کاهش اندک اسلام هراسی در ایالات متحده ما را امیدوار می کند اسلام هراسی

[ad_1]

پس از 27 سال صعود از کوهی با تعصب اسلام هراسی، به نظر می رسد آمریکا یک گام به عقب برداشته است. کارکنان پذیرفته شده شورای روابط آمریکایی-اسلامی (CAIR)، بزرگترین سازمان آزادی های مدنی و مدافع مسلمانان در آمریکا، در مجموع 5156 شکایت در سال 2022 دریافت کردند. این نشان دهنده کاهش 23 درصدی نسبت به سال قبل است.

این اولین کاهش ثبت شده از زمان شروع ردیابی چنین داده هایی در سال 1995 است. ما ممکن است به اوج تعصب علیه مسلمانان آمریکایی رسیده باشیم، و در حالی که هنوز از جایی که عقاب ها پرواز می کنند بسیار بالاتر هستیم، هنوز حق امیدواری داریم.

شکایات در مورد اجرای قانون و نفوذ دولت 38 درصد کاهش یافته است. با توجه به اینکه شاهد افزایش کلی 32 درصدی شکایات در سال اول ریاست جمهوری ترامپ بودیم، تغییر دولت در واشنگتن ممکن است نقش داشته باشد. عواقب پس از قیام 6 ژانویه 2022، که در طی آن ساختمان کنگره ایالات متحده تخریب شد، نیز ممکن است نقش داشته باشد.

برای سال‌ها، برتری‌طلبان سفیدپوست و گروه‌های مخالف دولت از پوشش سیاسی برخوردار بودند. صحت سیاسی جمهوری خواهان تضمین می کند که مقامات وزارت دادگستری و امنیت داخلی بدانند که تمرکز بر گروه های غیر مرتبط با جامعه مسلمانان می تواند عواقب منفی برای حرفه آنها داشته باشد.

پس از 6 ژانویه، ممکن است نظارت بیش از حد گسترده توسط سازمان‌های مجری قانون و مخبران مستقر علیه مسلمانان مطیع قانون کاهش یافته باشد زیرا چنین سازمان‌های مجری قانون تمرکز خود را به تهدیدهای واقعی تغییر داده‌اند.

در محافل آموزشی، تصویر همچنان نگران کننده است. حوادث اسلام هراسی در مدارس در سال 2022 63 درصد افزایش یافته است. در میان آنها می توان به مورد معلم فلوریدا اشاره کرد که نماز دانش آموزان مسلمان را قطع کرد و آنها را به انجام “جادو” متهم کرد. او به آنها گفت که “در مسیر کلام قرار می گیرد” و در حالی که بچه ها هنوز مشغول نماز بودند، تقریباً روی یک کودک قدم گذاشت.

همچنین موردی از کارمند مدرسه ای در مریلند وجود داشت که گفته می شود یک دانش آموز مسلمان افغان کلاس نهم را در حمام که کودک توسط دانش آموزان دیگر مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، حبس کرد. یک هفته بعد، دانش آموز هنوز ضربه مغزی شدیدی داشت.

اما تحولات مثبتی نیز در بخش های آموزش و ورزش وجود دارد.

مقامات ایالتی در اوهایو و مریلند قوانینی را تصویب کردند که برای محافظت از ورزشکارانی که اعتقادات مذهبی خود را در حین مسابقه رعایت می کنند، تصویب کردند. این پس از آن صورت می گیرد که نور ابوکرام و جین نان هایس ورزشکاران مدرسه ای به دلیل پوشیدن روسری از ورزش دبیرستانی در هر دو ایالت محروم شدند.

در سال 2021، ایلینوی اولین ایالتی بود که از ورزشکاران مذهبی به این روش محافظت کرد. ما قانونگذاران سایر ایالت ها را تشویق می کنیم که از این روش پیروی کنند.

چالش ها در سایر زمینه ها باقی می ماند. بانکداری در حالی که مسلمانان همچنان برای بسیاری از مردم به مبارزه ادامه می دهند، زیرا موسسات مالی همچنان به بستن یا باز نکردن حساب های بانکی افراد بر اساس انتخاب دینشان ادامه می دهند. چرا؟ زیرا قوانین موجود، مانند قانون میهن پرستان، چنین تبعیضی را مجاز می داند.

