ژاپن، هند، فرانسه پلت فرم مشترکی را برای وام دهندگان سریلانکا تشکیل می دهند | اخبار بدهی

[ad_1]

هنوز مشخص نیست که چین، بزرگترین طلبکار دوجانبه سریلانکا، به ابتکار راه اندازی شده توسط ژاپن بپیوندد یا خیر.

ژاپن، هند و فرانسه پلت فرم مشترکی را برای گفتگو بین طلبکاران دوجانبه برای هماهنگی بازسازی بدهی سریلانکا اعلام کردند، اقدامی که امیدوارند به عنوان الگویی برای حل مشکلات بدهی اقتصادهای با درآمد متوسط ​​عمل کند.

با این حال، هنوز مشخص نیست که بزرگترین طلبکار دوجانبه سریلانکا، چین، به ابتکار راه اندازی شده توسط ژاپن، ریاست سال جاری G7، برای آغاز مجموعه ای از جلسات بین طلبکاران سریلانکا بپیوندد.

شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن روز پنجشنبه در یک نشست خبری گفت: «توانایی راه اندازی این روند مذاکره، گرد هم آوردن چنین گروه گسترده ای از طلبکاران، یک نتیجه تاریخی است.

وی با ابراز امیدواری از پیوستن چین به این تلاش گفت: این کمیته به روی همه طلبکاران باز است.

امانوئل مولن، مدیر کل وزارت دارایی فرانسه در این نشست گفت که این گروه آماده است تا “در اسرع وقت” اولین دور مذاکرات را برگزار کند.

رئیس بانک مرکزی سریلانکا اوایل این هفته به رویترز گفت که داشتن یک پلتفرم واحد برای مذاکرات، اقدامی خوشایند خواهد بود که بحث و تبادل اطلاعات را تسهیل می‌کند.

سوزوکی گفت: “امیدوارم ایجاد این پلتفرم به یک مورد نمونه برای بازسازی بدهی کشورهای با درآمد متوسط ​​تبدیل شود.”

ماساتو کاندا، دیپلمات ارشد ارزی ژاپن به خبرنگاران گفت که این گروه برای همه طلبکاران دوجانبه سریلانکا از جمله چین دعوت نامه ارسال کرده است و امیدوار است که دور اول مذاکرات را در اولین تاریخ ممکن برگزار کند.

رانیل ویکرمسینگه، رئیس سریلانکا که وزیر دارایی نیز هست، از طریق ویدئو کنفرانس گفت: «شروع یک تلاش هماهنگ… برای رسیدگی به فاجعه سریلانکا به این معنی است که ما با صندوق بین‌المللی پول (IMF) سیاست‌های مهمی را تعدیل کرده‌ایم.

این کشور جزیره ای 22 میلیونی ماه گذشته برنامه 2.9 میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول را برای مقابله با بار بدهی عظیم خود تضمین کرد. اما اقتصادهای با درآمد متوسط ​​نمی توانند تحت چارچوب درمان بدهی مشترک گروه 20 که تنها کشورهای کم درآمد را هدف قرار می دهد، درخواست تسهیلات بدهند.

این امر بار اقتصادهای بزرگ را برای پیشنهاد یک طرح جایگزین که منجر به ایجاد پلتفرم جدید می‌شود، تحمیل کرد.

طبق آمار رسمی دولت، سریلانکا 7.1 میلیارد دلار به طلبکاران دوجانبه بدهکار است که 3 میلیارد دلار به چین، 2.4 میلیارد دلار به باشگاه پاریس و 1.6 میلیارد دلار به هند بدهکار است.

دولت همچنین باید بیش از 12 میلیارد دلار بدهی یوروباند با وام دهندگان خصوصی خارج از کشور و 2.7 میلیارد دلار برای سایر وام های تجاری مذاکره کند.

سریلانکا مذاکراتی را برای بازسازی بخشی از بدهی داخلی خود در ماه جاری آغاز کرد و قصد دارد تا ماه می توافق را نهایی کند.

[ad_2]