گروه 7 تحریم های جدید علیه روسیه را برای پایان دادن به جنگ در اوکراین در نظر می گیرد | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

هیروشیما، ژاپن – بنا به برخی گزارش ها، تحریم ها علیه روسیه از زمان پس از انقلاب بلشویکی 1917، زمانی که متفقین جنگ جهانی اول کشور را در محاصره قرار دادند، بیش از هر زمان دیگری این کشور را منزوی کرده است.

در اجلاس گروه هفت در هیروشیما، ژاپن از روز جمعه، انتظار می‌رود که باشگاه دموکراسی‌های ثروتمند در تلاش برای وادار کردن مسکو به پایان جنگ خود در اوکراین، پیچ‌ها را بیشتر ببندد.

اگرچه تحریم‌های موجود علیه روسیه یکی از سخت‌ترین تحریم‌هایی است که تاکنون بر یک اقتصاد بزرگ تحمیل شده است، گروه ۷ فضای قابل‌توجهی برای افزایش فشار دارد – اگرچه اختلافات در زمینه‌های کلیدی مانند انرژی و سابقه متناقض تحریم‌ها به طور کلی تهدیدی برای تضعیف تلاش‌های مسکو برای مجبور شدن به این کشور است. به پاشنه.

راشل لوکاش، یکی از اعضای کارگروه بین‌المللی تحریم‌های روسیه در دانشگاه استنفورد، به الجزیره گفت: مطمئناً فضای کافی برای G7 برای اعمال محدودیت‌های اضافی و تشدید محدودیت‌های موجود وجود دارد.

مهم‌ترین حوزه‌ها شامل نفت و انرژی به‌طور گسترده‌تر، تحریم‌های تجاری غیرانرژی و بستن منافذ در این حوزه و تحریم‌های فناوری است.»

انتظار می رود تمرکز اصلی اعضای گروه 7 – ایالات متحده، کانادا، ژاپن، بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا – تقویت اجرای تحریم های موجود، از جمله محدود کردن فرار از تحریم های مربوط به کشورهای ثالث باشد.

روز شنبه، وزرای دارایی G7 و روسای بانک مرکزی در بیانیه ای مشترک متعهد شدند که با “هر گونه تلاش برای فرار و تضعیف اقدامات تحریمی ما مقابله کنند.”

اتحادیه اروپا که در رویدادهای گروه 7 به عنوان یک عضو “نامشمار نشده” شرکت می کند، در حال بررسی جریمه هایی برای شرکت هایی است که به روسیه در دور زدن تحریم ها کمک می کنند، که این اتحادیه را به همسویی با رژیم تحریم های ایالات متحده نزدیک می کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مصاحبه ای با فایننشال تایمز که روز سه شنبه منتشر شد، گفت این اتحادیه باید واردات محصولات نفتی هند را که از نفت روسیه استفاده می کند، سرکوب کند.

دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، همچنین برای کنترل‌های قوی‌تر بر صادرات فناوری‌های پیشرفته فشار می‌آورد و این فرض را به ممنوعیت هر چیزی که صریحاً مجاز نیست، معکوس می‌کند.

برداشتن سستی

علیرغم پیش‌بینی‌ها از ویرانی اقتصادی، اقتصاد روسیه بهتر از آنچه انتظار می‌رفت در برابر رژیم تحریم‌های تحت رهبری غرب مقاومت کرد و در سال 2022 تنها 2.1 درصد کاهش یافت.

اگرچه تجارت روسیه با کشورهای G7 به شدت کاهش یافته است، چین، هند و ترکیه از طریق افزایش واردات زغال‌سنگ، نفت و گاز روسیه بخش عمده‌ای از کسادی را متحمل شده‌اند.

برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که شرکت های کشتیرانی غربی در نقض تحریم های صادرات انرژی روسیه دست دارند.

در مطالعه ای که ماه گذشته توسط دانشکده اقتصاد کیف منتشر شد، محققان دریافتند که 96 درصد از محموله های نفتی از بندر کوزمینو روسیه در سه ماهه اول سال 2023 بالاتر از سقف قیمت نفت 60 دلاری تعیین شده توسط G7 در سال گذشته فروخته شده است.

