کانادا مسیر جدید اقامت جوانان را در هنگ کنگ اعلام می کند آمریکا و کانادا

[ad_1]

کانادا برنامه جدیدی را اعلام کرده است که برای ساکنان جوان هنگ کنگ کار ، تحصیل و اقامت در این کشور را آسان تر می کند ، اقدامی که احتمالاً روابط اوتاوا و پکن را بیش از پیش پیچیده می کند.

در یک کنفرانس خبری روز پنجشنبه ، مارکو مندیچینو ، وزیر مهاجرت گفت که ساکنان هنگ کنگ که در پنج سال گذشته از دبیرستان فارغ التحصیل شده اند ، می توانند برای اجازه کار در کانادا درخواست کنند.

مندیچینو گفت ، ساکنان هنگ کنگ که قبلاً در کانادا به سر می برند و معیارهای خاصی از جمله حداقل یک سال خدمت در این کشور را دارند ، از سال آینده نیز می توانند درخواست اقامت دائم کنند.

“همانطور که زندگی روزمره هونگ کنگرز در زیر ابر بلاتکلیفی ادامه می یابد ، ما این فرصت بی نظیر را داریم که بتوانیم امیدها و آرزوهای کسانی را که ممکن است به خارج از کشور نگاه کنند و کانادا را به عنوان مکانی برای زندگی ، کار و اقامت ببینند ، برطرف کنیم. نسل های قبل از آنها ، “او به خبرنگاران گفت.

مقامات ارشد دولت کانادا این هفته پس از رد صلاحیت چهار قانونگذار طرفدار دموکراسی توسط قانونگذار هنگ کنگ ، از چین انتقاد کردند.

برکناری آنها پس از تصویب قطعنامه ای در پارلمان چین صورت گرفت که به دولت شهر اجازه می داد قانونگذارانی را که برای حمایت از استقلال هنگ کنگ در تبانی با نیروهای خارجی حمایت می کنند یا امنیت ملی را تهدید می کند بدون نیاز به دادگاه ، از این کشور برکنار کند.

جنبش دموکراسی خواهی در هنگ کنگ از زمان وضع قانون جامع امنیت ملی در سال جاری توسط پکن مورد حملات مداوم قرار گرفته است.

چین با بیان اینکه آنها “اقدامات خیانت” مرتکب شده اند ، از برکناری قانونگذاران دفاع کرده است.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه روز پنجشنبه در جلسه توجیهی منظم در پکن گفت: “هیچ کشوری چشم از اقدامات خیانت مقامات دولتی نخواهد بست.”

اما کانادا و همچنین انگلیس اعلام کردند که اخراج نمایندگان پارلمان ، بیانیه مشترک چین و انگلیس را نقض می کند ، معامله “یک کشور ، دو سیستم” که استقلال هنگ کنگ را تضمین می کند.

“اقداماتی از این قبیل نشان دهنده بی توجهی به قانون اساسی و تأثیر نقض حقوق بشر در هنگ کنگ است. در این زمان محاکمه ، کانادا با مردم هنگ کنگ همبستگی خواهد داشت. “

فرانسوا-فیلیپ شامپاین ، وزیر خارجه کانادا نیز با انتقاد از تصمیم خود ، روز چهارشنبه گفت که کانادا “از اینکه چین تصمیم گرفته نقض تعهدات بین المللی خود را انجام دهد ،” بسیار ناامید شد. “

در این زمان محاکمه ، کانادا با مردم هنگ کنگ همبستگی خواهد داشت

مارکو مندیچینو ، وزیر مهاجرت کانادا

این اظهارات در میان روابط متشنج کانادا و چین صورت گرفت.

روابط بین این کشورها از دسامبر سال 2018 مورد آزمایش قرار گرفته است ، زمانی که مقامات کانادایی منگ وانگژو ، مدیر عامل شرکت غول ارتباط از راه دور چین Huawei را به دلیل استرداد درخواست شده توسط ایالات متحده دستگیر کردند.

دو كانادایی – دیپلمات سابق مایكل كوگریگ و تاجر مایكل اسپاور – اندكی پس از آن در چین دستگیر و به جاسوسی متهم شدند.

چین پس از انتقاد مقامات کانادایی از حقوق بشر پکن در هنگ کنگ و رفتار با اقلیت مسلمان اویغور ، بارها کانادا را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده است.

هواداران در سپتامبر 2019 برای همبستگی با معترضین در هنگ کنگ ، ونکوور ، کانادا تجمع می کنند. [Jennifer Gauthier/Reuters]

ماه گذشته ، سخنگوی دولت چین گزارش کمیته پارلمانی کانادا ، متهم کردن پکن به نسل کشی علیه اویغورها را رد کرد.

ژائو لیجیانگ گفت: “این یک دخالت آشکار در امور داخلی چین است و نشان دهنده جهل و تعصب این کانادایی ها است.”



[ad_2]