آخرین پرواز آزمایشی Virgin Galactic راه را برای مشتریان پرداخت می کند | اخبار فضایی

[ad_1]

این شرکت در حالی جشن می گیرد که آزمایش نهایی را قبل از شروع عملیات گردشگری فضایی تجاری انجام می دهد.

این شرکت می گوید که Virgin Galactic اولین پرواز فضایی خود را پس از یک “دوره بهبود” برای بهبود ایمنی ناوگان خود طی تقریباً دو سال با موفقیت انجام داده است.

پرواز پنجشنبه پنجمین باری بود که شرکت گردشگری فضایی لبه فضا را لمس کرد و به عنوان آخرین آزمایش قبل از شروع عملیات تجاری در اواخر ژوئن با اعضای نیروی هوایی ایتالیا به عنوان اولین مشتریان پرداخت کننده صورت‌حساب شد.

این شرکت با اشاره به نام هواپیمای فضایی این شرکت در توییتی نوشت: «تاچ داون، VSS Unity!» خدمه و فضاپیمای ما پس از فرود ایمن در بندر فضایی آمریکا، نیومکزیکو، به زمین بازگشتند.

شش تن از کارمندان شرکت، از جمله دو خلبان، پس از پرواز کوتاه بالا و پایین که شامل چند دقیقه بی وزنی بود، فرود آمدند. سفینه مادر حدود یک ساعت طول کشید تا فضاپیما را به ارتفاع 13500 متری (44500 پا) برساند، در آنجا رها شد و موتور موشک خود را برای فشار نهایی شلیک کرد.

اعضای خدمه در طول یک پرواز آزمایشی
کارمندان Virgin Galactic در حال انجام آخرین پرواز آزمایشی این شرکت در 25 می 2023 هستند، قبل از اینکه مشتریان را در سفرهای کوتاه به فضا بپردازند. [Virgin Galactic via AP]

به گفته این شرکت، قبل از اینکه به باند فرود برگردد، به ارتفاع 87 کیلومتری (54.2 مایلی) رسید.

این پرواز تقریباً دو سال پس از آن انجام شد که ریچارد برانسون، بنیانگذار آن، جف بزوس، میلیاردر و بنیانگذار آمازون و شرکت موشکی بلو اوریجین را به فضا کتک زد. بزوس سرانجام 9 روز بعد از غرب تگزاس پرواز کرد و بلو اوریجین از آن زمان تاکنون چندین پرواز مسافربری راه اندازی کرده است.

برنامه فضایی ویرجین گالاکتیک سال‌ها با تأخیر مواجه شده و در سال 2014 یک حادثه که منجر به کشته شدن یک خلبان شد، متحمل شد. مقامات هوانوردی فدرال همچنین پرتاب های Virgin Galactic را پس از پرواز برانسون برای بررسی این سانحه متوقف کردند.

اداره هوانوردی فدرال در حال بررسی مشکلی است که باعث شد موشک در هنگام فرود به باند فرودگاه از مسیر خود منحرف شود. ویرجین گالاکتیک تغییراتی در هواپیماهای حامل و هواپیمای فضایی خود ایجاد کرده است. این تأخیر تقریباً دو برابر انتظار بود که بخشی از آن به دلیل مشکلات زنجیره تأمین و کمبود نیروی کار بود.

برخلاف سایر شرکت‌هایی که از راکت‌های پرتاب عمودی استفاده می‌کنند، ویرجین گالاکتیک از یک هواپیمای حامل دو خلبان استفاده می‌کند که از باند فرودگاه بلند می‌شود، ارتفاع بالایی می‌گیرد و هواپیمای راکتی را به فضا پرتاب می‌کند که قبل از اینکه به زمین بازگردد، به فضا می‌رود.

کل زمان سفر 90 دقیقه است و مسافران چندین دقیقه بی وزنی را در کابین هواپیما تجربه می کنند.

ویرجین گالاکتیک بیش از یک دهه است که برای فرستادن مسافران پولی به پروازهای فضایی کوتاه تلاش کرده است و در سال 2021 سرانجام از سوی دولت فدرال تایید شد.

اولین پرواز تجاری که امسال پیش بینی می شود، شامل اعضای نیروی هوایی ایتالیا خواهد بود که آزمایش هایی را انجام می دهند. سپس مشتریانی می آیند که سال ها پیش بلیط خریده اند تا شانس بی وزنی خود را در فضاپیمای بالدار که از شکم هواپیما پرتاب می شود، داشته باشند.

در طول دهه گذشته حدود 800 بلیت فروخته شده است که قیمت اولیه آن 200000 دلار است. قیمت بلیط در حال حاضر برای هر نفر 450000 دلار است.

ویرجین گالاکتیک از سال 2018 تاکنون 5 بار به فضا رسیده است و پس از اتمام ساخت هواپیماهای موشکی کلاس بعدی خود در تاسیسات همسایه آریزونا، سالانه 400 پرواز از فرودگاه فضایی خود در جنوب نیومکزیکو را هدف قرار خواهد داد.

[ad_2]