ژاپن، کره جنوبی و آمریکا در بحبوحه تنش با کره شمالی رزمایش برگزار کردند | اخبار درگیری

[ad_1]

ژاپن، کره جنوبی و ایالات متحده یک رزمایش مشترک دفاع موشکی با هدف مقابله با زرادخانه هسته ای رو به رشد کره شمالی برگزار کردند.

هفته گذشته، کره شمالی یکی از تحریک آمیزترین نمایش های تسلیحاتی خود را در سال های اخیر برگزار کرد و برای اولین بار یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد (ICBM) را آزمایش کرد. این یک سلاح متحرک تر و قابل شناسایی تر در نظر گرفته می شود و می تواند مستقیماً قاره آمریکا را هدف قرار دهد.

نیروی دریایی کره جنوبی اعلام کرد که رزمایش های سه جانبه روز دوشنبه در آب های بین المللی در سواحل شرقی این کشور برگزار شد و بر یادگیری روش ها برای کشف، ردیابی و به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد نزدیک شدن به موشک های بالستیک کره شمالی متمرکز بود. در رزمایش دریایی یک روزه یک ناوشکن Aegis از هر کشور حضور داشت.

جانگ دو-یونگ، سخنگوی نیروی دریایی کره جنوبی گفت: «هدف از این رزمایش بهبود قابلیت‌های واکنش موشکی بالستیک و تقویت توانایی ما برای انجام عملیات مشترک با ادامه تشدید تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره شمالی است». نشست خبری

کره جنوبی و آمریکا نیز روز دوشنبه تمرینات دوجانبه جداگانه ای را با حضور حدود 110 هواپیمای جنگی از جمله جنگنده های پیشرفته اف-35 آغاز کردند که تا 28 آوریل ادامه خواهد داشت.

این دو مجموعه رزمایش می تواند پاسخ خصمانه پیونگ یانگ را برانگیزد، زیرا رزمایش های نظامی ایالات متحده با متحدان آسیایی خود را تمرینی برای تهاجم می داند. کره شمالی از چنین رزمایش هایی به عنوان بهانه ای برای تسریع توسعه تسلیحات خود استفاده کرده است و چرخه “چشم برای خیر” را ایجاد کرده است که در ماه های اخیر تنش ها را افزایش داده است.

اواخر روز دوشنبه، ری پیونگ چول، فیلد مارشال ارتش کره شمالی و دستیار نزدیک کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، هشدار داد که ایالات متحده باید “فوراً تحریکات سیاسی و نظامی خود را متوقف کند.”

اگر ایالات متحده به اقدامات خود برای به خطر انداختن محیط امنیتی شبه جزیره کره ادامه دهد، بدون توجه به هشدارهای مکرر [North Korea]ری در بیانیه ای که توسط رسانه های دولتی منتشر شد، گفت: دومی اقدامات لازم را انجام خواهد داد تا اولی را در معرض یک بحران امنیتی واضح تر و تهدیدات غیرقابل حل قرار دهد.

ری بدون اشاره به رزمایش هایی که از روز دوشنبه آغاز شد، آمریکا و کره جنوبی را به برگزاری یک سری تمرینات نظامی مشترک در مقیاس بزرگ برای شبیه سازی حمله هسته ای پیشگیرانه و جنگ همه جانبه علیه کره شمالی متهم کرد.

وی همچنین از تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بحث در مورد پرتاب موشک قاره پیمای سوخت جامد توسط کره شمالی انتقاد کرد و گفت کشورش از حق خود برای دفاع از خود استفاده می کند.

قطعنامه های شورای امنیت، کره شمالی را از شرکت در فعالیت های بالستیک منع می کند. اما شورا با وجود یک سری آزمایش های موشکی بالستیک که در اوایل سال گذشته آغاز شد، نتوانست تحریم های جدیدی علیه کره شمالی اعمال کند. چین و روسیه که دارای حق وتو هستند با تحریم ها مخالفت کردند.

مقامات ژاپنی و کره جنوبی در طول یک جلسه روبروی یکدیگر نشسته اند
ارتش ژاپن و کره جنوبی در نشستی در 17 آوریل شرکت کردند [Jeon Heon-Kyun/Pool Photo via AP]

آزمایش‌های تسلیحاتی بی‌سابقه کره شمالی تاکنون شامل بیش از 100 موشک با بردهای مختلف بوده است که از اوایل سال 2022 به سمت دریا شلیک شده است، زیرا این کشور به دنبال ساخت زرادخانه هسته‌ای است که می‌تواند همسایگانش و ایالات متحده را تهدید کند.

