یک قایق با 400 مهاجر بین ایتالیا و مالت در حرکت است اخبار مهاجرت

[ad_1]

افراد حاضر در قایق می گویند که قایق دو روز است که به دلیل آبگرفتگی و بدون ناخدا سرگردان بوده است.

به گزارش سرویس پشتیبانی امداد و نجات دریایی زنگ هشدار، یک کشتی با حدود 400 مهاجر و پناهنده در بین ایتالیا و مالت در حال حرکت است و در انتظار نجات توسط گارد ساحلی ایتالیا است.

به گفته این سازمان، افراد سرنشین کشتی در یک تماس مضطرب در روز یکشنبه به تلفن زنگ خطر گفتند که قایق به مدت دو روز سرگردان بوده است زیرا آب گرفته بود و کاپیتان نداشت.

بریتا رابه، سخنگوی Alarm Phone به الجزیره گفت: قایق اکنون به منطقه جستجو و نجات (SAR) بین ایتالیا و مالت رسیده است و گارد ساحلی ایتالیا به ما اطلاع داده است که یک کشتی جنگی را برای نجات افراد حاضر در قایق می فرستد. روز دوشنبه .

یک کشتی تجاری به قایق نزدیک شد و سوخت گیری کرد اما مقامات مالتی از او خواستند که عملیات نجات را انجام ندهند.

این کشتی روز چهارشنبه با حدود 400 سرنشین از جمله زنان باردار و کودکان از طبرق در شرق لیبی به راه افتاد.

رابه گفت: “مردم ناراحت هستند و درخواست کمک می کنند زیرا اکنون آب در قایق آنها وجود دارد.” وی افزود که مقامات گارد ساحلی ایتالیا تایید کرده اند که کشتی SAR آنها Dicotti سیسیل را ترک کرده و در راه است تا عملیات نجات را انجام دهد.

پیش از این، سرویس جستجو و نجات سی واچ بین المللی گفته بود که قایق را با یکی از هواپیماهای خود پیدا کرده است.

ما یک قایق با 400 نفر در مضیقه پیدا کردیم. در نزدیکی: به 2 کشتی تجاری دستور داده شد که نجات ندهند، در عوض یکی از آنها توسط مالتا درخواست شد تا قایق را سوخت گیری کند. جان 400 نفر در خطر فوری هستند. اتحادیه اروپا باید فورا وارد عمل شود!

در همین حال، Alarm Phone گفت که هنگامی که برای اولین بار سیگنال مضطرب دریافت کرد، به مقامات یونان، مالت و ایتالیا هشدار داد، اما مقامات ایتالیایی عملیات جستجو و نجات را «فقط پس از رسیدن قایق به منطقه SAR» فعال کردند، اگرچه آنها از این مورد آگاه بودند. از یک تماس هشدار اولیه

«حدود 400 نفر در وضعیت بالقوه مرگباری که در آن بودند در دریا رها شدند [in] برای پنج روز. این موارد عدم ارائه کمک، سیستمی است و اغلب منجر به تلفات انسانی می شود که مسئولین مسئول آن هستند.

مسیر مدیترانه مرکزی توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) به عنوان خطرناک ترین مسیر مهاجرت در جهان توصیف شده است – از هر شش نفری که سواحل شمال آفریقا را ترک می کنند، یک نفر جان خود را از دست می دهد.

بر اساس گزارش سازمان بین المللی مهاجرت، از سال 2014، بیش از 26000 مهاجر و پناهنده در حین عبور از دریای مدیترانه غرق شده یا ناپدید شده اند. این رقم در سال جاری 503 نفر است.

لیبی به عنوان دروازه اصلی برای مهاجران آفریقایی به امید رسیدن به اروپا عمل می کند. آنها با فرار از فقر، درگیری، جنگ، کار اجباری، ختنه زنان، دولت های فاسد و تهدیدهای شخصی و دلایل دیگر وارد لیبی می شوند.

ماه گذشته، بیش از 1000 نفر در دو بندر ایتالیا به دلیل مشکلاتی که قایق های شلوغ آنها در دریای مدیترانه دچار مشکل شدند، به امن منتقل شدند. دو هفته قبل از آن، حداقل 76 نفر در یک کشتی غرق شده جان خود را از دست دادند.

طبق گزارش ها، اتحادیه اروپا بیش از 90 میلیون یورو (100 میلیون دلار) بودجه و آموزش گارد ساحلی لیبی برای توقف گذرگاه هزینه کرده است.



[ad_2]