شاید مجلس شورای اسلامی هم بتواند در رفع موانع قانونی به ما کمک کند. اظهارات او در مورد ساخت کتابخانه بدون کتاب، به قول خودش در روزنامه ایران، فراتر از مفهوم کتابخانه الکترونیکی است. کتابخانه پارک دانش آموزی تهران هم اکنون در حال آماده سازی برای راه اندازی کتابخانه ای بدون کتاب است، پروژه ای که هم اکنون مقدمات آن فراهم است. او گفت که نسخه PDF قطعا یک کتاب الکترونیکی نیست.کتاب الکترونیکی کتابی است که می توان آن را به عنوان بخشی از کتابخانه دیجیتال خواند و به ویژگی هایی مانند برچسب زدن مجهز است. شکی نیست که یک نسخه PDF واجد شرایط کتاب الکترونیکی نیست زیرا تمام فرآیندها به صورت الکترونیکی انجام می شود.بنابراین، به وضوح یک کتاب الکترونیکی نیست.

سایتی کلیدی برای کتابخانه دیجیتال ایران
حجت الاسلام والمسلمین قاسمیان در پایان سخنان خود با تاکید بر تلاش های انجام شده در یک سال و نیم اخیر خاطرنشان کرد: الان دقیقاً می دانیم که چه منابعی در کتابخانه مجلس داریم و می خواهیم چه کار کنیم و هستیم. کاملا تخصصی این کتابخانه ها برای دسترسی به نمایندگان و اجازه دادن به آنها برای بررسی اسناد مورد نیاز، و همچنین ارائه اطلاعات در مورد قوانین به آنها تأسیس شده است. به عنوان نمونه ای از کتابخانه های موفق و نمونه در سراسر جهان، کتابخانه کنگره برجسته است. در نتیجه تشکیل مجلس شورای اسلامی، کتابخانه ای برای تأمین نیازهای مطالعاتی نمایندگان تأسیس شد. این کتابخانه قرار بود محل مراجعه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد اما نه قبل و نه بعد از انقلاب وجود نداشت.

کتابخانه الکترونیکی رایگان
این برنامه علاوه بر اینکه برای اندروید و آیفون در دسترس است، برای وب نیز موجود است. به منظور استفاده از امکانات وب اپلیکیشن و گوش دادن از طریق وب سایت، می توانید هر محصول را جداگانه خریداری کنید. همانند نوار، Shenoto کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها را ارائه می‌کند، اما نمی‌تواند با رقیب قوی خود، نوار برابری کند. بسیاری از مطالب صوتی در Shnoto توسط پادکسترها، برنامه نویسان رادیویی و کارشناسان صنعت تولید و منتشر شده است. این شرکت پادکست، کتاب صوتی و موسیقی ارائه می دهد، اما در درجه اول بر روی پادکست متمرکز است. پادکست ها در اینجا از روانشناسی، کارآفرینی، مدیریت و موارد دیگر متفاوت است.

کتابخانه مجازی
همچنین علیرغم پیشرفت های چشمگیر فناوری دیجیتال در این کتابخانه ها و رشد چشمگیر دسترسی به کتاب های دیجیتال و الکترونیک در کتابخانه های این کشور؛رویکرد سنتی به مدیریت کتابخانه هنوز حیاتی است. این را با استفاده از جزوات نشان می دهد، که هنوز به طور گسترده در کتابخانه های روسیه استفاده می شود و هنوز از این مجموعه ها حذف نشده است. علاوه بر این، کشور نیاز به راه اندازی کتابخانه های تخصصی دارد. این کشور در کنار ساخت کتابخانه‌های عمومی که پاسخگوی نیازهای مردم هستند، بر ساخت کتابخانه‌های تخصصی نیز تمرکز دارد که برای رفع نیازهای خاص مردم طراحی شده‌اند.

با ریدر فیدیبو می‌توانید کتاب‌هایی را در اشکال و اندازه‌های مختلف بخوانید و از تجربه خواندن کتاب الکترونیکی جذاب لذت ببرید. علاوه بر کتاب های الکترونیکی (کتابخوان الکترونیکی و فروشگاه اینترنتی)، اپلیکیشن نیچ مجلات و روزنامه ها را به همراه کتاب های الکترونیکی و کتاب های صوتی منتشر می کند. این اپلیکیشن حدود 55000 عنوان کتاب را در اختیار کاربران خود قرار داده است که آن را به بزرگترین آرشیو کتاب دیجیتال در کشور تبدیل کرده است. اگرچه ممکن است به اندازه فیدیبو و طاقچه محبوب نباشد، اما ویژگی‌های راحت و تعطیلات آخر هفته رایگان این برنامه باعث شد که نتوانیم آن را از دست بدهیم.

کتابخانه آنلاین تبیان
کسانی که شجاعت بالا رفتن از پله‌های پشت آبشار و طبقات بالای پارک را داشته باشند، با منظره‌ای زیبا از تهران پاداش می‌گیرند. پارک جمشیدیه همچنین دارای آمفی تئاتر، حوض، آلاچیق، خانه پرندگان، مجسمه های مختلف بر اساس مفاهیم طبیعی، فرهنگی و عرفانی، رستوران، آبنما و حمام می باشد. در پارک جمشیدیه می توانید با دوستان به گردش بروید یا با دو نفر در یک مهمانی به مهمانی بروید، پس توصیه می کنیم تنها نروید. آدرس: خیابان شهید باهنر (نیاوران)، خیابان فیضیه، خیابان امیدوار راه های دسترسی: برای رسیدن به پارک جمشیدیه ابتدا باید به میدان تجریش برسید. برای این کار می توانید ایستگاه مترو تجریش را در خط مترو ترک کنید. کتابخانه انلاین از BRT های مسیر راه آهن – میدان تجریش و تاکسی هایی که از سراسر شهر به میدان تجریش می روند استفاده کنید.

بر موضوعاتی مانند کتابخانه، کتابخانه دیجیتال، محتوا، مزایا و عناصر کتابخانه های دیجیتال تمرکز دارد. ما همچنین در مورد نقش حق چاپ و کتابداران در کتابخانه دیجیتال بحث می کنیم. کتابخانه های سنتی مخزن اطلاعات هستند، مکانی که جویندگان اطلاعات می توانند پاسخ سوالات خود را بیابند. به طور کلی، منابع فیزیکی محدودیت‌هایی را بر کتابخانه و مراجعین تحمیل می‌کنند، زیرا فضا و هزینه را اشغال می‌کنند، در طول زمان فرسوده می‌شوند و به راحتی در دسترس مشتریان نیستند. کتابخانه های دیجیتالی هستند که حاوی مواد و خدماتی هستند که به صورت آنلاین در دسترس هستند.