چرا ۷۳ عضو فرقه کنیایی از گرسنگی مردند؟ | اخبار دین

[ad_1]

نایروبی، کنیا – از هفته گذشته، پلیس کنیا حداقل 73 جسد افرادی را که گمان می رود بر اثر گرسنگی از گورهای کم عمق در منطقه ساحلی این کشور مرده اند، بیرون آورده است.

در قلب “سلاخی” کشیش پل مک کنزی، یک واعظ جنجالی در کلیسای بین المللی اخبار خوب، به پیروان خود تلقین می کند و از آنها می خواهد که “زندگی زمینی” را رها کنند و در مزرعه 325 هکتاری (800 جریب) او ملاقات کنند. روستایی به نام شاکاهولا در شهرستان کلیفی برای روزه “ملاقات عیسی”.

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد وضعیت در حال توسعه در کشور آفریقای شرقی بدانید.

چی شد؟

مکنزی، یک تبلیغ کننده تلویزیونی، کلیسای خود را در شهر ساحلی مالیندی در سال 2003 تأسیس کرد. از آن زمان، او پس از اتهاماتی مبنی بر اینکه از کودکان خواسته است تحصیلات رسمی را ترک کنند، دائماً با مقامات درگیر بوده است.

در سال 2019، او کلیسا را ​​بست و با چند تن از اعضایش به شاکاهولا نقل مکان کرد.

مک‌کنزی که اغلب ادعا می‌کرد قدرت نبوی دارد و رؤیاهای عیسی را دیده است، گفت که در مورد آن مکاشفه دریافت کرد.

او به پیروانش دستور داد که شغل خود را رها کنند، مدارس رسمی را ترک کنند، از خوردن «غذای دنیوی» دست بردارند و در هنگام بیماری به دنبال درمان پزشکی در بیمارستان ها نباشند. آنها شنبه ها زیر درختی از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر برای «درس زندگی» گرد هم می آمدند.

پلیس می گوید که او به آنها گفت که روزه فقط در صورتی حساب می شود که دور هم جمع شوند و مزرعه خود را به عنوان محلی برای روزه به آنها پیشنهاد دهد. او مدعی شد که اگر می‌خواهند به بهشت ​​بروند و می‌خواهند همه اسناد صادر شده توسط دولت، از جمله شناسنامه‌های ملی و شناسنامه را از بین ببرند، نباید با کسی از دنیای “بیرون” مخلوط شوند.

نجات توسط دولت در 13 آوریل پس از گزارش دو کودک از گرسنگی و خفگی توسط والدینشان به توصیه مکنزی در 16 و 17 مارس آغاز شد.

در 23 مارس، مک کنزی محاکمه شد و با وثیقه 10000 شیلینگ کنیا (74 دلار) آزاد شد. او پیش از این در سال 2019 نیز در ارتباط با مرگ کودکان دستگیر شده بود، اما با قرار وثیقه آزاد شد. هر دو پرونده هنوز در دادگاه است.

تحقیقات پلیس آنها را به شاکاهولا رساند، جایی که 16 نفر لاغر پیدا شدند که چهار نفر از آنها قبل از رسیدن به بیمارستان فوت کردند.

حداقل 73 جسد از زمان آغاز جستجو بیرون کشیده شده است. 27 نفر به دلیل سوء تغذیه شدید نجات یافتند و در بیمارستان بستری شدند. 39 نفر از اعضای شناخته شده فرقه هنوز مفقود هستند، اگرچه ساکنان می گویند که حدود 300 نفر در مزرعه شاکاهولا زندگی می کردند.

جستجو نه تنها برای یافتن اجساد، بلکه برای بازماندگان این فرقه نیز ادامه دارد که برخی از آنها هنوز از خوردن غذا خودداری می کنند. پیروان می گویند که به آنها گفته شد برای جلوگیری از یک نفرین آخرالزمانی گرسنگی بمیرند.

گزارش های تایید نشده ای وجود دارد مبنی بر اینکه برخی از اعضای فرقه که در تلاش برای فرار از پست دستگیر شده بودند، کشته و دفن شدند – یکی از اجساد نبش قبر شده مرد سالمی بود که بدنش لاغر نشده بود.

