آلمان سفیر چاد را در دوئل اخراج کرد | اخبار دولت

[ad_1]

اقدامات آلمان یک هفته پس از آن صورت می گیرد که چاد سفیر خود را از نجامنا به دلیل “بی احترامی به آداب و رسوم دیپلماتیک” اخراج کرد.

وزارت امور خارجه آلمان روز سه شنبه اعلام کرد برلین به سفیر چاد در آلمان دستور داده است تا ظرف 48 ساعت در واکنش به اقدام مشابه این کشور غرب آفریقا در هفته گذشته این کشور را ترک کند.

در پاسخ به اخراج غیرموجه سفیر کشورمان از چاد، ما امروز مریم علی موسی سفیر چاد در برلین را احضار کرده و از او خواستیم ظرف 48 ساعت آلمان را ترک کند. این وزارتخانه در توییتی نوشت: ما متأسفیم که باید به این نتیجه رسید.

گوردون کریک، سفیر آلمان در چاد هفته گذشته از این کشور اخراج شد. وزارت ارتباطات چاد گفت که این تصمیم نتیجه “بی احترامی به آداب و رسوم دیپلماتیک” است.

دو منبع دولتی چاد گفتند که اخراج به دلیل اظهارات انتقادی کریک در مورد تاخیر در انتخابات و حکم دادگاهی است که به رهبر نظامی موقت مهامت ادریس دبی اجازه می دهد برای پست سیاسی نامزد شود.

وزارت آلمان گفت: “سفیر کریکه دفتر خود را در N’Djamena به نحوی مثال زدنی انجام داد و برای حقوق بشر و انتقال سریع به یک دولت غیرنظامی در چاد تلاش کرد.”

رهبران نظامی این کشور آفریقای مرکزی در ابتدا وعده گذار 18 ماهه به انتخابات را دادند، زمانی که دبی پس از کشته شدن پدرش، رئیس جمهور ادریس دبی، در میدان جنگ در جریان درگیری با شورشیان، قدرت را به دست گرفت و به چندین دهه حکومت استبدادی پایان داد.

اما سال گذشته دولت نظامی این مدت را دو سال تمدید کرد و انتخابات را تا اکتبر 2024 به تعویق انداخت که جرقه اعتراض‌هایی را برانگیخت که منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی شد و قدرت‌های منطقه‌ای و ایالات متحده را نگران کرد که نسبت به تمدید حکومت نظامی هشدار داده‌اند.

[ad_2]