کیشیدا ژاپنی پسرش را به دلیل “رفتار نامناسب” اخراج کرد | اخبار سیاسی

[ad_1]

این اقدام در بحبوحه خشم عمومی به خاطر عکس‌های یک مهمانی که کیشیدا جوان‌تر در دسامبر در دفتر رسمی نخست‌وزیر برگزار کرد، صورت گرفت.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، گفته است که پسرش را به دلیل خشم فزاینده مردم به خاطر یک مهمانی خصوصی که سال گذشته در محل اقامت رسمی او برگزار شد، از سمت خود برکنار خواهد کرد.

کیشیدا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که پسرش شوتارو به دلیل “رفتار نامناسب” از سمت دبیر اجرایی او در امور سیاسی کناره گیری خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت گرفت که هفته نامه شوکان بونشون عکس هایی را منتشر کرد که نشان می داد پسر کیشیدا و بستگانش در اقامتگاه رسمی نخست وزیر در یک مهمانی پایان سال در 30 دسامبر شرکت می کنند.

این تصاویر مهمانان را نشان می‌دادند که به تقلید از عکس‌های گروهی گرفته شده در دفاتر تازه منصوب شده، با کیشیدا جوان‌تر در مرکز – موقعیتی که برای نخست‌وزیر در نظر گرفته شده است – روی پله‌های فرش قرمز عکس گرفته‌اند.

عکس‌های دیگر مهمانان را نشان می‌دهد که روی یک تریبون ایستاده‌اند، انگار در حال برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی هستند.

رفتار او در ملاء عام به عنوان فردی که در سمت رسمی به عنوان دستیار سیاسی قرار دارد، نامناسب بود. کیشیدا عصر دوشنبه به خبرنگاران گفت: تصمیم گرفتم آن را با مسئولیت عوض کنم.

او گفت که پسرش روز پنجشنبه با منشی دیگری به نام تاکایوشی یاماموتو جایگزین خواهد شد.

کیشیدا اذعان کرد که به مهمانان سلام کوتاهی کرده است، اما گفت که برای شام نمانده است.

او گفت که پسرش را به دلیل این رویداد به شدت توبیخ کرده است، اما این امر نتوانست ادامه انتقادات نمایندگان مخالف و خشم عمومی را که باعث کاهش محبوبیت او شده است، فروکش کند.

شوتارو کیشیدا، پسر نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا
شوتارو کیشیدا منشی سیاسی پدرش، نخست وزیر فومیو کیشیدا بود [File: JIJI Press/AFP]

به گزارش خبرگزاری کیودو، سیجی اوساکا، یک قانونگذار ارشد از بزرگترین حزب مخالف ژاپن، حزب دموکراتیک قانون اساسی ژاپن، گفت که برکناری باید زودتر انجام می شد.

“این خیلی دیر است. من شک دارم [Kishida] شخصی را تعیین کرد که توانایی ندارد [of being the] به نقل از اوزاکا، دستیار نخست وزیر در سمت خود.

هیروکازو ماتسونو، دبیر ارشد کابینه، پیش از این، مهمانی پسر در محل اقامت رسمی را “نامناسب” خواند و قول داد که از مدیریت صحیح این مرکز برای جلوگیری از سوء استفاده در آینده اطمینان حاصل کند.

این ساختمان نزدیک به 100 ساله قبلاً دفتر نخست وزیری بود و در سال 2005 با ساخت یک دفتر جدید تبدیل به مسکونی شد.

در ماه اکتبر، کیشیدا پسرش را به عنوان منشی سیاسی، یکی از هشت پست نخست وزیر، منصوب کرد. این انتصاب که به عنوان گامی برای اصلاح او به عنوان جانشین وی تلقی می شود، به عنوان خویشاوند گرایی مورد انتقاد قرار گرفته است، یک اتفاق رایج در سیاست ژاپن که مدت هاست توسط قانونگذاران موروثی تحت سلطه است.

شوتارو کیشیدا قبلاً منشی شخصی پدرش بود.

این اولین بار نیست که پسر کیشیدا به دلیل استفاده از موقعیت رسمی خود برای فعالیت های خصوصی مورد انتقاد قرار می گیرد. او متهم به استفاده از خودروهای سفارت برای تورهای خصوصی بریتانیا و پاریس و خرید سوغاتی برای اعضای کابینه در یک فروشگاه بزرگ لوکس در لندن بود که در سفرها همراه پدرش بود.

کیشیدا همچنین چهار مقام خود را در سه ماه به دلیل اتهامات مربوط به بی نظمی های مالی یا ارتباط با کلیسای جنجالی اتحاد از دست داد.

[ad_2]