سازمان ملل می گوید جرایم سازمان یافته مسیرهای مواد مخدر را در جنوب شرقی آسیا جابجا می کند | اخبار مواد مخدر

[ad_1]

دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد می گوید تقریباً 151 تن متامفتامین در سال 2022 در جنوب شرقی و شرق آسیا کشف و ضبط شده است.

سازمان ملل هشدار داده است که بازار مواد مخدر مصنوعی در جنوب شرقی و شرق آسیا در حال متنوع‌تر شدن است و سندیکاهای قاچاق مواد مخدر از کانال‌های جدید قاچاق برای تحویل مقادیر زیادی مت آمفتامین و سایر مواد مخدر در سراسر منطقه استفاده می‌کنند.

بر اساس گزارش دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل متحد، سال گذشته نزدیک به 151 تن مت آمفتامین در جنوب شرقی و شرق آسیا و همچنین رکورد 27.4 تن کتامین کشف و ضبط شد که نشان دهنده افزایش 167 درصدی کشفیات این آرامبخش قوی نسبت به سال 2021 است. (UNODC).، روز جمعه گفت.

دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد با انتشار آخرین گزارش خود در مورد وضعیت مواد مخدر مصنوعی در دو منطقه، خاطرنشان کرد که در دهه گذشته تقریباً هر ساله کشفیات بی سابقه متامفتامین در جنوب شرق و شرق آسیا به ثبت رسیده است، اگرچه سال 2022 نشان دهنده یکسان سازی کشفیات مواد مخدر از قبل از قبل بود. اعداد کووید-19 اما این ممکن است کمتر به کاهش تولید و عرضه مربوط باشد تا اینکه قاچاقچیان برای جلوگیری از دستگیری به کانال های جدید قاچاق روی آورند.

در تلاش برای دور زدن کشف، گروه‌های جنایتکار سازمان‌یافته در مثلث طلایی – منطقه عمدتاً بی‌قانونی که مرزهای شمال تایلند، میانمار و لائوس به هم می‌رسند – مقادیر قابل‌توجهی از کریستال مت از طریق منطقه مرکزی میانمار تحت کنترل ارتش به آندامان منتقل کرده‌اند. دریا، آن گفت. این علاوه بر برداشت هایی بود که همچنان از طریق شمال تایلند و لائوس انجام می شود.

جرمی داگلاس، نماینده منطقه ای UNODC برای آسیای جنوب شرقی و سازمان ملل متحد، “گروه های جنایت سازمان یافته فراملی پیش بینی، تطبیق و تلاش برای دور زدن آنچه دولت ها انجام می دهند را انجام می دهند، و در سال 2022 ما شاهد فعالیت آنها در اطراف مرزهای تایلند در مثلث طلایی بیش از گذشته بودیم.” در بیانیه ای گفت اقیانوس آرام.

داگلاس در مورد مسیرهای جدید از طریق مرکز میانمار، جایی که ارتش درگیر یک کارزار نظامی تشدید کننده علیه نیروهای دموکراسی‌خواه است، گفت: «به نظر می‌رسد تعداد کمی به آن جهت خاص نگاه کرده‌اند».

داگلاس در این گزارش خاطرنشان می‌کند: «تامین در مرکز میانمار به‌شدت گسترش یافته است و قاچاقچیان بی‌صدا شروع به انتقال محصول به ساحل کرده‌اند – ذخایر به معنای واقعی کلمه در سراسر دریای آندامان شناور است».

کنترل بر قلمرو و آزادی تولید و توزیع از مکان‌هایی که تحت تسلط گروه‌های جنایی سازمان‌یافته و شرکای گروه‌های مسلحی هستند که در منطقه مثلث طلایی تکثیر می‌شوند، به تولیدکنندگان مواد مخدر این امکان را داده است که “تولیدات را به طور گسترده افزایش داده و تنوع بخشیدن به اهداف توسعه بازار و تسلط”. داگلاس گفت.

وی گفت: به عبارت دیگر، قدرتمندترین شبکه‌های ترافیکی منطقه‌ای می‌توانند با اطمینان بالایی که می‌توانند متوقف شوند و نمی‌شوند، فعالیت کرده و در نتیجه می‌توانند شرایط و ضوابط بازار را دیکته کنند.

در حالی که مثلث طلایی و ایالت شان در میانمار همچنان مرکز تولید مواد مخدر مصنوعی و کشت تریاک در منطقه هستند، گروه‌های جنایتکار سازمان‌یافته نیز با ایجاد مراکز تولید جدید در جاهای دیگر از خود در برابر خطر محافظت می‌کنند و کامبوج نمونه‌ای از آن است. UNODC.

داگلاس گفت: «کامبوج به یک ترانزیت و تا حدی نقطه تولید برای تجارت منطقه ای مواد مخدر تبدیل شده است.

وی گفت: «کشف مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌های مخفی کتامین در مقیاس صنعتی، انبارهای فرآوری و تأسیسات ذخیره‌سازی در سراسر کشور زنگ خطر را در منطقه و با شرکای بین‌المللی برانگیخته است.

آسیای جنوبی نیز با «مقادیر متامفتامینی که از میانمار به بنگلادش و بنگلادش قاچاق می‌شود» با بازار عرضه مواد مخدر در آسیای جنوب شرقی ادغام شده است. [with] UNODC گفت: افزایش بروز در شمال شرقی هند.

UNODC افزود: «قیمت‌های عمده فروشی و خیابانی مت آمفتامین در سال 2022 در سرتاسر منطقه باقی ماند یا به پایین‌ترین حد خود رسید که نشان می‌دهد عرضه بدون وقفه بوده است».

آژانس سازمان ملل گفت که مقامات منطقه‌ای همچنین محموله‌های بزرگی از محموله‌های ترکیبی مت آمفتامین و کتامین را کشف کردند که نشان می‌دهد گروه‌های جنایتکار «این دو دارو را به عنوان بسته‌ای برای افزایش تقاضا برای کتامین» در بازارهای جدید تحت فشار قرار می‌دهند.

Inshik Sim، هماهنگ کننده منطقه ای UNODC برای مواد مخدر مصنوعی، در بیانیه ای گفت: “وضعیت کتامین در منطقه از بسیاری جهات منعکس کننده رویکرد طرف عرضه است که برای گسترش بازار متامفتامین در اواسط دهه 2010 استفاده شد.”

[ad_2]