کانادا و فولکس واگن برای 15 میلیارد دلار کارخانه گیگافکتوری برنامه ریزی می کنند | اخبار کسب و کار و اقتصاد

[ad_1]

کانادا می خواهد تولیدکنندگان را وارد زنجیره تامین خودروهای الکتریکی کند تا بخش تولید آن بتواند به سمت اقتصاد کم کربن سوق پیدا کند.

کانادا و فولکس واگن روز جمعه بیش از 20 میلیارد دلار کانادا (14.8 میلیارد دلار) برای تامین مالی یک کارخانه باتری سازی بزرگ در سنت توماس، انتاریو، که بزرگترین سرمایه گذاری کشور تا به امروز در زنجیره تامین خودروهای الکتریکی است، تعیین کردند.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد که بزرگترین خودروساز اروپا تا 7 میلیارد دلار کانادا (5.1 میلیارد دلار) برای ساخت این کارخانه سرمایه گذاری کرده است که هدف آن ظرفیت 90 گیگاوات ساعت است.

در بیانیه دیگری گفته شده است که دولت فدرال تا سال 2032 تا 13.2 میلیارد دلار کانادا (9.7 میلیارد دلار) اعتبار مالیاتی بر تولید ارائه خواهد کرد که با 35 دلار یارانه تولید به ازای هر کیلووات ساعت ارائه شده توسط قانون کاهش تورم ایالات متحده (IRA) مطابقت دارد.

دولت استانی انتاریو همچنین متعهد شده است که 500 میلیون دلار کانادا (371 میلیون دلار) سرمایه گذاری مستقیم برای خودروساز آلمانی و همچنین صدها میلیون دلار در ارتقاء زیرساخت های محلی فراهم کند.

انتظار می رود این کارخانه باتری سازی بزرگترین کارخانه فولکس واگن در جهان باشد و تا 3000 شغل مستقیم ایجاد کند.

نخست وزیر جاستین ترودو به خبرنگاران در سنت توماس گفت: “این بیش از 200 میلیارد دلار کانادا برای اقتصاد کانادا در دهه های آینده هزینه خواهد داشت.”

ترودو گفت: «میلیون‌ها و میلیون‌ها باتری برای تأمین انرژی صنعت خودروی کانادا فراهم می‌کند… و تأثیر اقتصادی این پروژه با ارزش سرمایه‌گذاری دولت در کمتر از پنج سال برابری می‌کند».

تصمیم برای ساخت کارخانه در انتاریو ماه گذشته اعلام شد. فولکس‌واگن گفت که اولین نمونه برای سال 2024 برنامه‌ریزی شده است و انتظار می‌رود تولید تا سال 2027 آغاز شود.

فریب دادن کارخانه فولکس‌واگن به کانادا یک اولویت برای وزیر صنعت فرانسوا فیلیپ شامپاین است که می‌خواهد تولیدکنندگان را از زنجیره تامین خودروهای الکتریکی جذب کند تا بخش تولید این کشور بتواند از گذار به اقتصاد کم کربن جان سالم به در ببرد.

این کارخانه در سنت توماس واقع در حدود 195 کیلومتری (120 مایلی) شمال شرقی شهر دیترویت ایالات متحده، میشیگان مستقر خواهد شد.

ترودو گفت که پس از تکمیل، این بزرگترین کارخانه در کانادا خواهد بود و بیشتر ظرفیت باتری مورد نیاز فولکس واگن در آمریکای شمالی را تامین خواهد کرد.

فولکس‌واگن در حال پیوستن به سرمایه‌گذاری مشترک Stellantis NV و LG Energy Solutions در ساخت یک کارخانه باتری‌سازی بزرگ در کانادا است، زیرا خودروسازان اروپایی به دنبال استفاده از قانون آب و هوای ایالات متحده هستند که 50 درصد از اجزای باتری EV را ملزم می‌کند در آمریکای شمالی تولید شوند تا خودروها واجد شرایط سخاوتمندانه باشند. اعتبارات مالیاتی مصرف کننده

[ad_2]