گروهبان ارتش به 25 سال حبس در رابطه با زندگی سیاه پوستان مهم است | اخبار

[ad_1]

دانیل پری، گروهبان ارتش ایالات متحده مستقر در فورت هود، تگزاس، در یک تیراندازی در سال 2020 به قتل عمد مجرم شناخته شد.

دادگاه منطقه ای تگزاس روز چهارشنبه یک گروهبان ارتش ایالات متحده را پس از اینکه ماه گذشته در قتل یک معترض زندگی سیاه پوستان مهم است به 25 سال زندان محکوم کرد.

تیم حقوقی دنیل پری، 36 ساله، قبلاً اعلام کرده است که او به حکم صادر شده توسط قاضی کلیف براون از دادگاه کیفری 147 اعتراض خواهد کرد.

اما حکم 25 سال زندان، زمینه را برای فرماندار جمهوری خواه، گرگ ابوت فراهم می کند تا سخنان خود را دنبال کند و قول داد که گروهبان ارتش را که ادعا می کند برای دفاع از خود عمل کرده است، عفو کند.

پری به قتل در تیراندازی به گرت فاستر، 28 ساله، کهنه سرباز نیروی هوایی ایالات متحده که در تظاهرات زندگی سیاه پوستان مهم است در 25 ژوئیه 2020، در کاخ ایالت آستین محکوم شد. فاستر و پری هر دو سفید پوست هستند.

این اعتراض پس از چندین مورد خشونت پلیس علیه سیاه‌پوستان آمریکایی، از جمله برونا تیلور، که در آپارتمانش در کنتاکی در جریان یک یورش ناموفق به ضرب گلوله کشته شد، و جورج فلوید، که پس از زانو زدن یک افسر پلیس بر گردن او به مدت 9 سال جان خود را از دست داد، رخ داد. دقایق.

شیلا فاستر، مادر مقتول، پس از محکومیت پری در دادگاه گفت: «پس از سه سال طولانی، بالاخره در حال اجرای عدالت برای گرت هستیم. او در سخنان خود مستقیماً خطاب به پری گفت: از خدا می خواهم که روزی از این همه نفرتی که در دل شماست خلاص شود.

زنی خم می شود تا زن دومی را از پشت در آغوش بگیرد که او در دادگاه گریه می کند
ویتنی میچل، سمت راست، در جلسه محکومیت دنیل پری، گروهبان ارتش که به نامزدش، گرت فاستر، شلیک کرد و او را کشت. [Eric Gay/AP Photo]

یک روز قبل از جلسه صدور حکم روز چهارشنبه، دادستان ها شواهدی ارائه کردند که نشان می داد پری اظهارات نژادپرستانه خود را به صورت آنلاین و از طریق پیام های متنی به اشتراک گذاشته است.

در یکی از این پیام‌ها، پری به گزارش‌هایی مبنی بر غارت در میان اعتراض‌های Black Lives Matter اشاره کرد و گفت: “ممکن است به دالاس بروم تا غارتگران را شلیک کنم.”

دادستان گیلرمو گونزالس در حالی که او برای حداقل 25 سال حبس استدلال می کرد به دادگاه گفت: “این مرد یک اسلحه پر است و آماده شلیک در برابر هر تهدیدی است.” “او این کار را دوباره انجام خواهد داد.”

در همین حال، تیم حقوقی پری استدلال کرد که پیام‌ها در عین «توهین‌آمیز»، گفتاری محافظت‌شده بوده و از متن خارج شده‌اند. کلینتون برودن، وکیل دادگستری نیز این پرونده را نمونه ای از “آزار و شکنجه سیاسی” خواند.

او از پری خواست که بیش از 10 سال در زندان سپری کند زیرا گروهبان ارتش از جان او می ترسید. دفاع استدلال کرد که فاستر AK-47 قانونی خود را در طول تجمع به سمت پری نشانه رفته است.

برودن در بیانیه‌ای گفت: «به عنوان بخشی از درخواست تجدیدنظر، ما می‌توانیم بر شواهدی تمرکز کنیم که هم از هیئت منصفه و هم از هیئت منصفه بزرگ پنهان شده است.

مردی با موهای خاکستری به جلو اشاره می کند
گرگ ابوت فرماندار تگزاس قول داده است که برای گروهبان فورت هود دانیل پری عفو کند. [File: Marco Bello/Reuters]

در بیانیه ای قبل از صدور حکم روز چهارشنبه، قاضی براون به سوالاتی مبنی بر تعصب سیاسی در دادگاه پاسخ داد و تأیید کرد که پری یک “محاکمه عادلانه و بی طرفانه” دریافت کرده است. وی افزود که رای هیئت منصفه «شایسته احترام است».

اما این پرونده توجه ملی را در ایالات متحده، به ویژه در میان محافظه کاران، به خود جلب کرده است، و فرماندار ابوت در آوریل اعلام کرد که به دنبال عفو پری است.

ابوت با اشاره به تیم دادستانی تحت رهبری دادستان منطقه تراویس خوزه گارزا، دموکرات، در توییتی نوشت: «تگزاس یکی از قوی‌ترین قوانین دفاع شخصی «ایستادگی» را دارد که توسط هیئت منصفه یا دادستان منطقه مترقی قابل لغو نیست.

در تگزاس، فرماندار تنها به توصیه هیئت عفو و آزادی مشروط ایالت می تواند عفو اعطا کند. ابوت گفت که از هیئت مدیره خواسته است که این توصیه را صادر کند.

در همین حال، گارزا، ابوت را به تلاش برای “درج سیاست در این پرونده” متهم کرد. او گفت که دادستان هایش پرونده ای را علیه عفو به هیئت ارائه خواهند کرد.

[ad_2]