آمریکا دو نفر را به اتهام اداره “ایستگاه پلیس” مخفی چین در نیویورک دستگیر کرد | اخبار پلیس

[ad_1]

مقامات ایالات متحده دو مرد را به اتهام اداره یک “ایستگاه پلیس مخفی” در نیویورک از طرف چین دستگیر کردند.

وزارت دادگستری ایالات متحده این اتهامات را روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد و گفت که لیو جینوانگ، 61 ساله، و چن جینگ پینگ، 59 ساله، پست پلیس مخفی را در محله چینی منهتن در اوایل سال 2022 باز کردند.

بریون پیس، دادستان ایالات متحده در ناحیه شرقی نیویورک، گفت که این افراد به دستور پکن در “سرکوبی فراملی که اعضای جامعه چینی دیاسپورا در نیویورک و سایر نقاط ایالات متحده را هدف قرار می دهد” دست داشتند.

هر دو متهم به توطئه برای عمل به عنوان عامل دولت چین بدون اطلاع مقامات آمریکایی و همچنین ممانعت از اجرای عدالت بودند.

مقامات گفتند که اتهام دوم مربوط به اعتراف این افراد به حذف مکاتبات با یکی از مقامات وزارت امنیت عمومی چین است که متوجه شدند تحت بازجویی قرار دارند.

پیس گفت که ایستگاه پلیس مخفی “حداقل” خدمات ضروری دولتی چین را به شهروندان چینی ارائه می دهد و افزود که این به تنهایی بدون تایید قبلی خلاف قوانین ایالات متحده است.

با این حال، او گفت که ایستگاه “کاربرد شوم تری دارد”.

پیس گفت: «حداقل در یک مورد، یک افسر پلیس ملی چین به یکی از متهمان، شهروند آمریکایی که برای سرویس پلیس مخفی کار می کرد، دستور داد تا به یافتن یک فعال دموکراسی خواه چینی تبار ساکن کالیفرنیا کمک کند.

به عبارت دیگر، به نظر می‌رسد پلیس ملی چین از این ایستگاه برای ردیابی یک ساکن آمریکا در خاک آمریکا استفاده کرده است.»

مقامات گفتند که ایستگاه پلیس پاییز گذشته پس از اینکه این افراد فهمیدند تحت بازجویی هستند بسته شد.

در صورت محکومیت، هر دو متهم به جرم توطئه برای ایفای نقش به عنوان عوامل دولت چین تا 5 سال زندان و برای اتهام مانع تراشی تا 20 سال زندان خواهند داشت. آنها قرار بود روز دوشنبه در دادگاهی در بروکلین حاضر شوند.

گروه حقوق بشر اسپانیایی Safeguard Defenders گفت چین ده ها ایستگاه پلیس مخفی مشابه در سراسر جهان از جمله در بریتانیا و ایالات متحده دارد.

در گزارشی در سپتامبر گذشته، این گروه گفت که این ایستگاه‌ها برای “آزار، تهدید، ارعاب و وادار کردن اهداف به بازگشت به چین برای پیگرد قانونی استفاده می‌شوند.”

در ماه اکتبر، وزارت خارجه هلند گفت که در حال بررسی گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد دولت چین برای ارعاب مخالفان، ایستگاه‌های پلیس غیرقانونی در هلند ایجاد کرده است. پکن این گزارش ها را “کاملا نادرست” خواند.

چین قبلاً پست‌های خارج از کشور را به عنوان مراکز خدماتی برای چینی‌هایی که در خارج از کشور هستند و برای کارهای بوروکراتیک مانند تمدید گواهینامه رانندگی چینی خود به کمک نیاز دارند، توصیف کرده است.

ماه گذشته، پس از اینکه پلیس فدرال کانادا اعلام کرد در حال تحقیق در مورد ایستگاه های پلیس چین در این کشور است، دولت چین کانادا را متهم کرد که شهرت خود را خدشه دار کرده است.

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در آن زمان گفت: «چین… به شدت از قوانین بین المللی تبعیت می کند و به حاکمیت قضایی همه کشورها احترام می گذارد.

در ایالات متحده، اتهامات روز دوشنبه از جمله اقداماتی بود که وزارت دادگستری ایالات متحده علیه ماموران متهم چینی اعلام کرد.

این اقدامات در حالی صورت می‌گیرد که روابط بین واشنگتن و پکن بر سر امنیت در اقیانوس آرام، فعالیت‌های ادعایی جاسوسی و تایوان و سایر مسائل به شدت متشنج شده است.

مقامات فدرال ایالات متحده روز دوشنبه همچنین دو شکایت جنایی علیه 44 نفر از جمله 40 افسر پلیس ملی چین را اعلام کردند.

متهمان با هدف قرار دادن ساکنان ایالات متحده «که دیدگاه‌ها و اقدامات سیاسی آنها نامطلوب است، مرتکب سرکوب فراملی شده‌اند» [Chinese] دولت به عنوان مدافع دموکراسی در [China]”، ایالات متحده گفت.

در دو طرح جداگانه، این افراد “حساب های جعلی رسانه های اجتماعی را برای آزار و اذیت و ارعاب” مخالفان چینی ساکن خارج از کشور ایجاد کرده و استفاده کردند.

مقامات گفتند که گفته می شود یک گروه از افسران برای “گروه ویژه پروژه های ویژه 912” کار می کردند، یک گروه ضربت نخبه که وظیفه حمله به مخالفان چینی در سراسر جهان را بر عهده داشت.

این تا حد زیادی با ایجاد هزاران شخصیت آنلاین جعلی برای هدف قرار دادن مخالفان با تبلیغات و تهدید انجام شد. مقامات دیگر مخالفان را در کنفرانس های ویدئویی آنلاین هدف قرار دادند.

دیوید نیومن، یکی از مقامات وزارت دادگستری، گفت که این طرح‌های ادعایی نشان‌دهنده «یک کمپین در بسیاری از جبهه‌ها برای گسترش دامنه و تأثیر یک سیستم استبدادی در ایالات متحده و سایر نقاط جهان است».

[ad_2]