نظامیان اسرائیلی دو فلسطینی را در نزدیکی نابلس کشتند | اخبار مربوط به درگیری اسرائیل و فلسطین

[ad_1]

این حادثه در حالی رخ می دهد که اسرائیل می گوید بازدیدکنندگان یهودی را تا پایان ماه رمضان از الاقصی منع می کند.

به گفته یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، سربازان اسرائیلی دو فلسطینی را به ضرب گلوله کشتند.

من اقدامات سربازانی را تحسین می کنم که دو تروریست را که در نزدیکی الون مور به روی آنها آتش گشودند، از بین بردند [near the West Bank city of Nablus]گالانت روز سه شنبه در توییتر گفت.

گالانت بعداً در بیانیه ای گفت: «عملیات موفقیت آمیز آنها از حمله به شهروندان اسرائیلی جلوگیری کرد. پیش از این، ارتش گفته بود که نیروهایش دو مرد را “خنثی” کرده و تفنگ و تپانچه در محل کشف کرده اند.

منابع محلی فلسطینی در نابلس به الجزیره گفتند که اجساد این دو مرد – که با نام های محمد ابودراء و سود التیتی معرفی شده اند – توسط ارتش اسرائیل گرفته شده است.

این منابع گفتند که التیتی یکی از اعضای نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین بود، در حالی که ابوذراء یک زندانی سابق بود که هفت سال را در زندان اسرائیل گذراند.

اسرائیل چندین دهه است که اجساد فلسطینیان را به عنوان سیاست تنبیهی بازداشت کرده است. با این حال، گروه های حقوق بشر گفته اند که از سال 2015 افزایش قابل توجهی در این عمل وجود داشته است.

به گفته مرکز اورشلیم برای کمک های حقوقی و حقوق بشر، اسرائیل در حال حاضر حداقل 105 جسد فلسطینی را در سردخانه نگهداری می کند، اقدامی که آن را مجازات دسته جمعی خانواده هایی می نامد که اغلب نمی توانند بدون دفن بسته شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی طی سال گذشته حملات مکرری را در کرانه باختری اشغالی انجام داده است.

در دولت راست افراطی تاریخ اسرائیل، که در اواخر سال گذشته سوگند یاد کرد، حملات تشدید شده و تلفات سنگینی بر غیرنظامیان وارد کرده است.

از ژانویه تاکنون بیش از 90 فلسطینی کشته و دست کم 19 اسرائیلی و خارجی جان خود را از دست داده اند.

تنش ها به ویژه از آنجایی که ماه مبارک رمضان با عید فصح یهودیان مصادف شده است، افزایش یافته است.

چندین حمله پلیس اسرائیل به محوطه مسجد الاقصی اورشلیم در هفته گذشته و حملات به نمازگزاران فلسطینی باعث حملات موشکی به اسرائیل شد که به حملات اسرائیل در غزه، جنوب لبنان و سوریه پاسخ داد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ای اعلام کرد که اسرائیل روز سه شنبه اعلام کرد که ورود بازدیدکنندگان و گردشگران یهودی به مسجد الاقصی را تا پایان ماه رمضان ممنوع می کند.

در سال‌های گذشته، اسرائیل بازدید یهودیان از این محوطه را در 10 روز آخر ماه رمضان ممنوع کرده بود.

هفته گذشته مردان مسلح فلسطینی سه شهرک نشین را کشتند و ساعاتی بعد در یک حمله یک گردشگر ایتالیایی کشته شدند. هیچ گروهی مسئولیت هر دو حمله را بر عهده نگرفته است.

فلسطینی‌های عزادار روز دوشنبه برای تشییع جنازه پسر 15 ساله‌ای که در جریان حمله به اردوگاه آوارگان عقبات جابر در نزدیکی اریحا در دره رود اردن به ضرب گلوله نیروهای اسرائیلی کشته شد، گرد هم آمدند.

وزارت بهداشت فلسطین گزارش داد که محمد بلهان از ناحیه سر، قفسه سینه و شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.

انجمن اسرای فلسطینی اعلام کرد که ارتش اسرائیل دست کم دو نفر را در جریان این سرکوب دستگیر کرد.

ما از جهان می خواهیم که این را حفظ کند [Israeli] محمد اشتیه نخست وزیر فلسطین در آغاز نشست هفتگی دولت گفت: دولت باید پاسخگوی جنایات خود باشد.

[ad_2]