آیا درآمد پایه جهانی تبدیل به جریان اصلی خواهد شد؟ | نمایش های تلویزیونی

[ad_1]

سه شنبه 11 آوریل ساعت 19:30 به وقت گرینویچ:
علاقه به برنامه‌های درآمد پایه جهانی (UBI) در سراسر جهان همچنان در حال افزایش است و دولت‌ها و گروه‌های اهداکننده خصوصی در حال بررسی اثرات اجتماعی و اقتصادی پرداخت‌های نقدی بدون قید و شرط به شهروندان هستند.

ایرلند اخیراً به کشورهای با درآمد پایه پیوسته است. در یک طرح آزمایشی سه ساله، 2000 هنرمند و خلاق مبلغ 325 یورو (355 دلار) در هفته دریافت می کنند.

این برنامه که از حمایت فراحزبی برخوردار است، مشابه برنامه های درآمد پایه است که در کشورهای دیگر از جمله فنلاند، ایالات متحده و ولز آزمایش شده است. حدود 10 میلیون زن در ایالت تامیل نادو هند زمانی که برنامه ای با حمایت رهبران ایالتی در ماه سپتامبر راه اندازی شود، درآمد پایه ای دریافت خواهند کرد. GiveDirectly، یک سازمان غیردولتی مستقر در نیویورک که توسط کمک های مالی خصوصی تامین می شود، پرداخت های ماهانه بدون قید و شرط را به مردم روستایی کنیا طی یک برنامه دوازده ساله ارائه می کند.

دریافت کنندگان درآمد پایه جهانی – به ویژه کسانی که در ناامنی مالی زندگی می کنند – می گویند که این پرداخت ها رفاه آنها را بهبود بخشیده و به آنها کمک کرده است تا بر بهبود آموزش و مهارت های خود تمرکز کنند. طرفداران UBI می گویند که این امر به تقویت اقتصاد محلی کمک می کند، با توجه به اینکه گیرندگان آزاد هستند تا هر طور که می خواهند از پول استفاده کنند. منتقدان می گویند که طرح های آزمایشی به سادگی پول رایگان را با نظارت اندک فراهم می کند، مردم را از کار کردن دلسرد می کند و بین دریافت کنندگان و سایر اعضای جامعه که فرصت را از دست می دهند، فاصله ایجاد می کند.

در این قسمت از The Stream، ما علاقه فزاینده به طرح‌های درآمد پایه در سراسر جهان را بررسی می‌کنیم و می‌پرسیم که آیا UBI در حال پذیرش جریان اصلی است یا خیر.

در این قسمت از The Stream به ما بپیوندید:
النور اودونوان، @elinorodonovan
هنرمند و دریافت کننده درآمد پایه ایرلندی برای هنر
elinorodonovan.com

سام سوکو، @sokosam
کارگردان مستند پول رایگان
lbxafrica.com

گای استوی
عضو موسس و رئیس افتخاری شبکه زمین درآمد پایه
guystanding.com



[ad_2]