آمریکا از کره جنوبی می خواهد کمبود تراشه چین را پر نکند: گزارش | فن آوری

[ad_1]

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی روز دوشنبه برای دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور کره جنوبی به آمریکا سفر می کند.

به گزارش فایننشال تایمز، ایالات متحده از کره جنوبی خواسته است تا از سازندگان تراشه خود بخواهد در صورت ممنوعیت پکن سازنده تراشه های حافظه Micron Technology از فروش تراشه ها، هیچ شکافی را در بازار چین پر نکنند.

این خبر پیش از سفر یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی به ایالات متحده در روز دوشنبه برای دیدار با جو بایدن، رئیس جمهور کره جنوبی منتشر شد.

سفر یون 24 تا 29 آوریل اولین سفر دولتی یک رهبر کره جنوبی به ایالات متحده از سال 2011 خواهد بود و هفتادمین سالگرد اتحاد این کشورها را جشن می گیرد.

FT روز یکشنبه به نقل از افراد مطلع گزارش داد، واشنگتن از سئول خواسته است که سامسونگ الکترونیک و SK Hynix را تشویق کند تا در صورت ممنوعیت Micron در نتیجه تحقیقات پکن، از افزایش فروش در چین خودداری کنند.

در ماه مارس، رگولاتور سایبری چین گفت که بررسی امنیتی محصولات میکرون فروخته شده در این کشور را انجام خواهد داد. این سازنده تراشه ماه گذشته گفت که با دولت چین همکاری می کند و عملیات آن در این کشور عادی است.

کاخ سفید در مورد گزارش FT اظهار نظری نکرد، اما افزود که دولت های بایدن و یون تلاش هایی را برای هماهنگ کردن سرمایه گذاری ها در بخش نیمه هادی ها، ایمن سازی فناوری های حیاتی و مقابله با استرس اقتصادی انجام داده اند.

ایالات متحده یک سری کنترل بر صادرات فناوری ساخت تراشه به چین اعمال کرده است زیرا از ترس استفاده از آن برای ساخت تراشه برای کاربردهای نظامی استفاده می شود. تعدادی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید تراشه چین، از جمله رقیب Micron، Yangtze Memory Technologies Co Ltd را در لیست سیاه قرار داد.

[ad_2]