند که نماینده دولت چین هستند ، که هر دو به طور رسمی شامل مغولستان داخلی ، تبت ، تایوان و جزایر دور افتاده آن است.

اعضای كومینتانگ ، گروه اصلی مخالف تایوان ، در كنفرانس سالانه حزب در تایپه در سپتامبر پرچم تایوان را به اهتزاز درآوردند. [Ann Wang/Reuters]

با این حال ، تقریباً هر کشور در جهان ادعای پکن را به رسمیت می شناسد.

و در زمان رئیس جمهور شی جین پینگ ، حزب کمونیست چین با تهاجم تایوان را از گفتمان عمومی محو کرد ، حتی زمانی که جزیره 23 میلیون نفری یکی از شلوغ ترین دموکراسی های منطقه شد.

اما نگرش تایوان به چین نیز تغییر می کند.

نظرسنجی تایوان در ماه سپتامبر توسط Thinktank نشان داد که تنها دو درصد از پاسخ دهندگان خود را “چینی” معرفی کردند ، در حالی که 62.6 درصد خود را تایوانی می دانستند و بقیه هر دو را شناسایی کردند.

این تعداد فزاینده همچنین از “استقلال” تایوان از جمهوری چین پشتیبانی می کند و از هرگونه ادعا در مورد قاره آسیا چشم پوشی می کند. آنها همچنین پیشنهاد پکن برای “یک دولت ، دو سیستم” را رد می کنند – نسبت به وعده های پکن در مورد نیمه خودمختاری پس از سرکوب در هنگ کنگ تردید دارند.

در حقیقت ، تسای پوسترهایی را برای استقبال بی سر و صدا از دولت از مخالفان در هنگ کنگ بدست آورد.

تغییر سیاسی یک رمز و راز برای KMT ایجاد کرده است.

“KMT در حال حاضر بحث شدیدی درباره بهترین سیاست در قبال چین دارد. نسل قدیمی ، به ویژه توسط رئیس جمهور سابق ما نمایندگی می شود [Ying-jeou]بانی گلایزر ، مدیر China Power گفت: “به اجماع سال 1992 پایبند است ، اما نسل جوان ، به نمایندگی از جانی چیانگ ، رئیس KMT ، تشخیص می دهند كه KMT برای جلب حمایت در تایوان نیاز به تغییر موقعیت خود دارد.” پروژه ای در مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی.

“اجماع سال 1992” به توافق نامه بین پکن و تایپه مبنی بر وجود “یک چین” اشاره دارد ، گرچه آنها در مورد اینکه رئیس آن توافق نمی کنند.

گلاسر گفت: “سال آینده برای آینده KMT و اینکه آیا می تواند در انتخابات محلی 2022 و انتخابات ریاست جمهوری 2024 به طور موثر در برابر DPP رقابت کند ، حیاتی است.” “حزب تقسیم شده است و باید دید که آیا حزب می تواند متحد شود و به انتخاب کنندگان متوسل شود.”

جانی چیانگ پس از شرکت این حزب در انتخابات ژانویه ، در ماه مارس به عنوان رئیس KMT انتخاب شد [File: Fabian Hamacher/Reuters]

در حالی که رئیس جدید حزب ، چیانگ 48 ساله ، در تلاش برای مدرنیزه کردن KMT انتخاب شد ، به گفته مفسران ، وی در حال حاضر با تعداد زیادی مانع مواجه شده است. در حالی که چیانگ رهبران جوانتری را به عنوان رئیس کمیته های اصلی داخلی حزب منصوب کرده است ، وی در اصلاحات دیگر مانند دور شدن از تأکید بر ادعاهای حزب نسبت به چین ناکام مانده است.

چیانگ در برابر مبارزات انتخاباتی خود از نظر وزنه های قدرتمند اما خاکستری حزب با دو چالش بزرگ روبرو است و اینکه نه دفتر وی و نه KMT پول زیادی ندارند.

چیانگ و سخنگوی KMT به درخواست الجزیره برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

رویکرد پدرسالاری

در همین حال ، DPP تسای از هویت در حال ظهور تایوان استفاده کرده است ، و در حالی که Tsai تا آنجا پیش نرفته است که خواستار استقلال شود ، اما از موقعیت قاطعانه تری در دفاع از تایوان در سطح بین المللی حمایت کرده است.

یوجین کو ، مدیر انستیتوی تحقیقات سیاست ملی در دانشگاه ملی تای یانگ سن در تایوان ، می گوید فرهنگ پدرسالاری KMT تغییرات را برای حزب قدیمی بسیار دشوارتر می کند.

“من فکر می کنم که [KMT old guard] ذهنیت کاملاً متفاوتی دارند. نه اینکه آنها نمی توانند جریان اصلی عقاید را ببینند ، فکر می کنم آنها می دانند ، اما ذهنیت آنها بیشتر شبیه نگرش والدین یا معلم است. کو گفت: “آنها فکر می کنند عموم مردم باید جهت درست راجع به تایوان به مردم بیاموزند.” “نسل قدیمی در KMT ، به ویژه از طرف دولت Ma ، هنوز در تلاش است که دستور کار را دستکاری کند.”