آگاته دمارایس، مدیر جهانی پیش‌بینی در واحد اطلاعات اکونومیست، به الجزیره گفت: «در زمینه تحریم‌ها، نشست سران درباره اجرا، اجرا و اجرای بیشتر خواهد بود.

این به دنبال موجی از گزارش‌های رسانه‌ای است که بر اجتناب از تحریم‌ها توسط کشورهای ثالث مانند ترکیه، صربستان، قزاقستان و امارات تاکید می‌کند. به جای کاهش سقف قیمت نفت، G7 بر اجرای موثر این اقدام تمرکز خواهد کرد.

اما دمارایس، که همچنین نویسنده کتاب «Backfire: How Sanctions Are Reshaping The World Against US Interests» است، گفت: «با توجه به گستره مشکل و خلاقیت کرملین برای دور زدن، مشخص نیست که آیا G7 می تواند به طور موثری خلاءها را ببندد. تحریم ها.”

پیش از اجلاس سه روزه، نشانه هایی از تفرقه بین اعضای گروه 7 نیز مشاهده شد.

در حالی که گزارش شده است که G7 در حال بررسی پیشنهادهایی برای تعطیلی دائمی خطوط لوله گاز طبیعی قطع شده توسط روسیه پس از حمله روسیه به اوکراین است، اعضای اروپایی در حمایت از چنین اقدامی مردد هستند.

پولیتیکو روز چهارشنبه به نقل از یک دیپلمات اتحادیه اروپا که نامش فاش نشد، گفت که به دلیل وابستگی مداوم اعضای اروپایی به گاز روسیه، “بسیار بعید” است که این اقدام تصویب شود.

آیا تحریم ها اصلا کارساز هستند؟

به طور گسترده تر، G7 باید با موفقیت محدودی دست و پنجه نرم کند که تحریم ها تاکنون در ایجاد تغییر در روسیه و همچنین سایر کشورهای منفور مانند کره شمالی و کوبا داشته اند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در یک سخنرانی خطاب به ملت به مناسبت اولین سالگرد جنگ اوکراین در ماه فوریه، تلاش کرد کشورش را برای یک درگیری طولانی آماده کند که موفقیت‌های خود را “گام به گام” به دست آورد.

کریستی آیرونساید، مورخ روسیه مدرن و اتحاد جماهیر شوروی در دانشگاه مک گیل در کانادا، گفت که داده های تاریخی در مورد اثربخشی تحریم ها “کاملا بدبینانه” است.

“من تمایل دارم کاملاً با شک به آنها نگاه کنم: آنها تلاشی برای “انجام کاری” زمانی هستند که امکانات مستقیم محدود هستند، به عنوان مثال. وقتی نمی‌خواهی چکمه‌ها را روی زمین بگذاری،” آیرونساید به الجزیره گفت.

“تحریم ها، یا بهتر است بگوییم تهدید صرف آنها، زمانی بهترین کار را انجام می دهند که درجه بالایی از یکپارچگی اقتصادی موجود یا همکاری اقتصادی مطلوب وجود داشته باشد، اما این از سال 2014 محدود شده است. از آن زمان، روسیه با توسعه مواد غذایی محلی از اقتصاد در برابر تحریم ها محافظت کرده است. زنجیر، جابجایی ذخایر ارزی به یوان و غیره.

آیرونساید افزود: «اعمال تحریم‌ها و تهدید تحریم‌های جدید، پوتین را از ادامه این جنگ منصرف نکرده است، و در این مرحله فکر می‌کنم می‌توان گفت که این کار را نخواهند کرد».

اما لوکاس، یکی از اعضای گروه تحریم‌های روسیه در دانشگاه استنفورد، گفت که این تحریم‌ها بر کمپین نظامی روسیه تأثیر می‌گذارد و گروه 7 باید تلاش‌های خود را برای حمایت از اوکراین و تضعیف دولت روسیه افزایش دهد.

وی گفت: «نمی توان دقیقاً دانست که تحریم ها چه تأثیری بر اشتهای روسیه برای مبارزه با این جنگ و جنگ های آینده داشته است، زیرا ما جهان مقایسه ای را بدون تحریم مشاهده نمی کنیم.

اما جهت تاثیر آشکار است: این جنگ در حال حاضر یک فاجعه برای روسیه و کرملین است و با حمایت غرب، دیر یا زود به شکستی فاجعه بار تبدیل خواهد شد.

[ad_2]