کارگران هوانوردی نیجریه با شروع اعتصاب حقوق، جاده ها را مسدود کردند | اخبار هوانوردی

[ad_1]

کارگران هوانوردی نیجریه در آغاز تظاهرات دو روزه علیه شرایط کار و دستمزد، راه‌های ترمینال داخلی را مسدود کردند.

کارگران هوانوردی نیجریه روز دوشنبه جاده‌های ترمینال داخلی فرودگاه لاگوس را مسدود کردند، در حالی که در اعتراض به شرایط کاری و دستمزدها دست به اعتصاب دو روزه زدند، ترافیک را مختل کردند و تهدید به تاخیر در پروازها کردند.

این اعتصاب که از روز دوشنبه آغاز شد، احتمالاً به مشکلات بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت آفریقا می‌افزاید. این بخش به طور منظم با کمبود سوخت جت مواجه است که اغلب پروازهای داخلی را متوقف می کند و شرکت های هواپیمایی بین المللی به دلیل کمبود ارز خارجی در تلاش برای جبران درآمد حاصل از فروش بلیط هستند.

در پایتخت تجاری لاگوس، کارگرانی که شعار می‌دادند، جاده‌های ترمینال داخلی را مسدود کردند و ترافیک را ایجاد کردند و مسافران را مجبور کردند تا سفر خود را به سمت ترمینال با پای پیاده به پایان برسانند. پروازهای بین المللی تحت تأثیر قرار نمی گیرند.

پلیس و ارتش از دور زیر نظر داشتند.

عبدالرساک سعیدو، دبیر کل انجمن حرفه‌ای هوانوردی نیجریه، گفت: «زمان آن رسیده است که کارگران هوانوردی را از بردگی این حکومت امپریالیستی هوانوردی که سال‌ها در اختیار داشتیم، آزاد کنیم.

اتحادیه‌هایی که نماینده خلبانان، مهندسان، اپراتورهای برج‌های کنترل و سایر کارکنان فرودگاه هستند می‌گویند که به پرداخت نشدن دستمزدها، عدم ارائه حداقل دستمزد توسط دولت برای صنعت و برنامه‌ریزی برای تخریب دفاتر لاگوس برخی آژانس‌های هواپیمایی برای اجازه گسترش فرودگاه اعتراض دارند.

کارگران تهدید کرده اند که اگر به شکایاتشان رسیدگی نشود، در اواخر این ماه اعتصاب نامحدود خواهند کرد.

پیش از این در ابوجا، پایتخت فدرال، کارگران جاده اصلی عوارضی به فرودگاه را مسدود کردند و مسافران مجبور شدند وسایل نقلیه خود را رها کرده و سوار موتورسیکلت شوند تا به ساختمان های ترمینال برسند.

به گفته شاهدان، اما کارگران اعتصابی بعداً حرکت کردند و ترافیک روان شروع شد.

مدیریت فرودگاه در لاگوس و ابوجا به مسافران توصیه کرده است که به دلیل اعتصاب، زمان بیشتری را برای رسیدن به فرودگاه در نظر بگیرند.

در شمال ایالت کانو، علیرغم اعتراض کارگران هوانوردی در فرودگاه، پروازها طبق برنامه انجام شد.

وزارت هوانوردی نیجریه به درخواست رویترز برای اظهار نظر در روز دوشنبه پاسخی نداد.

[ad_2]