جو بایدن در گردهمایی سالانه رسانه ای آمریکا به شوخی های سنی می خندد | اخبار آزادی مطبوعات

[ad_1]

در شام انجمن خبرنگاران کاخ سفید، کمدی با تماس‌های تاریک با خبرنگاران آزاد ترکیب می‌شود.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، سوژه شوخی‌های تند در ضیافت شام انجمن خبرنگاران کاخ سفید بود، زیرا او از فرصت استفاده کرد و با چند نفر از خود پاسخ داد.

نخبگان سیاسی و رسانه ای واشنگتن شنبه شب در پایتخت ایالات متحده برای یک رویداد سالانه گرد هم آمدند که خلق و خوی آن از شوخی های کمدی سنتی تا فراخوان های غم انگیز برای آزادی خبرنگاران زندانی در خارج از کشور متغیر بود.

روی وود جونیور، خبرنگار دیلی شو، رهبر این سرگرمی بعد از شام بود که با خوشحالی بایدن 80 ساله را به خاطر نامزدی برای دومین دوره ریاست جمهوری مسخره کرد، که می تواند به این معنا باشد که بایدن در سن 86 سالگی همچنان رئیس جمهور خواهد بود.

وود به اعتراضات خشمگین اخیر در فرانسه علیه افزایش سن بازنشستگی اشاره کرد.

روی وود جونیور کمدین در شام سالانه انجمن خبرنگاران در کاخ سفید در واشنگتن، ایالات متحده، 29 آوریل 2023 شرکت می کند.
روی وود جونیور، کمدین، میزبان شام انجمن خبرنگاران امسال در کاخ سفید در واشنگتن دی سی بود. [Al Drago/Reuters]

«آنها شورش کردند زیرا تا سن 64 سالگی نمی خواستند کار کنند. در همین حال، در آمریکا، ما یک پیرمرد 80 ساله داریم که به ما التماس می کند تا چهار سال دیگر کار کنیم.

وقتی نوبت او به میکروفن رسید، بایدن به کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان و لایحه اخیر تصویب شده توسط جمهوری خواهان که سقف بدهی را در ازای یک سری کاهش بودجه، از جمله برخی از دستاوردهای مهم قانونی بایدن، افزایش می‌دهد، حمله کرد.

بایدن با اشاره به تعداد آرایی که مک کارتی برای رئیس‌جمهور شدن در ژانویه نیاز داشت، گفت: آخرین باری که جمهوری‌خواهان به چیزی به این تاسف رأی دادند، ۱۵ بار تلاش شد.

بایدن در حین نامزدی مجدد در انتخابات، حتی چند جوک تحقیرآمیز نیز انجام داد، عمدتاً در مورد انتقاد از سن خود.

او همچنین دون لمون مجری شبکه سی‌ان‌ان را مورد هدف قرار داد که پس از بیان سخنان جنسیتی و سن‌گرایانه روی آنتن از کار اخراج شد.

بایدن گفت: «من را پیر صدا کنید. من آن را دستکاری می نامم. شما می گویید من قدیمی هستم. من می گویم من عاقل هستم. شما می گویید من بالای تپه هستم. دون لمون می‌گوید این مردی است که در اوج زندگی‌اش است.

روزنامه نگاری جرم نیست

بایدن همچنین درباره چندین روزنامه نگار آمریکایی که در کشورهای دیگر بازداشت شده اند صحبت کرد.

بایدن در سخنرانی خود گفت: «ما اینجا هستیم تا پیامی را به کشور و صادقانه بگویم به جهان ارسال کنیم: مطبوعات آزاد ستون، شاید ستون یک جامعه آزاد است، نه دشمن.

پس از ورود به شام، رئیس جمهور و بانوی اول جیل بایدن به طور خصوصی با والدین ایوان گرشکویچ، خبرنگار وال استریت ژورنال، که از ماه مارس در روسیه زندانی است، دیدار کردند.

او با وجود تکذیب شدید کارفرمایش و دولت آمریکا به جاسوسی متهم شد. برخی از مهمانان دکمه های “Evan Free” را می پوشیدند.

همچنین در میان 2600 نفری که در این جشن شرکت کردند، دبرا تایس، مادر آستین تایس، که از زمان ناپدید شدن او در یک ایست بازرسی در سوریه در سال 2012 مفقود شده بود، بود. مقامات آمریکایی می گویند که آنها بر این فرض کار می کنند که او زنده است و تلاش می کنند تا تلاش کنند. تا او را به خانه برگرداند

«خبرنگاری جرم نیست. بایدن گفت: ایوان و آستین باید فوراً به همراه هر آمریکایی دیگری که در خارج از کشور بازداشت شده است آزاد شوند. “بهت قول میدم مثل جهنم دارم کار میکنم تا برسونمشون خونه.”

[ad_2]