چین برای سومین روز در اطراف تایوان مانورهای آتش واقعی برگزار می کند | اخبار نظامی

[ad_1]

نمایش قدرت پکن در واکنش به سفر اخیر تسای اینگ ون رئیس جمهور تایوان به ایالات متحده صورت می گیرد.

چین قرار است سومین روز از مانورهای شلیک مستقیم را در نزدیکی تایوان در پاسخ به سفر برجسته تسای اینگ ون رئیس جمهور تایوان از ایالات متحده برگزار کند.

جنگنده ها و کشتی های جنگی چین در آخر هفته حملات شبیه سازی شده ای را در این جزیره خودگردان انجام دادند که باعث اعتراضات در تایپه شد.

وزارت دفاع ملی تایوان روز دوشنبه اعلام کرد که 70 هواپیمای نظامی چینی و 11 کشتی را در اطراف تایوان شناسایی کرده است.

«نیروهای مسلح ROC وضعیت را زیر نظر گرفتند و هواپیماهای CAP، کشتی‌های نیروی دریایی و سامانه‌های موشکی زمینی را موظف به پاسخگویی کردند. [to] این وزارتخانه در بیانیه ای که در رسانه های اجتماعی منتشر شد، با اشاره به نام رسمی جمهوری چین تایوان گفت.

این وزارتخانه گفت 35 فروند از هواپیماهای کشف شده از خط میانی تنگه تایوان عبور کرده و وارد منطقه شناسایی دفاع هوایی این قلمرو شده اند.

این عملیات سه روزه که “شمشیر مشترک” نامیده می شود، با هدف تمرین محاصره تایوان است که پکن آن را قلمرو خود می داند. شبکه تلویزیونی دولتی CCTV چین روز یکشنبه گفت که این رزمایش ها بر روی “اهداف کلیدی در جزیره تایوان و آب های اطراف” متمرکز بوده است.

انتظار می‌رود تمرین‌های روز دوشنبه شامل تمرینات آتش واقعی در نزدیکی استان فوجیان چین، واقع در حدود 80 کیلومتری (50 مایلی) جنوب جزایر ماتسو تایوان باشد.

دیدار هفته گذشته تسای با کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در کالیفرنیا، واکنش خشمگینی را از سوی پکن به دنبال داشت که این سیاستمدار و حزب ملی گرای دموکراتیک مترقی او را جدایی طلب محکوم کرد.

تایوان، یک دموکراسی پارلمانی که وضعیت مورد مناقشه آن ناشی از نتیجه جنگ داخلی چین 1927-1949 است، جدا از سرزمین اصلی چین اداره می شود، اما تنها چند کشور رسما آن را به رسمیت می شناسند.

ایالات متحده به طور رسمی تایوان را به رسمیت نمی شناسد، اما مخالفت خود را با تلاش های یکجانبه برای تغییر وضعیت موجود اعلام کرده و برای دهه ها از دفاع از جزیره با فروش تسلیحات حمایت کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت که از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و پکن نباید سفر تسای را «به چیزی که نیست یا از آن به عنوان بهانه‌ای برای واکنش افراطی استفاده کند» تبدیل کند.

[ad_2]