آتشفشان شیولوچ در روسیه فوران کرد و خاکستر را به ارتفاع 20 کیلومتر فرستاد | اخبار مربوط به آتشفشان ها

[ad_1]

یکی از بزرگترین آتشفشان های شبه جزیره کامچاتکا روستاهای خاور دور روسیه را زیر غبار پوشانده است.

یکی از فعال ترین آتشفشان های روسیه در شرق دور شبه جزیره کامچاتکا فوران کرده است، خاکستر را به آسمان پرتاب کرده، روستاها را در توده ای از غبار آتشفشانی خاکستری خفه کرده و هشدار هوانوردی را ایجاد کرده است.

به گفته شعبه کامچاتکا از بررسی ژئوفیزیک آکادمی روسیه، آتشفشان شیولوچ اندکی پس از نیمه شب روز سه شنبه فوران کرد و حدود شش ساعت بعد به اوج خود رسید و ابری از خاکستر را در منطقه ای به وسعت 108000 کیلومتر مربع (41700 مایل مربع) پرتاب کرد. علوم.

دانیلا چبروف، مدیر این شعبه، گفت: «خاکستر به 20 کیلومتر (12.5 مایل) رسید. ابر خاکستر به سمت غرب حرکت کرد و خاکستر بسیار سنگینی بر روی روستاهای مجاور ریزش کرد.

سازمان زمین شناسی اعلام کرد حدود 24 ساعت پس از شروع فوران آتشفشان، زمین لرزه ای به بزرگی 5.8 ریشتر در سواحل کامچاتکا رخ داد. دانشمندان روسی می گویند این زمین لرزه پس لرزه زمین لرزه سوم آوریل بوده است.

گدازه از آتشفشان جاری می شد، برف ها را ذوب می کرد و هشدار رانش گل را در بزرگراهی مجاور ایجاد می کرد. روستاها با خاکستر خاکستری تا عمق 8.5 سانتی متر (3.3 اینچ) پوشیده شده بودند که عمیق ترین در 60 سال گذشته است.

فیلم منتشر شده توسط مقامات نشان می دهد که دیوار عظیمی از خاکستر بر فراز جنگل ها و رودخانه های پوشیده از برف بالا آمده است.

خاکستر آتشفشانی پس از فوران آتشفشان شیولوچ در شبه جزیره کامچاتکا در خاور دور روسیه، زمین را پوشانده است.
شیولوچ، یکی از فعال ترین آتشفشان های روسیه، در 11 آوریل 2023 فوران کرد و روستاها را با خاکستر پوشاند. [Handout: head of Ust-Kamchatsky municipal district Oleg Bondarenko/AP]

این فوران یک خطر بالقوه برای پروازها ایجاد کرد و چندین روستا را فلج کرد. آتشفشان شناسان یک اخطار قرمز کد برای پروازها صادر کردند و مقامات هوانوردی روسیه Rosaviatsia از خدمه خواست تا “به طور مداوم تغییرات در اطلاعات هواشناسی را زیر نظر داشته باشند.”

به گفته تیم واکنش به فوران آتشفشانی کامچاتکا که فوران‌های منطقه را رصد می‌کند، شیولوچ 60 تا 70 هزار سال قدمت دارد و یکی از بزرگترین آتشفشان های کامچاتکا است.

هنوز گزارشی از تلفات گزارش نشده است، اگرچه دانشمندان می گویند که آتشفشان 15 ساعت پس از بازگشت به حیات اولیه همچنان در حال فوران است.

ولادیمیر سولودوف، فرماندار کامچاتکا گفت که سه روستا – کلیوچی، کوزیرفسک و مایسکویه – بیشترین آسیب را دیده اند. او از مردم خواست که در خانه بمانند و گفت مدارس تعطیل است.

آتشفشان
خاکستر آتشفشانی در منطقه Ust-Kamchatsky زمین را پوشانده است [head of Ust-Kamchatsky municipal district Oleg Bondarenko via AP]

روستاهای دورافتاده روستایی بر روی رودخانه کامچاتکا در قسمت شرقی شبه جزیره واقع شده اند.

سولودوف در تلگرام گفت: «تا حد امکان در خانه بمانید». ما منتظر پیش‌بینی‌های آتشفشان‌شناسانی هستیم که فوران را زیر نظر دارند تا تخمین بزنند خاکستر چقدر دوام می‌آورد.»

او گفت که مدارس “در طول مدت فاجعه” به کلاس های از راه دور تغییر خواهند کرد.

سولودوف گفت “مشکلاتی در تامین آب” وجود دارد و مقامات در حال تامین آب بطری هستند.

او گفت که مقامات بهداشتی “وارد هر خانه، هر آپارتمان” در روستاها شده اند تا ساکنان را بررسی کنند.

خاکستر آتشفشانی که زمین را در منطقه Ust-Kamchatsky پس از فوران آتشفشان Shiveluch در شبه جزیره کامچاتکا در شرق دور روسیه پوشانده است.
خاکستر پس از فوران آتشفشان شیولوچ، زمین را می پوشاند [Handout: head of Ust-Kamchatsky municipal district Oleg Bondarenko/AP]

[ad_2]