کامبوج 19 مظنون جرایم سایبری ژاپنی را اخراج کرد | اخبار

[ad_1]

پلیس توکیو می گوید مظنونان کلاهبرداری تلفنی از کامبوج و هدف قرار دادن مردم ژاپن داشتند.

به گفته پلیس، 19 شهروند ژاپنی که در ماه ژانویه در کامبوج به ظن دست داشتن در کلاهبرداری تلفنی و آنلاین بازداشت شده بودند، به کشورشان اخراج شده اند.

ژنرال چای کیم هوئن، سخنگوی پلیس ملی کامبوج گفت که این گروه روز سه شنبه در یک پرواز چارتری که توسط دولت ژاپن در فرودگاه بین المللی پنوم پن سازماندهی شده بود، سوار شد.

پلیس مهاجرت که بخشی از وزارت کشور کامبوج است، در بیانیه ای اعلام کرد که این افراد به دلیل نقض قوانین مهاجرت با زندگی و کار غیرقانونی در کامبوج اخراج شدند. در این بیانیه آمده است که آنها به مدت سه سال اجازه ورود مجدد به کشور را نخواهند داشت.

به گزارش شبکه تلویزیونی عمومی ژاپن، NHK، پلیس توکیو حکم دستگیری 19 مرد را به ظن کلاهبرداری تلفنی از کامبوج با هدف قرار دادن مردم ژاپن دریافت کرده است.

NHK گفت مقامات کامبوج اتاق های هتل مردان را جستجو کردند و “لیستی از اتباع ژاپنی را کشف کردند که گمان می رود هدف یک طرح کلاهبرداری باشند.”

مظنونان در 24 ژانویه در شهر جنوبی سیهانوکویل بازداشت و به پنوم پن، پایتخت فرستاده شدند و پس از تحقیقات توسط وزارت کشور، در آنجا بازداشت شدند.

یکی از مقامات کامبوج در فرودگاه بین‌المللی پنوم پن که خواست نامش فاش نشود، گفت که این افراد با یک پرواز چارتر خطوط هوایی مالزی به کوالالامپور سفر می‌کردند و در آنجا به یک هواپیمای ژاپنی در انتظار انتقال می‌رفتند. .

او گفت که گروهی از پلیس ژاپن از ژاپن آمده بودند تا 19 مرد را به خانه اسکورت کنند.

در فرودگاه پنوم پن، کاروانی متشکل از چندین وسیله نقلیه، که به شدت توسط پلیس کامبوج و ژاپن محافظت می شد، به سرعت مستقیماً به سمت هواپیمای منتظر روی آسفالت حرکت کردند.

کلاهبرداری گسترده

پلیس سیهانوکویل که در چند سال گذشته به دلیل جرایمی مانند کلاهبرداری های آنلاین و تلفنی بدنام شده بود، در ژانویه اعلام کرد که پس از اطلاع از یک خط تلفنی ضد جنایت مبنی بر اینکه حدود 20 شهروند ژاپنی در آنجا نگهداری می شوند و در آنجا هستند، پرونده را باز کردند. بخاطر پول باج خواهی شد

آنها گروهی متشکل از 19 مرد ژاپنی را پیدا کردند که در هتلی در سیهانوکویل اقامت داشتند، اما این افراد زندانی شدن بر خلاف میل خود یا باج گیری را انکار کردند. آنها گفتند که در جستجوی کار به کامبوج سفر کرده‌اند، اما در هیچ جنایت یا خلافی دخیل نبوده‌اند.

با این حال، پلیس سیهانوکویل آنها را برای تحقیقات بیشتر به پنوم پن فرستاد.

کلاهبرداری از جرایم سایبری در سال گذشته به یک مشکل بزرگ در کامبوج تبدیل شد، زیرا گزارش‌های متعددی مبنی بر فریب افراد از کشورهای مختلف آسیایی و مناطق دورتر برای استخدام در کامبوج منتشر شد. با این حال، آنها اغلب خود را در دام برده داری مجازی می بینند و مجبور می شوند در کلاهبرداری هایی که افراد را در اینترنت هدف قرار می دهد، شرکت کنند.

شبکه‌های کلاهبرداری که اغلب با جرایم سازمان‌یافته فراملی ارتباط دارند، در کشورهایی ایجاد می‌شوند که اجرای قانون ضعیفی دارند و کارگران جوان تحصیل‌کرده را با وعده‌های درآمد بالا جذب می‌کنند. کارگران سپس در معرض انزوا و تهدید به خشونت قرار می‌گیرند، مگر اینکه موفق شوند قربانیان را که از طریق تلفن با آنها تماس گرفته‌اند، فریب دهند تا مبالغ را به حساب‌های بانکی خارج از کشور واریز کنند.

[ad_2]