اردوغان: ترکیه سرکرده داعش را کشته است | اخبار داعش/ داعش

[ad_1]

رئیس جمهور ترکیه یک عملیات اطلاعاتی را در جیندرس در شمال غرب سوریه در روز شنبه فاش کرد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای اطلاعاتی ترکیه ابوالحسین الحسینی القرشی، سرکرده گروه داعش (داعش) را کشته اند.

اردوغان گفت که اطلاعات ترکیه پیش از آغاز عملیات خود، رهبر مظنون گروه تندرو را برای مدت طولانی تحت نظر داشته است.

اردوغان روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترک گفت: این فرد در بخشی از عملیات سازمان اطلاعات ملی ترکیه روز گذشته در سوریه خنثی شد.

رئیس جمهور افزود: ما به مبارزه خود علیه سازمان های تروریستی بدون هیچ تبعیضی ادامه خواهیم داد.

منابع محلی و امنیتی سوریه گفتند که این حمله در نزدیکی شهر جیندرس در شمال سوریه، که تحت کنترل گروه‌های شورشی مورد حمایت ترکیه است و از جمله مناطقی بود که در زلزله 6 فوریه ترکیه و سوریه را درنوردید، بیشترین آسیب را دید.

هیچ پیامی از سوی داعش نبود. ارتش ملی سوریه، یک جناح مخالف با حضور امنیتی در این منطقه، هیچ اظهارنظری فوری نداشت.

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در شمال سوریه گفت که عوامل اطلاعاتی ترکیه و پلیس نظامی محلی تحت حمایت ترکیه روز شنبه منطقه ای در جیندرس را محاصره کردند.

ساکنان به خبرگزاری فرانسه گفتند که این عملیات مزرعه متروکه ای را هدف قرار داد که به عنوان مدرسه اسلامی استفاده می شد.

یکی از ساکنان به رویترز گفت که درگیری ها از شب گذشته در حومه شهر آغاز شد و حدود یک ساعت قبل از شنیدن صدای انفجاری مهیب به طول انجامید.

منطقه بعداً توسط نیروهای امنیتی محاصره شد تا از نزدیک شدن کسی جلوگیری شود.

القرشی در نوامبر 2022 پس از کشته شدن سلف خود، رهبر داعش (داعش) شد.

گروه دولت اسلامی (داعش) بخش‌های زیادی از عراق و سوریه را در سال 2014 تصرف کرد و ابوبکر البغدادی، رهبر آن زمان، خلافت اسلامی را در منطقه‌ای که میلیون‌ها نفر در آن زندگی می‌کردند اعلام کرد.

اما این گروه به دنبال کمپین های نیروهای تحت حمایت ایالات متحده در سوریه و عراق و همچنین نیروهای سوری تحت حمایت ایران، روسیه و شبه نظامیان مختلف، کنترل خود را بر قلمرو از دست داده است.

جنگنده‌های باقی‌مانده آن اکنون بیشتر در مناطق دورافتاده سوریه و عراق پنهان شده‌اند و هنوز هر از گاهی حملاتی را انجام می‌دهند.



[ad_2]