آژانس های بشردوستانه سازمان ملل کمک به سودانی های وارد شده به مصر را آغاز کردند | اخبار درگیری

[ad_1]

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل چند روز پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر عدم پاسخ کامل بشردوستانه بین المللی در مرز با مصر، می گوید که از نزدیک با دولت همکاری می کند.

سازمان ملل می‌گوید که از نزدیک با مقامات مصری همکاری می‌کند تا به افرادی که به مرز می‌رسند برای فرار از درگیری‌های جاری در سودان کمک کند، پس از شکایت‌هایی مبنی بر عدم پاسخگویی بین‌المللی به این بحران.

یکی از مقامات کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) به الجزیره گفت که این آژانس در حال همکاری با دولت، به ویژه وزارت بهداشت، برای تامین تجهیزات لازم برای مردم در مرز است.

«UNHCR در حال هماهنگی یک واکنش بین سازمانی با همکاری دولت مصر است. این شامل UNRCO نیز می شود [UN Resident Coordinator’s Office] این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد.

سایر آژانس های سازمان ملل متحد که به پناهندگان ورودی کمک می کنند عبارتند از: صندوق کودکان سازمان ملل متحد، سازمان بین المللی مهاجرت و برنامه جهانی غذا.

بر اساس گزارش ها، آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده، که با نام USAID نیز شناخته می شود، برای کمک به پناهندگان ورودی نیز دسترسی پیدا کرده است.

خانواده ای در اتوبوسی نشسته اند که مسافرانی که از سودان فرار می کنند، پس از تخلیه از خارطوم به شهر ابوسیمبل در اسوان، مصر، به بندر زمینی آرگن می رسند.
خانواده ای در اتوبوسی نشسته اند که مسافرانی که از سودان فرار می کنند به بندر آرگن در مصر می رسند [File: Mohamed Abd El Ghany/Reuters]

از زمان آغاز نبرد بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) در 15 آوریل، هزاران سودانی و دیگران فرار کرده و به کشورهای مجاور از جمله چاد، مصر، اتیوپی و سودان جنوبی پناه برده اند.

به گفته آژانس های سازمان ملل، تدارکات ارسال شده به مرز شامل آب، غذا، دارو، ویلچر و آمبولانس است. آژانس ها از طریق هلال احمر مصر برای توزیع تدارکات کار می کنند.

سخنگوی سازمان ملل در شهر اسوان در جنوب مصر گفت که همه آژانس‌ها علاوه بر بودجه اضطراری اعلام شده توسط سازمان ملل، برای جمع‌آوری کمک‌های مالی برای مردمی که وارد می‌شوند، تلاش می‌کنند.

روز پنجشنبه، مارتین گریفیتس، هماهنگ کننده اضطراری سازمان، بسته کمکی 3 میلیون دلاری از سوی صندوق مرکزی واکنش اضطراری سازمان ملل برای کسانی که از سودان فرار می کنند، اعلام کرد.

در اوایل هفته، گزارش هایی مبنی بر وجود هیچ سازمان بشردوستانه در مرز مصر و سودان منتشر شد. بسیاری امیدوار بودند که چنین سازمان هایی برای ارائه کمک های بسیار مورد نیاز در دسترس باشند.

مردمی که به مرز رسیدند پس از یک سفر طاقت فرسا که ساعت ها به طول انجامید، از بیماری پزشکی شکایت کردند.

کسانی که فرار کردند گزارش دادند که در میان دمای بالا دچار خستگی و کم آبی شدند، در حالی که دیگران گفتند که برای بیماری های طولانی مدت به داروهای نجات دهنده فوری نیاز دارند.

کمیته بین المللی صلیب سرخ (ICRC) به طور جداگانه روز یکشنبه اعلام کرد که محموله کمک های اولیه از امان، اردن به بندر سودان، شهر بندری سودان در دریای سرخ رسیده است.

پاتریک یوسف، مدیر منطقه ای صلیب سرخ در آفریقا در بیانیه ای در وب سایت خود گفت: «از 14 آوریل، هیچ کس نتوانسته است در کشور کمک پزشکی دریافت کند، که به شدت به آن نیاز است.

ما امیدواریم که این کمک‌های پزشکی به سرعت از بندر سودان سفر کرده و به بیمارستان‌هایی که نیاز بیشتری دارند و واقعاً نیازمند آتش‌بسی است که باید توسط هر دو طرف احترام گذاشته شود، تحویل داده شود تا بتوانیم این اقلام را تحویل دهیم. هر چه سریعتر بتوانم.”



[ad_2]