واکنش ها تاکنون چه بوده است؟

رئیس جمهور ویلیام روتو روز دوشنبه گفت که رهبر فرقه به این دلیل زندانی شده است که “آنچه در شاکاهولا مشاهده می شود شبیه تروریسم است”.

رهبران دیگر یا از صحنه بازدید کرده‌اند یا بیانیه‌هایی صادر کرده‌اند که برخی سوالاتی را در مورد وضعیت امنیتی، جمع‌آوری اطلاعات و پلیس عمومی کنیا مطرح کرده‌اند.

در بیانیه ای، آمسون کینگی، رهبر سنا و فرماندار سابق کلیفی، پرسید: «چطور [did] چنین جنایت شنیع سازماندهی و انجام شده در مدت زمان قابل توجهی از رادار سیستم اطلاعاتی ما فرار می کند؟ چگونه شیطانی به این بزرگی شگفت‌انگیز بدون شناسایی اتفاق افتاد؟ چگونه این “کشیش” این همه مردم را جمع کرد، به آنها تلقین کرد، آنها را شستشوی مغزی داد و به نام روزه گرسنگی داد و سپس آنها را بدون کشف در جنگل دفن کرد؟”

در همین حال، کیتوره کیندیکی، وزیر امور داخله، این رویداد را یک “قتل عام” خواند و هشدار داد که رهبران فرقه طبق قانون به شدت مجازات خواهند شد.

تا زمانی که دولت به آزادی مذهبی احترام می گذارد، این لکه وحشتناک بر وجدان ما نه تنها باید به شدیدترین مجازات عاملان جنایت بر بسیاری از ارواح بی گناه منجر شود، بلکه باید مقررات سخت گیرانه تری را نیز به دنبال داشته باشد. [including self-regulation] به هر کلیسا، مسجد، معبد یا کنیسه ای که پیش می رود.

جوامع مدنی و رهبران مذهبی نیز این حادثه را محکوم کردند و آن را “افراط گرایی” با هدف سوء استفاده از مردم توصیف کردند.

آنتونی موهریا، اسقف اعظم اسقف اعظم کاتولیک نیری در مرکز کنیا، گفت که این یک “اقدام افراطی” است که از کتاب مقدس برای گمراه کردن پیروان استفاده می شود.

او گفت: «مذهب نمی‌تواند و نباید دلیلی باشد که مردم از طریق افراط‌گرایی افراطی جان خود را از دست بدهند، که مردم برای دریافت نعمت‌های خدا مجبور به انجام کارهای خارق‌العاده باشند.

بعد چه اتفاقی می افتد؟

کشیش در 14 آوریل تسلیم پلیس شد و همچنان در بازداشت به سر می برد تا تحقیقات انجام شود. از آن زمان او از خوردن غذا خودداری کرده است. این بار نه او و نه هیچ یک از نمایندگانش با پلیس صحبت نکردند.

او پس از آزادی با قرار وثیقه در ماه گذشته گفت: از اتهامات وارده به من شوکه شده ام. «کلیسای بین‌المللی «خبر خوب» را در اوت 2019 در مالیندی بستم و مهم است که مردم این را بپذیرند. من حتی وسایل و صندلی ها را در آنجا فروختم.»

او افزود: “اگر مردی در آن زمان با من عبادت می کرد، اکنون باید به تنهایی این کار را انجام دهد، نه از طرف من.” از مسیح پیروی کنید نه کشیش مک کنزی.

او رسانه ها را متهم کرد که همیشه از او نقل قول اشتباه می کنند و حرف هایش را از متن خارج می کنند.

بار دیگر خطبه ای در مورد شیطانی بودن تعلیم و تربیت زمینی ایراد کردم و به خاطر اینکه به بچه ها گفته بودم به مدرسه نروید محاکمه شدم. اینطور نبود. این یک نبوت است و بستگی به نحوه برداشت شما دارد. من می‌توانم موعظه کنم، اما تعالیم را به کسی تحمیل نمی‌کنم.»



[ad_2]