بیرون کشیده شدن دو جسد از زیر آوار ساختمان های فروریخته در فرانسه | اخبار

[ad_1]

در پی انفجاری که دو ساختمان آپارتمانی در مارسی را ویران کرد، دست کم شش نفر ناپدید شدند.

شهردار مارسی گفت که امدادگران فرانسوی دو جسد را در زیر آوار ساختمان‌هایی در جنوب شهر مارسی پیدا کردند که در اثر انفجار فرو ریخت.

آتش نشانان روز دوشنبه در بیانیه ای گفتند که مقامات پزشکی قانونی قربانیان را شناسایی می کنند و همچنین به “مشکلات ویژه” در جستجوی ساکنان گم شده اشاره کردند.

مقامات پیشتر گفته بودند که 9 نفر پس از انفجار روز یکشنبه ناپدید شدند که دو ساختمان آپارتمانی را ویران کرد و سومین ساختمان را به طور جزئی فرو ریخت. علت این انفجار هنوز مشخص نیست.

شهردار بنوا پایان توییت کرد روز دوشنبه که “درد و اندوه بزرگ است.” او گفت که فکرش به خانواده‌های قربانیان و “کسانی که در رنج هستند” است.

پایان گفت: عملیات امداد و نجات بدون وقفه ادامه دارد.

آتش‌نشانان از پنجره‌های ساختمان مجاور حین حرکت بیل مکانیکی آوارهای آن را تماشا می‌کنند
یک بیل مکانیکی زباله ها را در 10 آوریل 2023 جابجا می کند، یک روز پس از فروریختن ساختمان ها در 1 کیلومتری بندر قدیمی مارسی. [Nicolas Tucat/AFP]

شهردار به رسانه‌های فرانسوی گفت که بیش از 100 آتش‌نشان در جستجوی دست‌کم شش نفر هستند که گمان می‌رود در داخل یک آپارتمان پنج طبقه محبوس شده باشند. او گفت: “هنوز امید وجود دارد” که بازماندگان پیدا شوند.

یک دادستان گفت که زباله های سوزان برای سگ های سگ آتش نشانی بسیار داغ بود تا بعد از ظهر یکشنبه کار کنند و دود همچنان آنها را آزار می دهد.

دادستان افزود: تحقیقات آغاز شده است و از جمله علل احتمالی آن انفجار گاز است.

ریزش درست قبل از ساعت 1 بامداد یکشنبه (23:00 به وقت گرینویچ شنبه) در محله ای قدیمی در مرکز مارسی، دومین شهر بزرگ فرانسه رخ داد. این اتفاق در کمتر از یک کیلومتری (نیم مایل) از بندر قدیمی آن رخ داد. حدود 200 نفر از خانه های خود در این منطقه تخلیه شده اند.

در سال 2018، دو ساختمان در مرکز مارسی فروریخت و هشت نفر را کشت. این فاجعه بر استانداردهای مسکن در شهر متمرکز شده است و گروه های امدادی می گویند 40000 نفر در ساختمان های نامرغوب زندگی می کنند.

با این حال، به نظر می رسد مقامات روز یکشنبه مشکلات ساختاری را در آخرین فروپاشی رد کرده اند.

کریستوف میرمن، بخشدار منطقه بوش دو رون، گفت: “هیچ اطلاعیه خطری برای این ساختمان وجود ندارد و در محله ای نیست که خانه های با کیفیت پایینی دارد.”



[ad_2]