ایالات متحده در تلاش برای یافتن منبع افشای اطلاعات از روسیه و اوکراین است | اخبار نظامی

[ad_1]

وزارت دادگستری ایالات متحده تحقیقاتی را در مورد درز احتمالی اطلاعات مربوط به اوکراین، چین و خاورمیانه آغاز کرده است.

ایالات متحده در تلاش است تا منبع افشای احتمالی اسناد فوق محرمانه را شناسایی کند که به نظر می‌رسد جزئیات حساسی را درباره متحدان ایالات متحده از جمله آسیب‌پذیری اوکراین در جنگ با روسیه فاش می‌کند.

پنتاگون روز یکشنبه اعلام کرد که به طور رسمی به وزارت دادگستری ارجاع داده و از آن خواسته است در مورد افشای اسنادی که در سایت های رسانه های اجتماعی از جمله توییتر به اشتراک گذاشته شده است، تحقیق کند.

این اسناد که شبیه به‌روزرسانی‌های روزانه غیرعلنی است که توسط ستاد مشترک ارتش آمریکا تهیه می‌شود، به نظر می‌رسد حاوی اطلاعات مربوط به اوکراین، چین، خاورمیانه و آفریقا باشد.

به نظر می رسد این افشاگری نشان می دهد که واشنگتن در حال جاسوسی از متحدان نزدیک ایالات متحده از جمله اوکراین، کره جنوبی و اسرائیل است که یک افشاگری بالقوه شرم آور برای دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده است.

با این حال، به نظر می رسد اسناد حداقل حاوی برخی از اشتباهات، از جمله برآورد تلفات میدان نبرد است که خسارات روسیه را به حداقل می رساند.

مقامات آمریکایی به رویترز گفتند که آنها این احتمال را رد نکرده اند که این اسناد برای پنهان کردن منشا آنها یا انتشار اطلاعات نادرست که می تواند به منافع امنیتی ایالات متحده آسیب برساند، جعل شده باشد.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین گفت اسناد فاش شده حاوی مقدار زیادی “اطلاعات ساختگی” و دارای نشانه های کمپین اطلاعات نادرست روسیه است.

یکی از اسناد، با علامت “راز” و تاریخ 23 فوریه، توضیح می دهد که چگونه سیستم های دفاع هوایی اوکراین در مسیر پایان یافتن مهمات تا ماه مه در صورت ادامه فعالیت در انبارها با نرخ فعلی خود هستند.

سند دیگری ادعا می‌کند که سازمان اطلاعاتی اسرائیل موساد اعتراضات علیه اصلاحات قضایی بحث‌برانگیز بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را تشویق کرده است، اصلاحاتی که دفتر نتانیاهو روز یکشنبه اعلام کرد «بدون هیچ مبنایی» بوده است.

سند دیگری حاکی از آن است که مقامات ارشد کره جنوبی در مورد اینکه تحت فشار ایالات متحده برای کمک به تامین تسلیحات به اوکراین قرار گرفته اند، صحبت کرده اند که این نقض سیاست سئول در قبال صادرات تسلیحات به کشورهای درگیر است.

یکی از مقامات رئیس جمهور کره جنوبی روز یکشنبه گزارش های مربوط به اسناد فاش شده را تایید کرد و گفت که این موضوع را با واشنگتن در میان خواهد گذاشت.

[ad_2]