کارشناسان می گویند کیم می خواهد بر آمریکا فشار بیاورد تا کره شمالی را به عنوان یک قدرت هسته ای مشروع بپذیرد و امیدوار است که از موضع قدرت برای رفع تحریم ها مذاکره کند.

ایالات متحده و کره جنوبی بزرگترین رزمایش های میدانی خود را در سال های اخیر در ماه مارس برگزار کردند و همچنین تمرین های دریایی و هوایی جداگانه ای را با حضور یک گروه جنگی ناو هواپیمابر و بمب افکن های B-52 با قابلیت حمل اتمی برگزار کردند.

تهدید فزاینده هسته ای کره شمالی همچنین کره جنوبی و ژاپن را بر آن داشته است تا همکاری های امنیتی را افزایش دهند و روابط تیره شده به دلیل تاریخ و اختلافات تجاری را بهبود بخشند.

روز دوشنبه، کره جنوبی و ژاپن اولین نشست امنیتی خود را با دیپلمات های ارشد و مقامات دفاعی پس از پنج سال وقفه برگزار کردند. به گفته وزارت دفاع سئول، سئول و توکیو در این دیدار درباره برنامه هسته ای کره شمالی و همکاری سه جانبه با ایالات متحده گفتگو کردند.

رئیس ستاد مشترک ارتش ژاپن در بیانیه ای بر لزوم تقویت همکاری های سه جانبه تاکید کرد زیرا “محیط امنیتی اطراف ژاپن به دلیل فعالیت های موشکی کره شمالی به طور فزاینده ای دشوار می شود”.

مقامات کره جنوبی گفتند که برای یازدهمین روز متوالی روز دوشنبه، کره شمالی به تماس های کره جنوبی برای بررسی مجموعه ای از خطوط تلفن بین کره ای بین مرزی پاسخ نداد و نگرانی ها را در مورد حوادث احتمالی افزایش داد. ارتباطات از طریق این کانال ها به منظور جلوگیری از برخورد تصادفی در طول مرزهای دریایی رقبا یا ترتیب دادن به گفتگو است.

روز شنبه، یک کشتی جنگی کره جنوبی برای دفع یک کشتی گشتی کره شمالی که در تعقیب یک قایق ماهیگیری چینی به طور موقت از مرز دریایی مورد مناقشه غربی این کشورها عبور کرد، شلیک کرد.

نشانه هایی وجود دارد که مخارج مبارزات انتخاباتی کیم در حال افزایش است زیرا کره شمالی ظاهراً با ناامنی غذایی و سایر مشکلات داخلی دست و پنجه نرم می کند.

این مشکلات با محدودیت های مرزی مرتبط با بیماری همه گیر تشدید شده است که تجارت با چین، متحد اصلی و حیات اقتصادی آن را قطع کرده است.

دولت کیم که ناامید از دستاوردهای اقتصادی ملموس بود، پروژه های ساخت و ساز و کشاورزی را که کمتر به تجارت خارجی وابسته بودند، در اولویت قرار داد. در همین حال، تولید صنعتی به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و بسته شدن مرزهای مرتبط با ویروس کرونا از بین می‌رود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) روز دوشنبه گفت که کیم در مراسم آخر هفته به مناسبت ساخت 10000 خانه جدید در یکی از محله های پیونگ یانگ شرکت کرد. این پروژه بخشی از برنامه های بزرگتر برای تحویل 50000 خانه جدید در پایتخت تحت یک برنامه توسعه ملی پنج ساله است که تا سال 2025 ادامه دارد.

KCNA گفت، در جریان رویداد روز یکشنبه، کیم پروژه مسکن را یک “طرح دیرینه” خواند که هدف آن فراهم کردن شرایط زندگی پایدارتر و متمدن برای مردمش است.

کره شمالی کمبود شدید مسکن باکیفیت دارد که طی دهه‌ها زوال اقتصادی بدتر شده است. اما شرایط زندگی در پیونگ یانگ بسیار بهتر است، جایی که کیم پروژه های توسعه عظیمی را انجام داده است که مسکن نخبگان را بهبود بخشیده است.

[ad_2]