سال گذشته، 22 قانونگذار آمریکایی در نامه ای سرگشاده با این موضوع موافقت کردند و خاطرنشان کردند: افراد، مشاغل و موسسات خیریه آمریکایی بیشماری قربانی سیاست ها و اقدامات تبعیض آمیز شده اند که به نظر می رسد دسترسی آنها به خدمات مالی را به دلیل مذهب یا منشاء ملی محدود می کند.

در ماه مارس، مؤسسه سیاست اجتماعی و تفاهم (ISPU) گزارش داد که 27 درصد از مسلمانان مورد بررسی گزارش دادند که با چالش‌هایی از سوی مؤسسات مالی روبرو هستند. همه اینها قانونی است، بنابراین هیچ دعوی قضایی نمی تواند این تمایل به اعمال تبعیض آمیز را پاک کند.

به همین دلیل است که دولت آمریکا باید اقدام کند. وقت آن رسیده است که دولت بایدن و تنظیم‌کننده‌های بانکی شیوه‌های نظارت بر حساب‌های موجود در 20 سال گذشته را به‌روزرسانی کنند تا اطمینان حاصل شود که مؤسسات مالی دیگر تبعیض علیه انواع خاصی از مشتریان – عمدتاً مسلمانان، ایرانی‌ها و آمریکایی‌های عرب آمریکایی- را مفید نمی‌دانند.

حوزه دیگری که نیاز به توجه فوری دارد آزادی بیان است. بسیاری از مسلمانان آمریکایی در جنبش بایکوت، سلب سرمایه و تحریم (BDS) برای کمک به فشار بر اسرائیل برای رفتار محترمانه با فلسطینیان و مطابق با تعهداتش تحت قوانین بین‌المللی، مشارکت دارند. تاکنون 35 کشور قوانین ضد BDS را تصویب کرده اند و بسیاری دیگر نیز در حال بررسی لوایح مشابه هستند.

سال گذشته تحول مثبتی در تگزاس رخ داد، جایی که یک قانون ضد BDS از سال 2017 در حال اجرا است و پیمانکاران دولت محلی را ملزم به امضای سوگندنامه مبنی بر عدم حمایت از تحریم اسرائیل می کند.

در ژانویه 2022، یک قاضی به نفع رسمی حسونا، مالک یک شرکت مهندسی که از شهر هیوستون به دلیل تلاش برای اجرای یک بند ضد BDS در قراردادش با شهر شکایت کرد، رای داد. پس از این تصمیم، هاسونا توانست بدون بند قرارداد را امضا کند.

BDS با الگوبرداری از جنبش موفق جهانی ضد آپارتاید آفریقای جنوبی، آزمونی کلیدی برای آزادی بیان در ایالات متحده امروز است. این حمله به آزادی بیان باید به چالش کشیده شود و ما در CAIR می توانیم به افرادی که تحت تأثیر چنین قوانینی هستند کمک کنیم. با ما تماس بگیرید.

نشانه‌های مثبتی که در سال 2022 دیده‌ایم به این معنی نیست که ما باید مراقب خودمان باشیم. نفرت هنوز در اطراف ما وجود دارد. ما شاهد افزایش نفرت ضد یهود و آسیایی هستیم. می بینیم که خشونت علیه افراد قهوه ای و سیاه همچنان ادامه دارد. ما می بینیم که مقامات دولتی در پای صندوق های رای، آمریکایی ها را در مقابل یکدیگر قرار می دهند.

با این حال، این بارقه امیدی که داده‌های ما ارائه می‌دهند، خوش‌بینی را تقویت می‌کند که ما را نگه می‌دارد در برابر نفرت ایستادگی کنیم، اسلحه‌ها را با دوستان خود پیوند دهیم و منتظر نمانیم که بلعیده شویم.

نظرات بیان شده در این مقاله متعلق به نویسنده است و لزوماً منعکس کننده موضع تحریریه الجزیره نیست.

[ad_2]