آمریکا به دنبال TNT در ژاپن برای گلوله های توپخانه اوکراینی است: گزارش | اخبار جنگ روسیه و اوکراین

[ad_1]

ایالات متحده به دنبال تامین امنیت تامین گلوله های توپخانه 155 میلی متری تی ان تی ژاپن است، در حالی که واشنگتن در حال ارسال سلاح و مهمات به اوکراین برای یک ضد حمله برنامه ریزی شده علیه نیروهای روسی است.

برای ژاپن صلح‌طلب، هر دستوری می‌تواند بحث‌برانگیز باشد، زیرا قوانین صادرات، شرکت‌های ژاپنی را از فروش اقلام مرگبار به خارج از کشور منع می‌کند، مانند گلوله‌های هویتزر که اوکراین روزانه به سمت واحدهای روسی که مناطق جنوب شرقی آن را اشغال می‌کنند شلیک می‌کند.

با این حال، دو نفر مطلع به رویترز گفتند که به نظر می رسد متحدان راه حلی برای اجازه فروش TNT در میان کمبود مهمات جهانی پیدا کرده اند.

یکی از افراد آشنا به بحث در این زمینه در ژاپن که خواست نامش فاش نشود، با اشاره به حساسیت موضوع به رویترز گفت: «راهی برای آمریکا برای خرید مواد منفجره از ژاپن وجود دارد».

محدودیت‌های صادرات اقلام یا تجهیزات با کاربرد دوگانه که به صورت تجاری فروخته می‌شوند، نسبت به کالاهایی که اهداف صرفاً نظامی دارند، سخت‌تر است.

یک منبع دیگر گفت که توکیو که این هفته میزبان لوید آستین وزیر دفاع ایالات متحده بود، به دولت ایالات متحده گفت که اجازه فروش TNT صنعتی را می دهد زیرا این ماده منفجره فقط یک محصول برای استفاده نظامی نیست.

این شخص اضافه کرد که ایالات متحده می خواهد یک شرکت ژاپنی را به زنجیره تامین TNT اضافه کند تا مواد منفجره را برای کارخانه های مهمات متعلق به ارتش ایالات متحده تامین کند که آنها را در پوسته های 155 میلی متری بسته بندی می کند.

وزارت تجارت، صنعت و اقتصاد ژاپن از بیان اینکه آیا یک شرکت ژاپنی برای صادرات TNT به آن مراجعه کرده است یا خیر خودداری کرد. او در ایمیلی اضافه کرد که اقلامی که مشمول محدودیت‌های نظامی نیستند، تحت قوانین صادرات عادی که قصد خریدار را در نظر می‌گیرند، ارزیابی می‌شوند، از جمله اینکه آیا استفاده از آنها با امنیت بین‌المللی تداخل دارد یا خیر.

آژانس اکتساب، فناوری و لجستیک وزارت دفاع ژاپن از اظهار نظر خودداری کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا مستقیماً به سؤالات رویترز در مورد اینکه آیا ایالات متحده قصد خرید تی ان تی از ژاپن را دارد یا خیر، پاسخ نداد، اما گفت که واشنگتن با متحدان و شرکای خود کار می کند تا “حمایت مورد نیاز اوکراین” را برای محافظت فراهم کند.

او افزود که ژاپن “در حمایت از دفاع اوکراین رهبری خود را نشان داده است.”

مشتاق کمک کردن

ژاپن در حال حاضر تحریم هایی را علیه روسیه به دلیل تهاجم تمام عیار این کشور به اوکراین اعمال کرده و کمک هایی را در قالب کمک های غیر کشنده مانند جلیقه های ضد گلوله و جیره غذایی ارائه کرده است.

پس از سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین به ژاپن در جریان نشست سران گروه هفت در هیروشیما در ماه گذشته، نخست وزیر ژاپن فومیو کیشیدا با اهدای جیپ و کامیون موافقت کرد.

کیشیدا می‌خواهد به اوکراین کمک کند، زیرا دولت او می‌ترسد که پیروزی روسیه، چین را تشویق کند تا به جزیره خودمختار تایوان حمله کند و کشورش را به یک جنگ منطقه‌ای بکشاند.

سال گذشته، او هشدار داد که اوکراین “فردا در شرق آسیا خواهد بود” و دولت او بزرگترین تقویت نظامی ژاپن از زمان جنگ جهانی دوم را اعلام کرد.

تسونئو واتانابه، یکی از اعضای ارشد بنیاد صلح ساساکاوا، گفت که پذیرش ارائه کمک های نظامی به اوکراین در ژاپن در حال افزایش است، اما میزان مرگ و میر مورد بحث است.

این واقعیت که ژاپن تصمیم گرفت کامیون به اوکراین بدهد نشان می دهد که اوضاع در حال تغییر است. با این حال، به نظر می رسد هنوز اجماع سیاسی در مورد ارسال کمک های مرگبار وجود ندارد.

ژاپن یکی از ده‌ها متحدی است که واشنگتن از او می‌خواهد تا به اوکراین کمک کند، زیرا این کشور با زنجیره‌های تدارکات نظامی گسترده دست و پنجه نرم می‌کند.

کره جنوبی که از گلوله های 155 میلی متری نیز استفاده می کند، از جمله مواردی است که ایالات متحده به آن نزدیک شده است. یک مقام دفاعی کره جنوبی به رویترز گفت که موضع سئول در برابر ارائه کمک های مرگبار به کی یف تغییر نکرده است.

آستین این هفته در توکیو در پاسخ به سوالی درباره احتمال تغییر در سیاست کمک های مرگبار ژاپن، در یک نشست مطبوعاتی گفت که هر تغییری به ژاپن مربوط می شود، اما “هر گونه حمایت” از اوکراین “همیشه خوش آمدید”.

منابعی که با رویترز صحبت کردند از شناسایی شرکت ژاپنی که مواد منفجره را به دولت ایالات متحده عرضه می کند خودداری کردند و نگفتند واشنگتن چقدر می خواهد TNT بخرد.

رویترز با 22 سازنده مواد منفجره که در وب سایت انجمن صنعت مواد منفجره ژاپن فهرست شده اند تماس گرفت. تنها شرکتی که گفت که TNT صنعتی تولید می کند، چوگوکو کایاکو، یک شرکت مستقر در هیروشیما بود که ارتش ژاپن را تامین می کند.

این شرکت در ایمیلی اعلام کرد: «ما درخواست مستقیمی از دولت یا ارتش آمریکا دریافت نکرده‌ایم».

این شرکت که یک محصول صنعتی TNT را در وب سایت خود فهرست می کند، در پاسخ به این سوال که آیا در مورد فروش TNT از طریق یک واسطه صحبت می کند، گفت که هویت مشتریان یا خریداران بالقوه را فاش نمی کند.

[ad_2]