بنگلادش چهار نفر را به اتهام قمه زدن و سنگسار دستگیر کرد | اخبار

[ad_1]

پلیس می گوید که این زن پس از صدور «فتوا»، یک فرمان مذهبی، «با چوب 82 ضربه» و «80 بار سنگسار» با تکه های کوچک آجر شده است.

به گفته پلیس، یک دانشمند مسلمان و سه تن از بزرگان روستا در بنگلادش به اتهام دستور ضرب و شتم یک زن با چوب و سنگ پس از متهم شدن به رابطه خارج از ازدواج در بنگلادش دستگیر شدند.

پلیس روز دوشنبه گفت که این زن پس از صدور فتوا، یک فرمان مذهبی، هفته گذشته، “82 بار با چوب کتک خورده” و “80 بار” با قطعات کوچک آجر سنگسار شد.

ذاکر حسین، بازرس پلیس، روز سه‌شنبه گفت که پس از تشکیل پرونده جنایی این زن در تاریخ 7 آوریل علیه 17 نفر، مأموران چهار نفر از جمله امام جماعت مسجدی در حبیگنج در شمال شرقی این کشور را دستگیر کردند.

او به الجزیره گفت که این پرونده ها بر اساس قانون «جلوگیری از ظلم علیه زنان و کودکان» بنگلادش تشکیل شده است.

«پس از تشکیل پرونده، روحانی محل را که فتوا داده بود دستگیر کردیم. حسین گفت، ما همچنین سه تن از دهیاران روستایی را که در شورای غیررسمی موسوم به «شلیس» نقش داشتند، دستگیر کرده‌ایم.

حسین می‌گوید: «شورای روستا پس از متهم شدن او به رابطه خارج از ازدواج، دستور کشتن او را با چوب و سنگ به نام شرع صادر کرد.

او افزود که بزرگان روستا “گفتند که این کار او را از گناه پاک می کند و آبرویش را بازخرید می کند.”

این مقام پلیس گفت که این زن 30 ساله با یک راننده محلی اتوریکشا رابطه داشته است. او گفت که شوهرش در کشور حاشیه خلیج فارس عمان کار می کرد و پس از گزارش این حادثه به خانه بازگشت.

حسین به خبرگزاری فرانسه گفت: «او همچنین به دنبال عدالت برای آنچه برای همسرش رخ داده است.

این زن گفت که او “قربانی یک بی عدالتی وحشتناک” بوده است.

او گفت: “من نمی توانم آنچه را که با من کردند را در کلمات بیان کنم.”

این کشور عمدتاً مسلمان جنوب آسیای جنوبی با جمعیت 170 میلیون نفری دارای سیستم حقوقی سکولار است و اعمال قوانین اسلامی در پرونده های جنایی غیرقانونی است.

این فتوا باعث اعتراضات شد و گروه های فمینیستی و فعالان حقوق بشر دست به تظاهرات زدند و خواستار پیگرد قانونی عاملان آن شدند.

فوزیه مسلم، رئیس بزرگترین سازمان زنان کشور، به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنها مانند مردم قرون وسطی رفتار می کردند.

ده ها سال پیش، شوراهای روستایی در روستاهای بنگلادش معمولاً از قوانین اسلامی برای مجازات زنان مسلمان متهم به زنا استفاده می کردند.

دادگاه عالی بنگلادش در حکمی در سال 2011 اجازه صدور فتوا را داد اما اجرای آن را ممنوع کرد.

این حکم عملاً انطباق داوطلبانه با قوانین اسلامی را مجاز می‌داند، اما هرگونه مجازات توسط علمای مسلمان یا شوراهای روستا را ممنوع می‌کند.

فیصل محمود از داکا، بنگلادش در تهیه این گزارش مشارکت داشته است.

[ad_2]