کارگران چگونه می توانند در بحبوحه بحران آب و هوا به یک «انتقال عادلانه» دست یابند؟ | نمایش های تلویزیونی

[ad_1]

جمعه 2 ژوئن ساعت 19:30 به وقت گرینویچ:
اتحادیه های کارگری در سراسر جهان برای چندین دهه در خط مقدم تلاش برای احیای، حمایت و بهبود حقوق کارگران بوده اند. اما با تشدید بحران جهانی آب و هوا، آنها برای آینده سبز دوستدار کارگر فشار می آورند.

گروه‌های زیست‌محیطی سال‌ها با دولت‌ها لابی کرده‌اند تا به سرعت از سوخت‌های فسیلی به انرژی‌های تجدیدپذیر دور شوند، و اکنون تعداد فزاینده‌ای از جنبش‌های کارگری خواستار یک “انتقال عادلانه” هستند که در آن کارگران صدای خود را داشته باشند. سازمان بین المللی کار همچنین در کنفرانس سالانه خود که از 5 ژوئن آغاز می شود، راه های دستیابی به چنین انتقالی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

در یک نشانه اخیر از اینکه سازمان های کارگری چگونه تغییرات آب و هوایی را در اولویت قرار می دهند، کنگره سالانه کنگره کار کانادا شنید که نمایندگان اتحادیه های متمرکز بر آب و هوا در مورد تأثیر آتش سوزی و سیل بر کارگران شاغل هشدار دادند. اتحادیه بعداً متعهد شد از انرژی پاک و سیاست‌های صنعتی سبز حمایت کند که تضمین می‌کند کارگران مشاغل صنفی ایمن را تضمین کنند.

اتحادیه ها همچنین با گروه های زیست محیطی همکاری می کنند تا توجه عمومی را به وضعیت اضطراری آب و هوا جلب کنند. در ماه آوریل، اتحادیه ها به تظاهرات بزرگ و توده ای در لندن به رهبری شورش انقراض پیوستند.

اما با وجود این، برخی اتحادیه‌ها در بحبوحه گذار به منابع انرژی کم کربن نسبت به آینده کارگران محتاط هستند. اتحادیه ملی کارگران فولاد آفریقای جنوبی (NUMSA) از جمله کسانی است که ابراز نگرانی کرده است که قرارداد اخیر سرمایه گذاری انتقال انرژی بین دولت این کشور و چندین کشور غربی منجر به افزایش خصوصی سازی بخش انرژی و به خطر افتادن مشاغل شود. این اتحادیه خواستار ایجاد یک بخش انرژی تجدیدپذیر دولتی است.

در این قسمت از The Stream، ما به نحوه مبارزه اتحادیه‌ها برای کارگران در بحبوحه بحران آب و هوا نگاه می‌کنیم و می‌پرسیم برای دستیابی به یک گذار واقعاً عادلانه به دور از سوخت‌های فسیلی چه چیزی لازم است.

در این قسمت از The Stream به ما بپیوندید:
دایانا هونکرا کوریل، @dianajunquerac
مدیر انرژی و انتقال عدالت، اتحادیه جهانی IndustriALL
industrial-union.org

انوس مبلهنی مبدی، @MbodiMbulaheni
دبیر ملی شورای نگهبانان توقف ملی در ESKOM و نماینده اتحادیه در کمیسیون آب و هوای رئیس جمهور

آنابلا روزمبرگ، @anabella_tu
مدیر برنامه های بین المللی، صلح سبز بین المللی
greenpeace.org/international



[ad_2]