میراث ژنرال چیانگ کای شک (مرکز) همچنان در رویکرد پدرانه که توسط نگهبان قدیمی KMT اتخاذ می شود ، احساس می شود [File: Planet News/AFP]

کو می گوید که این رویکرد منعکس کننده تاریخ KMT است که سیگنالهای سازمانی را از مشاوران شوروی در دهه 1920 گرفته و گرایشهای نظامیگری بیشتری را در زمان ژنرال چیانگ کای شک ایجاد می کند. کوو ساختار داخلی خود را نزدیک به حزب کمونیست نسبت به رقبای خود در تایوان مقایسه می کند.

با این حال ، بزرگترین چالش KMT ممکن است در امور مالی آن باشد. برای یک نسل ، KMT از “ثروتمندترین حزب آسیا” – که زمانی گزارشی از 3.4 میلیارد دلار گزارش می داد – به یکی از اعضای بحران مالی بزرگ پس از مسدود شدن دارایی هایش به عنوان بخشی از تحقیقات در مورد فعالیت های خود در طی حکومت نظامی که تا سال 1987 ادامه داشت.

حتی اگر بیشتر دارایی هایش غیرقابل دسترسی باشد ، حزب هنوز مجبور است وعده های طرفداران قدیمی خود را حفظ کند.

گزارشی از دارایی های KMT در رسانه های تایوانی نشان داد که در سال 2018 این حزب درآمد نقدی 430 میلیون دلار تایوان جدید (15 میلیون دلار) داشت ، در حالی که هزینه های خروج بیش از 1.75 میلیارد دلار تایوان جدید (61 میلیون دلار) بود. بیشتر آنها برای تأمین مالی بازنشستگی است.

اریک هوانگ ، سخنگوی سابق KMT و عضوی از نسل جوان حزب. در سالهای اخیر ، دفاتر KMT به طرز چشمگیری کاهش یافته اند و بسیاری مانند هوانگ اکنون به عنوان “داوطلب” کار می کنند.

“دارایی های حزب منجمد شده است ، بنابراین مشکلی در پرداخت حقوق وجود دارد و همه ما به طور داوطلبانه برای KMT کار می کنیم. هوانگ گفت: این یک لایه به این واقعیت اضافه می کند که فشار در اصلاحات وقتی این تعداد افراد مسن وجود دارد و افرادی که برای اصلاح اصلاحات فشار می آورند از منابع برخوردار نیستند دشوار است.

پایین ، اما بیرون نیست

اما اگرچه ممکن است KMT کار نکند ، تحلیلگران می گویند نوشتن حزب احمقانه است.

در برخی از جوامع تایوان ، به ویژه در میان رهبران تجارت ، هنوز حمایت گسترده ای وجود دارد.

رای دهندگان همچنین ممکن است از روابط سختگیرانه دولت فعلی با پکن خسته شوند ، این کشور بارها شاهد تجاوز چین به حریم هوایی تایوان در سال جاری بوده است.

یک توافق نامه تجارت آزاد با ایالات متحده ، که می تواند تایوان واردات گوشت خوک ارزان قیمت آمریکایی را شاهد باشد ، نیز با بسیاری از رای دهندگان بحث برانگیز شده است ، بخش بزرگ کشاورزی تمپلمن را در مقایسه با “گهواره های سفید طبقه کارگر در ایالات متحده” متزلزل می کند. .

و اصطبل های KMT رهبران حزب جوانتر ، از جمله چیانگ و هو یو-ایه ، شهردار تایپه جدید ، هنوز هم ممکن است برای طیف گسترده ای از رای دهندگان ، از جمله کسانی که تایوانی معرفی می کنند ، جذاب باشد.

KMT زمانی نیروی غالب در سیاست تایوان بود ، اما در تلاش است تا در میان تغییر سیاست جزیره و درخواست محبوب رئیس جمهور تسای یینگ ون ، آن را دوباره کشف کند. [File: Jameson Wu/Reuters]

جسیکا درون ، غیرمقیم موسسه Project 2049 ، گفت که KMT ، با وجود اینکه با بحران فعلی روبرو است ، اما همیشه کشوری تاریخی برای کشف مجدد آن بوده است.

“بحث در مورد پشتیبانی جمعیتی از DPP و KMT اغلب ساده می شود … [and] “من فکر نمی کنم که احزاب توانایی انطباق و انطباق با سیاست های خود برای پاسخ بهتر به واقعیت های جمعیتی را داشته باشند.”

“به عنوان مثال ، پس از شکست KMT در انتخابات سال 2000 ، وی پیام های خود را دوباره اصلاح کرد تا شامل حمایت از یک هویت چند فرهنگی شامل تایوانی و چینی باشد تا بخش بیشتری از مردم را به خود جلب کند. KMT در حال حاضر به دنبال روح است و در مورد رهبران و جناح های آن اختلاف نظر وجود دارد ، اما من پتانسیل آن را برای انطباق رد نمی کنم. “



[ad_2]