کانادا با فصل آتش سوزی “بسیار نگران کننده” مواجه است: رسمی | اخبار هواشناسی

[ad_1]

وزیر ایمنی عمومی این کشور گفت که کانادا با بدترین فصل آتش‌سوزی اولیه در تاریخ خود مواجه است، به طوری که 211 آتش سوزی در حال سوختن و 82 مورد به عنوان خارج از کنترل طبقه بندی شده است.

بیل بلر روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد که ده ها هزار نفر در بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، مناطق شمال غربی، مانیتوبا و انتاریو، از جمله “بسیاری از جوامع محلی” مجبور به تخلیه شده اند.

به طور کلی، او گفت که 1826 آتش سوزی در کشور در سال 2023 رخ داده است که باعث سوختن 2.7 میلیون هکتار (6.7 میلیون هکتار) زمین – معادل بیش از 5 میلیون زمین فوتبال است.

او گفت: «این شرایط اوایل فصل بی سابقه است. با توجه به تغییرات آب و هوایی، چنین رویدادهای شدید آب و هوایی ممکن است در سراسر کشور ما هم از نظر فراوانی و هم شدت افزایش یابد.

بلر افزود: «من می‌خواهم تأثیر انسانی باورنکردنی را که این بلایای طبیعی بر کانادایی‌ها می‌گذارد را تصدیق کنم. بسیاری از آنها خانه، معیشت و در برخی موارد کل جوامع خود را از دست داده اند.»

همانطور که او صحبت می کرد، آتش نشانان به مبارزه با آتش سوزی در استان شرقی نوا اسکوشیا، که همچنین با بدترین آتش سوزی های تاریخ خود مواجه بود، ادامه دادند.

نخست وزیر جاستین ترودو گفت که دولت فدرال اواخر روز چهارشنبه درخواست کمک استان را تایید کرد و نیروهای مسلح کانادا در این منطقه مستقر شدند.

او در توییتی گفت: “ما به اطمینان حاصل می کنیم که نوا اسکوشیا از حمایت مورد نیاز خود برخوردار خواهد شد.”

تا روز پنجشنبه، وزارت منابع طبیعی و منابع تجدیدپذیر نوا اسکوشیا اعلام کرد که 16 آتش سوزی همچنان در حال سوختن هستند که بزرگترین آنها در نزدیکی دریاچه بارینگتون در شهرستان شلبرن است. این آتش سوزی بیش از 18000 هکتار (44480 هکتار) را در نوردیده است و همچنان به عنوان غیرقابل کنترل طبقه بندی می شود.

پلیس سواره سلطنتی کانادا در نوا اسکوشیا در توییتی اعلام کرد که حدود 40 درصد از شهرستان شلبرن تخلیه شده است و چندین خیابان در شرایط دود و دید کم بسته شده است.

از زمان وقوع آتش‌سوزی در نوا اسکوشیا در روز یکشنبه تاکنون گزارشی مبنی بر تلفات جانی گزارش نشده است. مقامات استانی گفتند که بیش از 20000 نفر تخلیه شده اند.

مقامات روز چهارشنبه چشم انداز امیدوارکننده تری از آتش سوزی در استان همسایه نیوبرانزویک ارائه کردند. راجر کولت، یک افسر مدیریت آتش سوزی در اداره منابع طبیعی نیوبرانزویک، به رسانه های محلی گفت که آتش هنوز کنترل نشده است اما قابل کنترل تر شده است.

توصیه های مربوط به کیفیت هوا برای این منطقه صادر شده است و چندین منطقه مجاور در ایالت های شمال شرقی نیز نسبت به کیفیت بد هوا هشدار داده اند. به گفته مقامات، حدود 300 آتش نشان از ایالات متحده و آفریقای جنوبی به زودی به تلاش ها برای مهار آتش سوزی در کانادا خواهند پیوست.

آتش نشانان همچنین به مبارزه با آتش سوزی در غرب کانادا ادامه دادند، جایی که آتش سوزی های جنگلی در بریتیش کلمبیا و آلبرتا در دمای غیرمعمول گرم در اواسط ماه مه به اوج خود رسید.

در ویدئویی که در فیس بوک منتشر شد، آلن آدام، رئیس ملت اول آتاباسکا چیپویان گفت که از روز چهارشنبه بیش از 1000 نفر از روستای دورافتاده فورت چیپویان در شمال آلبرتا تخلیه شده اند.

او گفت: “ما عقب خواهیم ایستاد و به هر طریقی که می توانیم به حفاظت از جامعه کمک خواهیم کرد.”

در حالی که کارشناسان مدت‌هاست که رویدادهای شدید آب و هوایی را تا حدی به تغییرات آب و هوایی نسبت می‌دهند، این موضوع همچنان از نظر سیاسی در کانادا مطرح است.

پس از پیروزی در انتخابات اوایل این هفته، دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا از حزب محافظه‌کار متحد (UCP) از حامیان خود خواست که «شانه به شانه» در برابر مجموعه‌ای از سیاست‌های پیشنهادی فدرال با هدف کاهش انتشار کربن به میزان 40 تا 45 درصد تا سال 2030 بایستند. د – از جمله از طریق سقف انتشار نفت و گاز.

آلبرتا بیشتر نفت کانادا را تولید می کند و همچنین آلوده ترین استان این کشور است.



[ad_2]