کامرون اولین انتخابات منطقه ای را در میان تحریم مخالفان برگزار می کند کامرون

[ad_1]

دولت نظرسنجی ها را گامی به سوی خودمختاری بیشتر منطقه ای می داند ، اما مخالفان ترس دارند که این رای قدرت رئیس جمهور بیا را سخت تر کند.

کامرون اولین انتخابات منطقه ای خود را برگزار می کند ، که به گفته دولت قدرت بیشتری به استانها می دهد ، اما مخالفان به عنوان جعلی تحریم می کنند.

در یک نظرسنجی غیرمستقیم روز یکشنبه ، یک کالج انتخاباتی 24000 نفری متشکل از نمایندگان منطقه و رهبران سنتی برای تکمیل پست های 900 شورای منطقه ای – 90 برای هر یک از 10 منطقه کشور – تصویب قانون 1996 رای گیری می کند. . ، که نوید یک دولت غیرمتمرکز را می دهد اما هرگز تصویب نشده است.

شوراهای شهرداری در زمینه توسعه ، از جمله زیرساخت ها مانند جاده ها ، حرفی برای گفتن خواهند داشت ، اما قادر به تغییر قوانین مصوب شورای ملی و سنا در یائوند پایتخت این کشور نخواهند بود.

دولت رئیس جمهور پل بیا نظرسنجی ها را گامی به سوی خودمختاری بیشتر منطقه ای می داند ، امیدوار است كه آنها به منتقدانی كه مدتهاست از مناطق كشور غافل شده اند اطمینان دهند و به پایان دادن به درگیری جدایی طلبانه چهار ساله در منطقه غربی انگلیسی زبان كمك كنند.

اما دو حزب مخالف اصلی ، جنبش موریس کامتو برای احیای کامرون (MRC) و جبهه سوسیال دموکرات (SDF) ، هر دو انتخابات را تحریم می کنند ، با این استدلال که این مسئله مربوط به موضوعات محلی نیست بلکه راهی برای رئیس دولت 87 ساله است. قدرت را محکم کنید.

مخالفان می گویند این رای گیری تنها نمایشی از خودمختاری منطقه ای را ارائه می دهد و برای حل و فصل درگیری خیلی دیر انجام می شود ، که به بزرگترین تهدید در حدود 40 سال حکومت بیا تبدیل شده است. آنها همچنین می گویند رأی دهندگانی که در این انتخابات رأی داده اند از هواداران بیا هستند و به اجرای اراده وی در مناطق کمک می کنند.

نیکولا هاک ، خبرنگار الجزیره گفت: “با بیشتر مخالفان سیاسی در زندان ، مخالفان رأی را تحریم می کنند و می گویند که این اعتبار قابل اعتنا نخواهد بود ، زیرا حزب حاکم احتمالاً اکثریت آرا را به دست می آورد.”

“در مناطق انگلیسی زبان کامرون ، جدایی طلبان به مردم هشدار داده اند که تا رسیدگی به شکایات خود از استقلال بیشتر ، در خانه بمانند.”

مبارزان جدایی طلب متعهد شده اند که رای گیری در مناطق شمال غربی و جنوب غربی کامرون را مختل کنند. آنها همچنین گفتند که هر فرد درگیر را دستگیر خواهند کرد.

هیچ گزارش اولیه ای در مورد وقفه ها در زمان انتشار وجود نداشت. به گفته یک مقام محلی به نقل از رویترز ، با این وجود صدای تیراندازی در شهر کومبو شنیده شد.

در سال 2016 ، وکلا ، معلمان و دیگران از مناطق آنگلوفون شمال غربی و جنوب غربی کامرون در خیابان ها به اعتراض بر تسلط فرانسه در سیستم های آموزشی و حقوقی ، شکایت های طولانی مدت در میان اقلیت انگلیسی زبان کشور در مورد برداشت حاشیه نشینی منطقه توسط دولت مرکزی تحت سلطه فرانکوفون.

واکنش دولت به اعتراضات با ظهور چندین گروه مسلح جدایی طلب که به دنبال تشکیل یک کشور جدا شده بودند ، به دنبال داشت.

گروه های مدافع حقوق بشر در درگیری که منجر به کشته شدن حداقل 3000 نفر شد ، هر دو طرف را به جنایات متهم کردند.

در بحبوحه موجی از دستگیری ها و آدم ربایی های خودسرانه و همچنین قتل های غیرقانونی و تخریب بی رویه خانه ها و اماکن عمومی ، این بحران صدها هزار کامرونی را مجبور به ترک خانه های خود در جستجوی امنیت کرده است ، زیرا حدود 60 هزار نفر از مرزهای خود به نیجریه عبور کرده اند.



[ad_2]