کمپین آزادی مطبوعات لیستی از موارد “فوری” ماهانه منتشر می کند اخبار

[ad_1]

یک ائتلاف مطبوعات آزاد (OFPC) لیست ماهانه “10 فوری” سوV استفاده از آزادی مطبوعات در سراسر جهان را با تمرکز بر موارد مربوط به بیماری همه گیر COVID-19 آغاز کرده است.

هر ماه ، ائتلاف متشکل از سازمان های خبری و ناشران برجسته ، از جمله شبکه رسانه ای الجزیره ، توجه عموم مردم را به 10 مورد فوری روزنامه نگارانی که آزادی هایشان سرکوب شده و یا به دنبال عدالت هستند جلب می کند.

در طی سالها ، این کارزار آنچه را که برای جمال هاشوگی ، روزنامه نگار سعودی در کنسولگری پادشاهی در استانبول در سال 2018 کشته شد ، و محمود حسین ، روزنامه نگار الجزیره که از دسامبر 2016 بدون اتهام رسمی در مصر در بازداشت بود ، برجسته می کند. г.

حسین در لیست فوری ترین پرونده های این ماه است که روز سه شنبه منتشر شده است.

OFPC در گزارش خود به کمیته حمایت از روزنامه نگاران (CPJ) استناد می کند که 207 مورد نقض آزادی مطبوعات مربوط به همه گیر را ثبت کرده است.

طبق ائتلاف ، حداقل دو روزنامه نگار ، دیوید رومرو از هندوراس و محمد منیر از مصر ، پس از آلوده شدن به COVID-19 در حین بازداشت دولت ، درگذشتند.

این روزنامه افزود كه عظیمجون عسكاروف روزنامه نگار نیز در زندان قرقیزستان “از آنچه خانواده اش مشکوك به آن بود COVID-19” درگذشت ، اگرچه از انجام آزمایش منع شد.

در اینجا لیست کامل OFPC برای ماه دسامبر وجود دارد:

1 احمد آلتان، بوقلمون

به گفته وكیل وی ، احمد آلتان روزنامه نگار ارشد تركیه توسط سه سلول همسایه محاصره شده است ، كه ساكنان آنها علائم مثبت بودن COVID را دارند.

آلتان که از سپتامبر 2016 در بازداشت به سر می برد ، در سال 2018 به حبس ابد محکوم شد. دادگاه یک سال بعد این مدت را به 10.5 سال تغییر داد.

2 محمود حسین، مصر

در این ماه ، محمود حسین چهار سال پشت میله های زندان می گذرد – طولانی ترین بازداشت روزنامه نگار مصری که در حال حاضر در انتظار رسیدگی است.

حسین که یک شهروند مصری در شبکه تلویزیونی عربی الجزیره قطر کار می کرد ، در 23 دسامبر 2016 در حالی که در تعطیلات با خانواده بود در قاهره دستگیر شد.

حسین قرار بود در اواسط سال 2019 با آزادی مشروط آزاد شود ، اما بازداشت وی چندین بار تمدید شده است.

در این گزارش آمده است ، محمد ابراهیم روزنامه نگار مصری نیز تحمل این “سیاست در چرخان” را در بازداشت موقت دارد.

3 محمد موسی، ایران

روزنامه نگار مستقل محمد موسی در فوریه سال جاری مجدداً دستگیر شد و به دلیل توئیت خود که به انتقاد از دولت به دلیل عدم پاسخگویی به بحران COVID-19 منجر شد ، به نزدیک به پنج سال زندان محکوم شد.

او دو سال ممنوعیت روزنامه نگاری و استفاده از همه وسایل ارتباطی را دریافت کرد. Mosaed اولین بار در سال 2019 دستگیر و در اوایل سال 2020 آزاد شد.

4 سولافا مجوس، مصر

گزارشگر آزاد سولافا مگی “از بی توجهی پزشکی عمدی و شرایط غیرانسانی زندان رنج برده است ، که خطر ابتلا به COVID-19 را افزایش می دهد”.

مگی در نوامبر 2019 به دلیل پوشش خبری خود در زمینه مهاجرت و حقوق بشر در قاهره دستگیر شد.

5 جان جان، چین

ژانگ ژانگ روزنامه نگار مستقل در 14 مه سال جاری ناپدید شد.

روز بعد ، مقامات امنیتی گفتند كه ژانگ به جرم “انتخاب مشاجرات و ایجاد مشكلات” دستگیر و بازداشت شده است.

ژانگ گزارش هایی از ووهان منتشر کرد ، از جمله انتقاد از اقدامات دولت برای مهار COVID-19. شش ماه است که گرسنه است.

6 وان نور نور حیاتی وان آلیاس ، مالزی

در این گزارش آمده است که روزنامه نگار Wan Noor Hayati Wan Alias ​​به دلیل سه نظر ارسال شده در فیس بوک در مورد شیوع COVID-19 در ژانویه تحت پیگرد قانونی است.

در جرایم کیفری که برای وی در نظر گرفته شده حداکثر مجازات دو سال زندان برای هر پست تعیین شده است.

7 هاپول چینونو، زیمبابوه

روزنامه نگار برنده جایزه هوپول چینونو پس از گزارش ادعای کلاهبرداری مربوط به تهیه COVID-19 به وزارت بهداشت کشور دستگیر شد.

بعد از 45 روز بازداشت ، چینونو در سپتامبر با قرار وثیقه آزاد شد. وی در ماه نوامبر مجدداً دستگیر شد و به جرم توئیت درمورد دادستانی ملی (NPA) به جرم ممانعت از عدالت متهم شد.

در ابتدا وثیقه را رد كرد و بعداً در 20 نوامبر با قرار وثیقه آزاد شد.

8 باربارا باربوسا، برزیل

روزنامه نگار باربارا باربوسا در ماه نوامبر هنگام تهیه گزارش عدم انطباق هنگام محاصره COVID-19 در منطقه ، توسط گروهی از افراد ناشناس مورد آزار و تهدید قرار گرفت.

براساس این گزارش ، باربوسا پس از این حادثه پیام های خصمانه ای در اینستاگرام دریافت کرد.

9 الكساندر پیچوگین، روسیه

روزنامه نگار الكساندر پیچوگین به جرم “اشاعه اطلاعات نادرست كه زندگی و سلامتی شهروندان را تهدید می كند” مقصر شناخته و به پرداخت 3920 دلار جریمه نقدی محكوم شد.

پیچوگین ، در پستی در کانال تلگرامی خود سوروکین خووست ، از کلیسای ارتدکس روسیه انتقاد کرد که چرا در اقدامات امنیتی برای محافظت از برادران از نتیجه گیری COVID-19 اقدام نکرده است.

10 گوتام ناولها، هند

Gautam Navlaha ، فعال حقوق بشر و ستون نویس وب سایت Newsclick ، ​​به اتهام ارتباط با شورشیان مائوئیست و بخشی از توطئه برای ترور نخست وزیر نارندرا مودی روبرو است.

در این گزارش آمده است که ناولها که حدود 60 سال سن دارد ، اظهار داشت که در هنگام زندان از قرار گرفتن در معرض ویروس COVID-19 می ترسد.



[ad_2]